Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 690 ggr
[Sisa]
0

Väntan

Här sitter jag och väntar på brevbäraren!

Hur dags kommer posten till Dej !   Obestämd

hus-musen
0

Någonstans mellan 10-16, men oftast 12-13 ca. Varierande tider alltså, igår kom posten, halv 3. Idag kom den klockan kvart över 12.

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

kl 11-halv 12 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Mellan 14-16 ungefär.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Ungefär samma tid som #3

Bybo
0

typ 9-10 tiden. Men, sen kommer en postbil till, och det typ på eftermiddag eller på kvällen.

aggeelin
0

Vet inte riktigt, men jag tror att det är någon gång mitt på dagen. Undrar just hur länge det kommer att finnas "snigelpost"

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

De är olika men omring vid middagen till 15 tiden. Men här är två olika som kommer. Först kommer ena från posten sen kommer den andra citymali har jag för mig dom heter.  Men de beror också på om det är vikarie. Då får man leta efter posten hos andra Skrattande Min bror brukar få min post och jag hans, Vi bor inte på samma adress.

aggeelin
0

det händer ganska ofta att vi får fel, och oftare att vi inte får vår post Obestämd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Branneli
0

Posten kommer mellan kl 14.30-15.30 …lite sent tycker jag.

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

på jobbet ½13- 13
 hemma..närsom mellan 14 och ca. 18  Skrikandes
en brevbärarkompis säger att all post "ska" vara utdelad senast kl.16
men,hon jobbar på ett annat distrikt..

paket-avi kom dock i min mobil i dag,
troligen innan brevis varit hos mig ..(?)

penke

[peter54]
0

Det varierar lite, vi har ju två postutdelare, dels den gula från Posten och dels den gröna från CityMail, ibland kommer en tredje, en vit, men jag vet inte vad det företaget heter.

Oftast kommer de mellan halv tolv och halv två på dagen.

Branneli
0

Fler som delar ut post ??

Varför ??

Vet att morgontidningarna pratade om att dela ut sina egna tidningar, men tänk vad med spring i trappuppgångar under natten……blev inget med det.

Däremot delar tidningsbuden även ut veckotidningar & fackliga/arbetsrelaterade tidningar.

hus-musen
0

#12 Finns massor med olika företag som delar ut post, finns även tidningsbud som bara delar ut lokala tidningar.

Qui dormit, non peccat

[peter54]
0

#12 Varför är en fråga vi också ställt oss. Det handlar väl om att den avreglerade postmarknaden har olika prissättningar på olika tjänster. Ett företag väljer ett postbolag och ett annat företag väljer ett annat postbolag.

Tidningsbudet kommer på morgonen vid sextiden, så räknar man den kan det bli ända upp till fyra billeveranser till vår brevlåda en och samma dag.

Branneli
0

Det ger ju jobb…..men mer positiva saker kan jag inte se Obestämd

hus-musen
0

Posten är ju rätt värdelösa i mina ögon, de är sena, dålig service och tappar bort grejor stup i kvarten. Så jag ser det som positivt att det finns fler aktörer på marknaden så man själv kan välja, och som dessutom är billigare.
Jag gynnar även hellre små lokala bolag så länge tjänsterna uppfyller mina krav.

Qui dormit, non peccat

[Sisa]
0

Hade ingen aning om..att fler än posten delar ut post!   Obestämd

[peter54]
0

Ja Posten fungerar dåligt i alla möjliga avseenden tycker jag. Ta bara om man ska skicka paket. Då kostar frakten ofta dubbelt så mycket som det som är i paketet.

Jag använder DHL eller Schenker för att skicka, mindre än halva priset jämfört med Posten.

Postkontoret är rena skämtet nuförtiden. Där finns inte en enda tjänst för privatpersoner längre. Man kan inte ens köpa frimärken där. Det måste det svenaka postväsendet var ensamt om i hela världen.

hus-musen
0

#18 Kan inget annat än hålla med.

