God Morgon 3e September
Go'morron, Go'morron, idag är jag uppe i ottan. Eller nja, men tidigt för en lördag…
Har som vanligt ett fullspäckat schema. Ska åka till hästen nu, sen hem, duscha, och vidare ner mot Öland. Min brorson ska ha namngivning idag.
Sen måste jag hinna städa bilen så jag kan byta med mamma.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
WinterPrince. god morgon o alla ni andra. Fin dag till er.
Ja du verkar ha fullt upp..Här hos mig är det lugnt…Tar vi dagen som den kommer.
Solen ser ut o villa komma fram..O då står det Gräsklippning på programmet.
Ja ni där ute..Fin dag till er..

Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon på er 
Fint väder här med och så vackert när höstens färger börjar ta vid.
Ha en kalas dag där ute vad än ni hittar på denna fina Lördag 
Hej och god morgon!!!!
Solen ser ut att vara på G så det känns bra. Ledig helg= skönt!!!! Idag ska jag träffa en väninna vid 11. Det är nostalgidagar i stan så det är lite marknad, loppis osv i centrum. Ska bli kul att gå en sväng, tycker jag. Något jag skulle behöva göra är att tvätta och städa i helgen, får hoppas att det finns tid i tvättstugan. Bara att vara ledig en hel helg är skönt.
Önskar Er alla en skön och härlig lördag!!!!
Kram till Er!!!!
Godmorgon från ett, än så länge, mulet Göteborg
/Maria
Godmorgon på er!
Mulet men med sol på väg igenom! Daggblött i gräset. Funderar på att lära vovven använda stövlar…hans stora fötter samlar ju åt sig en halv liter vatten var i det blöta gräset! 
Idag ska jag vara behjälplig med flytt av både folk och fä! Fullt upp m.a.o!
Ha en bra lördag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon
Ska försöka hitta lite svamp idag har jag tänkt. Vill passa på innan älgjakten börjar på Måndag.
Ha en bra dag vad ni än ska göra
God morgon alla!
Så mycket ni har planerat för i dag!
Jag tänker göra som Chik "nothing at all"
Ha en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon.
Jag tyckte solen sken innan men nu när jag tittar ut så är det muligt. Gräset växer och växer. Får ta en titt till stugan. Annars ska jag inte göra något mer än hämta ny kraft.
Ha en skön lördag
Gomorron på Er alla.
Anders,här får Du lite tips. 
http://www.petster.eu/se/grp/stovlar-kangor.php
http://www.dogglas.se/butik/army-camo-hundstoevel-p-459.html
Önskar er en fin dag
Var rädda om varandra
Godmorgon! Här är det mulet just nu men jag tror på sol under dagen! Idag ska jag ut på stan och köpa en present till barnbarnet stora N som fyller tre år. Just det jag ska köpa är jag inte alls så förtjust i att köpa. Hon (eller hennes mamma?) önskar sig Hallo Kitty kläder, kudde eller annat med Hallo Kitty.
Jag funderar på hur det går till när barn, redan som tvååringar får för sig att saker ska vara på ett visst sätt? Jag tror mycket på att mamman (jag menar inte bara Ns mamma) presenterar denna modepryl från början. N har t ex redan en spis med Hallo Kitty bilder plus mycket annat. Hallo Kitty är en figur som skapats för att tjäna pengar på barn. Få se vad jag hittar. Hon önskar sig en klänning med Hallo Kitty.
Jag kan tycka att det är annorlunda med t ex Bamse och Smurfarna som från början var seriefigurer som blev figurer på tröjor osv.
Ikväll ska vi till kompisar och äta gott, sen ska vi spela spel. Det är roligt!
Dagens bild från Stadra är en spegelbild…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11 Min pojkväns 2 småsystrar (den ena snart 5 år och den andra 16 år) älskar Hello Kitty! Och den yngsta fyller år nu i oktober, så sa hon till mig " jag vill bara ha tjejsaker, inte såna dumma killsaker. Vill ha prinsess-saker och Hello Kitty" hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Och nu är jag uppe.
Vackert väder idag. Skall försöka få med maken ut i dag.
Kanske ta ett varv i motionsspåret. Lite sugen på att ta fram kameran också.
Ha en skön dag 
#12 Sett ur genusperspektiv kan jag fundera på vad det gör med de barn som växer upp, att så strikt lära in "tjej och kill saker"??
#15 Hon har en tvillingbror, så hon har hans kläder på sig ibland osv så hon har inte växt upp i uppdelat :) Dem brukar i regel inte skilja på saker emellan dem. Dem leker med varandras saker osv. Men tror hennes syster har fått henne till att säga så, då hon är väldigt flickig av sig
Min tanke med att jag reagerar på Hello Kitty, handlar mest om att vi låter oss luras av "köpmännen" så att redan små barn vill ha speciella märken. Vi luras till att redan tidigt styra barnen till konsumenter av märkesprylar.
#17 Ja det är sant.
Skaffar jag barn, så vet jag att jag inte kommer påverkas av sånt :)
Jag t.ex gillar inte rosa. Jag hatar när folk säger "flickor ska ha rosa, rött och lila, pojkar blått". Leksakstidningar gör fel tycker jag, det är alltid flickor som står vid en leksaksspis och en pojke vid ett tåg. Helt fel :/
God förmiddag 
Här är soligt och fint, 15-16 grader, perfekt uteväder med andra ord 
Jag har röjt på vår brännplats, där vi eldar ris och annat bråte. Fick ur 2 hinkar metallskrot ur askan. Jag har bland annat eldat gamla fönsterkarmar och kaninburar, så det är därifrån metallskrotet kommer.
Sen har jag förberett en liten kase så att vi kan grilla korv ikväll. Vår dotter skulle ha haft kalas idag, hon fyller 9 på torsdag, men mormor var dålig, så släktingarna kommer nästa helg istället.
Den beställda tårtan gick inte att stoppa, så därför småfirar vi lite enligt hennes önskemål, alltså korvgrillning och tårta efteråt. Just nu "hänger" hon i stallet. Hon går ridskola tredje terminen, men de som vill får "hänga" där och hjälpa till lite extra med hästarna.
Det där med tjej- och killsaker och attityder går inte att stoppa. Vi har verkligen kämpat för att så att säga utjämna genusperspektiva faktorer, men de driver fram det helt själva.
Ludvig var intresserad av tåg och dinosaurier från start och Lovisa har haft kaniner, hästar och Disneyprinsessor som största intressen.
#19 Du har säkert rätt i att det inte går att stoppa men jag tänker att det är mindre lämpligt att som förälder införa dem redan från ca 1.5 års ålder och dessutom utifrån märkessaker. Då det mer föräldrarna som är "lurade" och inte barnen
#20 Håller med där. Försäljarna lurar föräldrarna, som ger fel bild till barnen (min uppfattnig).

