Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 554 ggr
Cristine
0

Go'morron alla goa LK.are 27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lördag oh jag var uppe kl½ 5, har svårt att ligga kvar när jag vaknar. Har kammat igenom tidningen lite och sett att Anders Borg har bekymmer med ekonomin (våran), och att än har de inte hittat Gaddafi..den fula skurken.

Skurk förresten..han är ju en massmördare som kallar sitt folk för råttor

Jag vill att ni gör denna dag special!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

God Morgon Cristine o ni alla…Ja dessa pengar..

Lördag o vad skall man göra..Inge ting..Det är härligt o bara vara.

Så!!Fin dag önskar jag er.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Hallå Chik..sover du inte lite längre på helgerna?Förvånad

Maria
0

Godmorgon allaKyss

Jag fick en ny telefon av min man igår. En sådan där smartphone tror jag det heter med pekskärm.

Satt hela kvällen och försökte lära mig finesserna och nu har jag hittat det jag behöverFlört

/Maria

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Jag är hemkommen från kräftskivan (sov på plats). Det blev en lugn tillställning för mig, för idag ska jag på nya äventyr.

Så har redan hunnit vara hos hästen och nu ska jag ta och packa om min väska och bege mig mot Öland.

Det blir ett snabbstopp på Ikea och tygaffären, sen ska jag möta upp en person för att köpa ett begagnat hästtäcke.

Mamma o pappa skulle tydligen bort ikväll, så jag får väl antingen åka och hälsa på lilla brorsonen eller morfar (om han fått komma hem från sjukhuset). Kanske hinner jag med både också.

Cristine
0

#3 Hi hi…ny leksakSkrattande

#4 Vilken hektisk dag du har framför dig

Maria
0

Nu åskar det och blixtrar ordentligt och regnet fullkomligt vräker ner. Det är alldeles mörkt inne.

/Maria

Toyan
0

God morgon på er allihopa!

Uppe före tuppen Cristine,

#1 Häftig katt chik.

#3  Kul med nytt bumbleboo.

#6 Trist väder, då håller man sig helst inne, hopppas det blir bättre under em då.

Här lyser solen och det är 19 grader, skönt som omväxling till de senaste dagarnas regn och dimma.

Önskar er en härlig dag oavsett väderGlad

Cristine
0

#6 Jisses Hummlan håll i dej.Skrattande

#7 Japp, och det är för att oron är kvar..den vill inte lämna mig.

Jasså hos dig Toyan lyser solen, du har tumme med någon däruppe då!

[GunillaF]
0

God morgon.

Varmt och skönt idag. Helst skulle jag göra som Chik - ingenting. Ska bara kärra in en massa ved först.

Ha en bra dag allesammans!Glad

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Bara varit uppstigen ca en halvtimme :)
Bestämt mig för att röra på mig med! Så om ca 1-2 timmar ska jag gå en långprommis med hunden :=) Sedan ev cykla en runda i eftermiddag, beroende på vädret.

Ha en underbar lördag :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

#10 Så söta ni ärKyss

/Maria

Fridaaaa
0

#11 Hihi tack ska du ha SkrattandeKyss
Jag ser jämt så sur ut på foton av nåpon anledning Tungan ute

stina63
0

God morgon vänner

De har regnat en hel del på morgonen. SÅ jag somnade om istället, Men de ser ut som de kommer mera. Får hoppas det är uppehåll tills jag kommer till jobb.

Ha en skön lördagKyss

Cristine
0

Wow..vilket par!Glad

aggeelin
0

Godmorgon! Här är det soligt men blåsigt. Det finns för och nackdelar med allt - vi har en vacker utsikt mot träsket - det innebär också att det är öppet för blåst - vi bor i ett riktigt blåshål Obestämd.

Nu ska jag snart åka och vara barnvakt till Lilla och Stora N. Ikväll blir det kräftskiva på gatan. Om jag hinner ska jag göra något ätligt att ta med.

#3 Vad var det för märke på telefonen? Sonen har en Sony som han är mycket nöjd med, sambon har en HTC, den krånglar - hoppas isf att din är bättre Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Här är soligt och otroligt varmt, jag är alldeles fuktig på hela kroppen. Igår var det likadant, 26 grader när jag åkte hem från dialysen vid 17-tiden.

Familjen ska iväg till mormor, så jag blir ensam hemma. Jag tror jag ska ta fyrhjulingen och leta lite svamp lite längre hemifrån.

[Sisa]
0

Godmorgon!

Nyss vaknat har jag. Att vara förkyld är också att vara trött..och orkeslös!  Men solen skiner, vi har lika varmt som Peter..det verkar bli ännu en fin dag. Cool

Lite gladare är jag också. Fick en jättefin present av min älskade sambo igår..nåt jag velat ha länge. Precis vad jag behövde..något att vara glad åt.  Män kan verkligen konsten att glädja..ibland i allafall Kyss

Nog om mej..jag önskar Er en superfin lördag! Kyss

# 10  Tycker också att ni är jättesöta! Glad

Fridaaaa
0

#17 Tack ^^,

Cristine
0

#17 Åhh vilken man!Skrattande

fotokrafs
0

God middag

Jag gick upp riktigt sent idag. Drömde och vill drömma klart.. men det var visst en lång dröm för halv 12 tvingade maken mig att gå upp. Obestämd

Vackert väder är det och lite trist att vi har tvättid just nu. Hade hellre åkt ut en sväng men… vi behöver verkligen tvätta så. Kanske hinner med en sväng senare. Älsklingen vill ut och spela minigolf. Jag har aldrig vunnit mot honom, så spelar vi hejja på mig Flört

#10 Mysig bild

Skön dag!

