Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 733 ggr
[Sisa]
0

Skolmat

Skolorna har ju börjat igen.

Vad tyckte Du om skolmaten när du gick i skolan..var den bättre då, än vad den sägs vara idag ?

Och Du som går i skolan..vad tycker du ?   Glad

Cristine
0

De första åren fick vi smörgåsar med oss hemifrån och mjölk..inte underligt att man blev kort i växten.Rynkar på näsan

Men godare var det än  skolmaten som inte smakade något alls.

OT: sitter nu och gör en lista på ätbart jag ska ha med på sjukhuset, mycket rökt, frukt och fil.

Kanske en öl i skåpet..sssscchhhhht.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Jag tror maten är godare i dag än de var när jag gick i skolan.

Har lagat mat till skolor när jag gick kokerska utbildningen, Den var mycket godare än på min tid, Men klart när man är barn så är smaken lite annorlunda än när man är vuxen,
En del mat som vi fick har dom inte idag som spenatstuving och blodkorv. Så den där hemska blåa mjölken.
Man fick sitta där och äta upp allt annars så blev man uppkallad till rektorn. Om man vill slippa maten var man tvungen ha en lapp där mamma hade skrivet att man slapp  äta idag. Då fick man mjölk och knäckebröd.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 1  Det tycker jag du ska ta med, Cris..jag säger inget!  Flört Maten på sjukhus är nog heller inget vidare!

# 2  Men huva..då hade vi det nog lite bättre!  Och jag minns skolmaten som rätt god. Glad

stina63
0

Ja de fanns mat som var god, De fanns det. men jag tror att idag är den lite godare.

Fridaaaa
0

Slutade ju skolan för "bara" 2 år sedan, men aldrig varit förtjust i skolans mat, på någon av dem 3 skolorna jag gått på :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[walkinbeauti]
0

Nja inte riktigt förtjust var jag men det hände att det var lite godare vissa dagar.Men kartongmat gillar väl varken vuxen eller barn  som värmts upp flera gånger.Mandelfisken var tortyr och trodde aldrig jag skulle äta den mer i livet men gör egen och då är den god.

Så både bu och bä för skolmaten Flört

Anders 50
0

Minns bara god mat när jag gick i skolan. Den tillagades där, och inte ofta som nu i ett storkök långt bort.

Tror maten var bättre förr (50-60 talet)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Karmatarerskanise
0

Jag var en av få som faktiskt tyckte om skolmaten. Det enda jag aldrig såg fram emot var potatisplättar och blodkorv. Förstod aldrig varför skolkamraterna alltid skulle gnälla över maten, tror mest det handlade om att man "skulle" göra så.

[MargaretaA]
0

Jag minns den fasansfulla potatisen som hade nåt slags hårt "skinn" fast den var skalad. Annars var maten helt okej.

Karmatarerskanise
0

#9 Ja, det minns jag också. Tror de varmhölls alldeles för länge.

[MargaretaA]
0

Den förklaring vi fick var att potatisen fick ett kemikaliebad för att inte svartna efter skalningen. Alternativet var att få oskalad Potatis. Jag hade hellre tagit det - jag fick alltid skala min Potatis själv hemma.

Karmatarerskanise
0

#10 Det lät ju mindre trevligt Obestämd

[MargaretaA]
0

ja eller hur Skrikandes

WinterPrince
0

På låg och mellanstadiet tror jag maten var helt ok. Minns inte att den var direkt äcklig, men inte supergod heller.

På högstadiet (ny skola) åt jag nästan aldrig i skolan. Inte p g a maten utan jag ville inte behöva sitta själv i matsalen. Ett par gånger om året släpade jag mig dit, då serverades Bombay Curry. En maträtt jag fortfarande försöker hitta ett vettigt recept på, som är som den var i skolan.

På gymnasiet fick vi gummipotatisar. Dom riktigt studsade om man tappade en på golvet. Och varje tisdag serverades fisk. Varje tisdag gick vi till McDonalds…

aggeelin
0

Jag som tycker om att äta tyckte alltid om skolmaten. Jag kunde inte förstå att många andra sa att det mesta var äckligt. Det var egentligen ingentin som var bra enligt dem. Konstigt! Det påverkarkade mig så jag vågade inte äta mig mätt. Jag tror att jag i många år, och även till viss del numera har snabb förbränning så jag behöver fylla på för att inte få ont i magen.

Jag tycker faktist om det mesta utom kåldolmar för det åt vi inte hemma.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Karmatarerskanise
0

#13 Man kan ju bara hoppas att det är bättre idag!

[MargaretaA]
0

ja jag tror det. har inte hört några klagomål från mina barn när de gick i skolan… kanske kom de på en bättre metod…