"Faktum...
En tidning som är till för alla. Men mest för de som är säljare av den..
fast hur många gånger går man inte bara för bi en som ser sliten ut o står o skriker ""Köp Tidningen Faktum"
Nu köper jag den om jag skulle gå för bi..För jag vet att den tar upp mycket orättvisor i vår sociala nätverk..o pengarna hamnar hos den som står o säljer..kan bli ett paket cigg eller en vinar.O jag skall inte döma.För Jag går inte i den människans skor….
Så Läs lite här...
O tänk på det om du ser någon som står o säljer…Köp eller säg ett vänligt ord…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag älskar den tidningen
Vissa gånger har jag köpt två nummer bara för att det är så svårt att gå förbi och så köper min man också
Varje år brukar de ha en minnessida för de "Faktumförsäljare" som dött under året och sist så hittade jag min barndomsgranne Janne bland runorna
Vi bodde på samma gård och jag vet att det ganska tidigt gick snett för en del killar på gården. En dog redan i 20-års åldern och Janne har jag sett sälja Faktum i flera år.
Av någon anledning så ville jag inte köpa av honom. Ville inte ge mig tillkänna. Jag vet inte hur han skulle känna sig då…misslyckad kanske…eller också gjorde jag fel
Det gjorde mig i alla fall så ont när jag såg att han var död.
/Maria
Vi har inga som säljer det här, eller aldrig sett någon göra det:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bumbleboo..Min Lilla syster till hör Försäljarna. O jag har varit med i tidningen…
OM""" Det nu hade varit så lätt att människan gjorde det som var bäst för sig. så hade vi inte haft några missbrukare..
-Missbruk!!! Det finns mycket som kan räknas in i missbruk…
Men det är bara de som är udda som vi ser o kanske retar oss lite på..
Tack.Bumbleboo för att du gör en insats..
Sen är det alltid tragisgt när man inte når fram till en människa…..Utan då får man vara lite i bakgrunden som en liten hjälpare.
Frida..Du har den på nätet……fast det blir ju inte de feta av.
#4 Okej.
Nej det blir dem inte direkt…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det händer att jag köper tidngen. Tycker det är bra det är en bra tiding. Går till dom som säljer de.
#3 Du har rätt. Man vet aldrig vad som ligger bakom en människas liv och hur det blivit.
Hoppas det rätar till sig för din syster. Jag ska köpa av en kvinnlig försäljare nästa gång och hoppas att det är hon
/Maria

Här i stan(västerås) säljs en annan tidning "situation stockholm". den säljs av flertalet hemlösa och hjälper dem att få lite pengar till mat osv.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Bra uppmaning! Jag tycker det är bra att de blir mer synliga, de som har det svårt. Dessa tidningar hjälper till att synliggöra, dels med tanke på innehållet i tidningarna men även genom att de säljs av behövande själva.
Jag brukar köpa Situation Stockholm, men jag tar ingen tidning, utan han får "sälja den en gång till" istället.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har aldrig sett dessa tidningar, men tycker det är bra att ni köper dom. Skulle jag med göra! 
Sen håller jag med..fel att döma människor man inte vet något om! 
Aldrig hört talas om denna tidning.
Jag brukar köpa Situation Stockholm som säljs av hemlösa.
Där jag bor säljer de hemlösa en tidning som heter Aluma.
Jag ger ofta pengar, men har aldrig köpt tidningen.
Zabelle
Jag har köpt tidningen Situation Sthlm någon gång för att stödja verksamheten och det tycker jag känns bra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Den har lite olika namn ..Beror på vilken stad den säljs.
Jag kan ju bara pratar om GBg..
O jag tycker detta sätt är bra…Här finns inga mellan händer..Så som man kan tänka sig andra organisationer..
Utan den som står å säljer tidningen har köpt den o sen så säljer den vidare tidningen..
O det blir mycket i ett.
Dels planering o dels att få göra lite själv för o kunna fördubbla pengarna..
O det tycker jag är bra. Sen så är de ju delaktiga i tidningen.Det är ju repotage där någon kan vara med o så har dom ju sin kalender…
För o var ute liggare eller hemlös eller komma på kant.Du behöver inte vara missbrukare. Utan det kan vara omständigheterna som gör att du helt plötsligt bara är där…
lena som tackar…
Jag håller med dig Lena. Det känns bra att ge pengarna direkt i handen till den som ska ha dem.
#16 Så tycker jag med. Här brukar de stå vid ingången till Birsta City.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.