Anders 50
0

Gomiddag!

Här var det årets värsta åskväder på förmiddagen! Slog ner i närheten och det small likt en dynamitsmäll i huset och sen luktade det bränt el länge!

4 säkringar slogs ut och laddaren till datorn finns ej mer, så den fick jag åka och köpa ny! Men som tur var så hade jag dragit ur alla andra sladdar.

Så än har jag inte hittat fler fel än att vanliga telelinjen är död.  Fattar inte att ADSL fungerar, men tur är ju det.

Ha det bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#20 Hejar och håller tummar.Glad

#21 Järnvägar Anders du lever ju farligt…Skrattande

[MargaretaA]
0

Goeftermiddag

Här är det kanonväder och inte ett moln på himlen. Jag och sonen har precis grillat några entrecoter. Nu har han dragit sig tillbaka med sin nyinköpta leksak (X-Box) så jag sitter och njuter av ensamheten, solen och ett glas immigt vitt på verandan Tungan ute

ha en fin lördagskväll alla!

KaiPon
0

Hej hopp hallå!

I natt beställde jag mina dockor (äntligen!!) så nu är det bara att vänta på att dom packas och skickas till mig Kyss Längtar så efter dom!

Sen for vi och storhandlade, jag och mamma. Efter det var jag så slut att jag tog en tupplur (har inte lyckas sova bra de senaste nätterna Obestämd), och när jag vaknade gjorde jag mat (vitlöksbröd med en röra gjort på gravad lax och turkisk yoghurt) och sen tittadde jag och mamma på TV. Kollade på Fångarna på Fortet, vilket bara det gjorde mig helt extatisk och fick mig att känna mig som ett litet barn igen. Älskade det då jag var mindre.
Sen blev jag bara ännu mer extatisk då jag upptäckte att 'Plexus' från Gladiatorerna var med. Han var lätt min favorit i Gladiatorerna, och det var också ett program jag bara totalt älskade då det gick! Glad <3

Nu ska jag kanske ta och äta upp resten av vitlöksbrödet haha. Blev lite kvar förut, och jag börjar bli lite småhungrig.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

stina63
0

När jag kom till jobbi middags så sa dom att det hade åskat men de har jag inte hört alls. Däremot så vaknade jag av att det regnade mycket. Men somnade om igen.

Nu blev jag hungrig Vitlöksbröd Så got såSkrattande

Nu ska lägga mig. Natti nattiKyss

KaiPon
0

#25 De senaste två-tre veckorna har jag i stort sett levt på bara vitlöksbröd Skäms Men det är ju bara SÅÅÅÅ gott! Haha.

KaiPon
0

#25 De senaste två-tre veckorna har jag i stort sett levt på bara vitlöksbröd Skäms Men det är ju bara SÅÅÅÅ gott! Haha.

Cristine
0

Här har du en som inte bara har vitlök brödet utan i nästan allt, men så har jag lev 30 år i utlandet eller rättare sagt länderna. i många länder säger man att blev smaken inte bra på maten så fixar man det med en skvätt vin och vitlök.

Du ska få ett recept av mej som man äter på bagette och det är att ta 1 kg tomater skära ett kryss i dem och lägga ner i kokande vatten När skalet börjar rulla ihop sig släng ner dem i kallvatten och skala av dem. Skär dem sedan i bitar och lägg i en sil ovanpå ett kärl. Låt det stå ett bara tag så att allt vatten rinner ur. Ta sedan en kopp och blanda tre matskedar olivolja med en av vinäger och pressa två eller tre vitlöks klyftor däri. Blanda ihop och slå över tomaten. Rosta bagetten och ha på röran. Bon apetit!

Om man vill kan man röra ner lite tonfisk i olja.

KaiPon
0

#28 Herregud det låter sjukt gott! Förvånad Det måste jag testa nån gång! Tack för tipset! Kyss

[peter54]
0

Å här är en som inte klarar av att vistas i samma rum som en oskalad vitlök, än mindre äta något som ens har snuddat vid en kniv som man skurit vitlök med.

Flört

Cristine
0

Skrattande Så du ugglar i natt då Peter.

[peter54]
0

#31 Haha, ja jag är ensam hemma, då blir det lätt så Glad

fotokrafs
0

#22 Tack! Tyvärr förlorade jag IGEN. Skulle kunnat vunnit men självklart tabbade jag mig på sista hålet. Jag har dåliga tävlingsnerver Skrikandes

Fridaaaa
0

#30 Klarar inte heller av vitlöksdoft, mår illa då,