Gomorron gomiddag gokväll
Angående diskussionen pojkar/flickor & val av kläder/leksaker…minns jag tillbaka när pojkarna var yngre.
Ena sonen valde allt i lila & rött, även i tonåren. I yngre tonår köpte han en knallröd dunjacka !!
Andra sonen väljer gult eller rosa, även han i tonåren. När han fyllde 2 år önskade han sig en docka, som kan bada. Det fick han & var så lycklig. När han var 9-11 år typ, köpte han rosa vinterskor !!
Sönerna har fått följa med till affären/ pekat i kataloger, vilka kläder & färger som de vill ha. Nu skickar yngsta sonen via datorn. Äldsta sonen handlar på stan.
#21 Precis så tänker jag. Om barnen blir vana med märkessaker redan från det de är små är det något som föräldrarna får fortsätta med sen och då är det lite dumt att själv börja med det
Här harm det också varit varmt hela dagen , dottern i bikini och jag i klänning med axelband.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Peter härliga bilder. Veden ser så fin ut på första bilden.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#25 Precis:) Skaffar jag barn kommer jag inte skaffa massa märkes saker, eller leksaker som är "speciellt för pojkar" elelr "speciellt för flickor" :)
#25 och #27 Jag var själv svårt mobbad i skolan. Sådana "hemmaregler" att det absolut inte kommer att bli några märkesgrejer alls, kan leda till total utfrysning med svåra psykiska konsekvenser för barnen.
Man kan ha såna strävanden att inte leda in barn i märkeshysterin, men när det blir "skarp läge" måste man tänka på sitt barn först och lämna sina egna principer.
Det där med pojk- respektive flicksaker och kläder är generellt något man bara kan komma en viss sträcka med, sen tar barnen över själva.Visst finns undantag, men i de flesta fall spelar det ingen roll vad man som förälder försöker åstadkomma.
Vi har verkligen kämpat för att inte göra skillnad för våra barn, men de ordnar hela den biten helt på egen hand. Vår pojke ville inte ha någon docka, han ville ha dinosaurier och Lego. Vår flicka var oerhört tidigt inne på Barbie och My Little Pony. Det var vi överhuvudtaget inte inblandade i alls.
Idag är de 9 respektive 10,5 år. Vår dotter läser Lin Hallbergs böcker om ponnyhästar och vå pojke läser om hajar, drakar och andra mer fantazyinriktade grejer.
Från när de bara var "bebbar" läste jag samma böcker för dem, när de började skolan fick de välja själva vad jag skulle läsa. En del böcker har de valt gemensamt, som exempelvis Sagan om Ringen-trilogin och Harry Potter, men annars väljer de helt olika böcker till godnattläsningen.
#29 jovisst, sen kommer en tid när alla ska ha det. Jag tänker mer på små barn som är 1-4 år sådär. Sen är det viktigt att vara som alla andra.
Vi har en kompis som behandlar sin barn som om de vore tre -fyra - när de nu är 13 - 15 år - det blir väldigt konstigt.
#30 Ja det är klart att om de är såpass små finns ju ingen anledning att hålla på med märkesgrejer och "inneprylar". Då förstår de inte ens vad det handlar om och om föräldrar ändå håller på med det måste det vara enbart för sin egen skull, inte för barnens.
Jag tänker mer på skolbarn, från F till 9. Då gäller andra spelregler.
Håller med Peter (igen, haha)
Det får bli ett avvägande. Barnen går ju allra först hela tiden även om man får "rucka" på sina principer emellanåt.
Vår son var länge väldigt ointresserad av kläder men en sommar önskade han sig ett par skor som var dyrare än vi egentligen hade råd med men vi gav efter och det var värt vartenda öre för att se den lycklige killen
/Maria
#32 Vi får bilda egen tankesmedja bumblis 
#33 Du tänker och jag håller med

/Maria
#34 Nja, jag tycker nog att vi har rätt likartade uppfattningar om mycket, så det går nog jämt ut 

/Maria