En till sak jag stört mig på, är att de har plockat bort massor av postlådor! Posten kunde ha lockat genom att det var lättsamt då postlådor och kontor fanns överallt, nu får man ju leta efter demRynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

chik
0

vet inte när Brevbäraren kör för bi.Lite olika det där.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

# 19  Postlådor får mej att tänka på en sak..här blev den stulen!

Tror Ni att det är vanligt, att man stjäl postlådor ?  Obestämd

Maria
0

#21 Att man stjäl posten har jag hört talas om men inte postlådanFörvånad

/Maria

[Sisa]
0

# 22 Jo..här tog man med sej hela lådan! Förvånad  Tur man inte postat nåt viktigt den dagen Obestämd

hus-musen
0

#21 Nja vanligt vet jag väl inte.. Men svärsmors grannar har fått sin stulen flera gånger, deras är handmålad med lokala mönster så kanske därför.

Tror jag med att det är vanligare att något tar posten.Rynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Aha, du menar den "gula man postar breven i"? Jag trodde du menade den egna post/brevlådanTungan ute

/Maria

stina63
0

*21 Jo de har dom gjort här där jag bor.. Plötsligt så var hela lådan borta slängd på ett annat ställen. Skrikandes

[Sisa]
0

# 25  Ja..den gula!  Glad

Anders 50
0

Om vi skiljer på post och post….så ligger ortstidningen i sitt rör ute vid stora vägen (1 km dit) kl 04,30.

Brev och den efterlängtade packen med reklam och gratistidningar kommer med den gula postbilen mellan kl 13-15.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

stjäla Post-låda
 då vet man kanske vad de är i ..några brev
 eller ångrar gruvligt vad man skrivet :- )
 (intressant kunde kanske vara post till gotland/triss ???)

det är väl lite ovanligare
 däremot..blev min brevlåda sparkad,vanaliserad
 och även stulen Förvånad för några år sedan
 det var inte bara jag,utan flera i närheten..
Hem&skola,polisen,föräldrar ??? genomförde samtal med några
 ungdomar,sedan är det lugnt
 min brevlåda fick jag åter,under natten två dygn senare !

penke

stina63
0

Kommer ihåg mina föräldrar berättade när dom bode på ett annat ställe på landet.
Min bror bodde hemma då. Han hade en tidning som kom en gång i veckan. Dom hade inget lås på brevlådan. Behövdes inte där ute då.

Men min bror tycket alltid att hans tiding verkade vara rörd som om någon hade använt den. En dag kom dom lite för tidigt hem Ser någon som stoppar ner en tidning i  deras brevlåda.
Var någon som tjuvläste sen la tillbaka den innan dom kom hem, Sen dess har dom alltid lås på deras låda

Branneli
0

Tyvärr sparkas det på våra brevlådor om natten emellanåt Rynkar på näsan
Ibland sitter de kvar & ibland lossar de & sparkas vidare…..

…ledsamt…..

Anders 50
0

Då jag har min låda ute vid stora vägen och det är en väldigt stor och bred infart till min väg så är det ett perfekt ställe att stanna till på för de som är på väg till dansstället en bit bortöver, det ska väl tas en styrketår till innan framkomsten.

Och det brukade få till följd att min postlåda låg uppdragen på marken på söndagsmorgonen!

Men så en lördag så kletade jag in under och baksidan med smörjfett, ett sådant specialfett som nästan är som klister på händerna, måste tvättas av med lösningsmedel om man får det på sig.

På söndagsmorgonen så syntes det att lådan hade rört sig lite, lite avtryck i smörjfettet syntes, men stod kvar.

Den personen hade säkert en trevlig kväll på dansbanan, om han hade avfettningsmedel med och kunde tvätta av sig vill säga!

Och lådan har fått vara ifred sedan dess!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#32 Haha, det gjorde du bra AndersSkrattande

/Maria

hus-musen
0

Jaha, idag är det jag som väntar på posten då :)

Qui dormit, non peccat

flisan708
0

När jag flyttade hit för ett x antal år sedan kom posten vid 11, sen har det blivit allt senare. Nu kommer posten mellan 1330 - 14. Men den kan lika gärna komma strax före 16 vissa dagar. Det ideala är före lunch, tycker jag.

[Sisa]
0

# 32  Håller med Humlan..det gjorde Du bra! Skrattande

Ett annat bekymmer angående den privata postlådan..varje valborgsmässoafton älskar ungarna att smälla bomber i den! Inte mina egna ungar..men andras!  Skrikandes