Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1048 ggr
[MargaretaA]
0

Räkmacka

Sa Reinfeldt…. eller så var det inte räkmacka… just nu..

Ett annat kul begrepp från matvärlden är gräddfil när det handlar om speciellt folk som har det bättre än vanligt folk.

Vad har ni för tankar om räkmackor och gräddfil?

Bortsett från att det är gott Tungan ute

JereMina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den var klurig Maggan…räkor får jag ont i magen av och gräddfil med Obestämd När det gäller den andra betydelsen så tycker inte jag att vissa ska få åka på en räkmacka hela livet. Och absolut inte på bekostnad av andra.

Gräddfil likaså, lika barn leka bäst säger jag Tungan ute

Cristine
0

Räkmackor och fil ska vara för alla, men världen är oschysst och han hjälper till att göra den ännu värre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Haaa. Samma som du.

Det är bara ord som passar in o ger ett lite finare intryck.Eller tänker jag galet nu.

Men räkmacka.Gott.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Att födas med Silversked i munnen har väl inte riktigt med mat att göra men nästan….husgeråd i alla fallSkrattande

Att glida omkring på en räkmacka kan jag tänka migFlört för jag uppfattar mer att det utrycket betyder att man har tur men jag kan ha fel….?

Gräddfil däremot betyder för mig att man går förbi andra. Ex. i bostadsköer, operationsköer osv. beoende på vem man är.Skrikandes

/Maria

stina63
0

Samma tankegång som humlan skriver i trådenKyss

Fridaaaa
0

Älskar räkmacka, äter det uppe på Börjes ibland, kostar inte så mycker där, mumsigt värre :D

Enda gången jag har gräddfil så är det till matjesill eller till dipp :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.