Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1275 ggr
[Sisa]
0

Innehåll

Läser Du innehållsförteckningen på maten du handlar..och förstår vad den betyder ?  Obestämd

aggeelin
0

Jag läser förteckningen och försöker låta bli att köpa produkter med alltför mycket E-innehåll. Vet inte vad allt betyder. Glass är det mycket konstigt i (pinnglassen) så den brukar jag hoppa över - måste erkänna att jag läst för dåligt på paketglassen - kanske lika mycket konstigt där?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jag tycker det inte är någon idé numera, det är gifter och metaller i allt om det inte är kravmärkt.Jag försöker köpa bra råvaror

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Jag har nog lite koll-ja.

E-numrerna är ju inte o leka med. Vissa E-numer är förbjudna i andra länder, men tillåtna här.

Man kan Googla E-numer så kan man läsa lite..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Vissa E-nummer är också naturliga ämnen så det krånglar till det en aning.

Jag försöker köpa ekologiskt odlat och så obehandlad mat som möjligt men är det något gott jag vill ha så kollar jag inte så noga.Flört

/Maria

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Unviker en del saker.
När det står att korven innehåller "köttbiprodukter" tappar jag aptiten och är det för många E-nummer låter jag bli att köpa.

Zabelle   

Fridaaaa
0

Ibland, ibland inte  :

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

penke
0

njaa..
 ska jag köpa en "ny" produkt kan jag kika lite extra..
 annars brukar jag nöja mig med att det står Eco alt. krav
 jag har ju autokollen,iom jag ..upprepar mig,köper "kända" produkter

vissa E´n är väl t.o.m ok och "nödvändiga"
 andra rena dödskallemärket !!
 jag skyr E 620 - .. (glukamat)
 och aspartam
bland annat.

penke

[Pirkko,lino]
0

Jag måste läsa om jag vill leva. Har så mycket allvarliga allergier. Men ändå händer misstag ibland. Obestämd

KaiPon
0

#8 Ouch, låter jobbigt! Rynkar på näsan

Själv så kollar jag inte alls knappt.. Men det är mest för att jag(/vi) inte har råd med ekologiska märken (som är så dyrt om man gämför med andra billighetsmärken) och jag vill kunna äta (kan vara lättstött vad gäller maten ibland, så jag vill inte riskera nåt Obestämd)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Karmatarerskanise
0

Jag kollar bara kolhydratsinnehåll ;)
Köper inte så mycket färdigblandade produkter, så e nummer och sånt behöver jag inte kolla.

[Pirkko,lino]
0

#9 Tack för din omtanke KaiPon.Glad

Jag erkänner att det inte är lätt alla gånger ha allergier mot så många födoämnen vad jag har. Det bara gäller, att läsa alla innehållsförteckningar. Sedan måste jag fråga innehållet om någon annan har lagat maten än jag själv.

[LucyInTheSky]
0

Jag kollar alltid nu för tiden. =) Och det har hjälp mig mycket med både vikt och mående.

Fridaaaa
0

#11 Låter jobbigt, vad är det du är allergisk mot?

#12 Vad kollar du då efter? Om man ska tänka på vikten? :)

[LucyInTheSky]
0

Det stora jag kollar efter är socker och hur mycket kolhydrater det är i det jag handlar, vill undvika socker helt och har dragit ner rejält på kolhydraterna. Sen försöker jag undvika konstiga E-ämnen men det är nästan omöjligt.

Äter enligt LCHF. Så lite kolhydrater som möjligt och mer fett.

Fridaaaa
0

#14 Okej, ska med börja kolla det då :)

[Pirkko,lino]
0

#13 Jag säger dem allvarligaste. Fisk och allt som lever i vattnet, och nötter.

Sedan tål inte jag vetemjöl, malt, mjölk, olika färgämne, konserveringmedel, mm. men dem inte har hotat mitt liv. Men svårt att undvika alla gånger oavsett att jag läser innehållsteckningar.

Visst är det jobbigt, men jag känner såna som har det ännu värre än jag.

Fridaaaa
0

#16 Låter jobbigt, och nötter är ju en sådan grejer som det oftast finns "spår" av.

[Pirkko,lino]
0

#17 Ja det är sant, men jag har inte tack och lov den värsta gradiga nötter allergin. Däremot av fisk och skaldjur jag kan få livshotande attack.

Effie
0

Jag brukar läsa innehållsförteckningar. Och begriper jag inte vad det står, så är det nog inget jag ska äta.Glad Vad E-nummer beträffar, så försöker jag lära mig vad jag ska undvika. E62x (smakförstärkare), t.ex. E1xx är färgämnen.  Men helst handlar jag ju råvaror, som inte har en lång innehållsförteckning.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anders 50
0

Nej, men gäller det kött och chark så kollar jag att det är svenskt kött.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#20 Samma här, enbart svenskt kött!:)

JereMina
0

Jag läser ganska ofta och undviker framför allt aspartam men det är svårt att hålla full koll.