Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 4047 ggr
Cristine
0

Dollar store

Vad tycker ni om den, brukar ni gå dit?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ÖoB heter den väl ..här nere i Sverige ..*duck*Tungan ute

jag handlar där ibland,inte så mycket ..livsmedel
 förutom choklad o skorpor  …………Skäms
främst blir det kem. tekn. produkter
 rengöring av hem o ..hår o likn.
 o tex. målarpenslar och nuvrande dörrmattan..

penke

[peter54]
0

Dollar Store har jag aldrig sett, den finns inte här. ÖoB finns i Uppsala, men det är väl inte samma?

ÖoB kommer ju ur försvarets (FFV) överskottsverksamhet och startades i början av 60-talet. ÖoB ägs numera av Runsvengruppen, medan Dollar Store grundades av en privat affärsidkare år 2000.

Jag har köpt ett järnspett och en flytväst på ÖoB för många år sen, det är allt.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser nu att de bara finns i norr, deras koncept är att inget får kosta mer än 100kr. I Kramfors har de öppnat en enorm butik

chik
0

Nej. Den affären finns inte här nere.

Men en bra tanke tycker jag. Att inget får kosta mer än 100kr…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Ja och det är bra saker!

[Sisa]
0

Här finns också Dollar Store!  En kul affär att vandra omkring i, och man får mycket för pengarna. Både bra-att-ha saker och mycket annat!  Glad

Mitralis
0

Jag gillar Dollar. Det finns en i Hudik som jag varit till och så har jag varit på den i Härnösand. Snart så öppnar dom en i Sundsvall också.
Tycker att det har blivit lite bättre kvalitet på grejerna där nu mot för i början.

Cristine
0

Ja jag läste att de ska öppna i Bydalen där City Gross håller till för närvarande.

Anders 50
0

Har aldrig hört talas om Dollar Store….Obestämd

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

I Borlänge finns både Ö&B och Dollarstore. Dollarstore är en bra butik, roligare än Ö&B. Man kan köpa mycket till bra priser där.

[MargaretaA]
0

Har något liknande hemma hos mig fast jag minns inte namnet. Men jag är lite misstänksam till deras låga priser. There is no such thing as a free lunch… är det möjligen slavarbetarbarn från fattiga länder som jobbar i produktionen….?

Wand
0

Vi har Dollarstore i Hudik. Har för mig att det endast finns i vissa delar av Sverige. 

Jag gillar Dollarstore! Sakerna som säljs där är inte slavarbeterelaterat, utan produkterna som hamnar där är felskapade produkter som säljs väldigt billigt/ges bort och då säljs det även billigt. 
Man kan t.ex hitta en påse skumtomtar med deformerade huvuden som inte kan säljas för fullpris i vanliga affärer, men funkar bra på Dollar.

Jag tycker om att köpa godis där, man kan fylla en stor burk och inte behöva betala mer än 20 kronor. :D

Man kan även finna billiga saker som gummisnoddar, hårborstar och det är väääldigt trevligt att köpa hygienartiklar där, som bindor/tamponger, duschtvål, schampo och balsam. Jättebra ställe.

Jag brukar föredra Dollar framför Ö&B. Men det kanske är för att vårat Dollar ligger närmare stan än Ö&B..

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

penke
0

aha  !!
 99kronorsbutiker..
 ÖoB säljer ju klart dyrare saker,eu-moppar o likanade för några tusen
 (och kanske trefaldiga förpackningar för 299:- )
men,oxå mycket samma vara,billigare (oftast)

den i Kramfors..har jag NÄSTAN besökt,
 fastnade på korvmojen/pizzahaket precis ..ovanför

Karlsson efter G.K(arlssson) i Ullared finns/fanns  ju oxå(?) här o var i södra Sverige
 vem som är orginal eller kopia vet jag inte
 eller om det varit någon ..uppdelning av marknaden..
 jag trodde det var ngt sånt.

"riktiga" Överskottsbolaget har jag inte sett till på mååånga år
ändå har jag "flera" regementen i närheten

penke

stina63
0

Dollar store vad är det förnågot,,, tänker på fransbröd Pågens skivade fransbröd. Men de är det säkert inte..Skrattande

Wand
0

#14 Det är en butikskedja som säljer billiga saker. Förr hade de som "policy" att allt kostade 10, 20, 30, 40, 50 eller 100 kronor. Nu har de allt från 10 till 1000 kronor, haha. Men det mesta är hemskt billigt i alla fall. Man kan köpa allt från hygienartiklar till godis. De säljer vissa klädesplagg också, massor av underkläder.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

stina63
0

Okej en 10 kronors affär eller vad dom kallas för.Skrattande

[peter54]
0

Jag minns att på 80-talet fanns det en liten butik högt upp på Drottninggatan i Stockholm som hette 5an och 10an eller något sånt. Alla grejer kostade 5 eller 10 kr.

Mitralis
0

#13 När jag var in på Överskottsbolaget i Sundsvall och ville köpa kepsar och regnställ så berättade dom att dom inte har militärgrejer längre utan att jag måste åka till Solna, tror jag att det var Obestämd

penke
0

(tack)
 *skratt*
  nästan självklart,"vildmarkspryttlar" till solna o sthlm,som är det mest terängpersonbils-täta området i sverige ..

å många lantisar tror att de har ett glassigt liv där  Obestämd

:- )

penke