Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 3303 ggr
Cristine
0

Ica, konsum, Lidel, willys..

Var handlar du?

Vad tycker du om priserna?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Handlar mest på:

Börjes i Tingsryd - Bra priset, plus att dem har mat till hönsen och kaninern med ute på stallbacken (till andra djur med såklart, men vi köper hundmat och kattmat på andra ställen).

Maxi stormarknad - Har icakordär. Bra priser och mycket att välja på

Lidl - Handlar nästan enbart grönsaker där, gillar inte så mycket av deras produkter där, dock finns det såklart undantag på deras "veckovaror".

Netto - Sälla vi handlar där, det är om vi hittar något i deras veckoblad.

Coop - Lite dyrt tycker jag

City gross - Bra varor, oftast ganska billiga

Willys - Både bra och dåligt

Ö&B - Handlar vi mycket saker, t.ex rengöringsmedel, toalettsaker, filmer, och annat smått och gott

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

skogis Tiger
0

Handlar mest på ICA av bekvämlighetsskäl tycker priserna är ok, men man hade säkert sparat mellan 1500-2000:-/månad om vi handlat på maxi. Willys känns som ett stort lager och jag tycker oftast priserna på bra mat är högre än ex på Maxi det är främst eldorado och euroshopper som är billigt och det brukar vi aldrig köpa ändå och då kan det lika gärna kvitta. Den mat som vi köper är dyrare på willys. Konsum har vi igen i närheten så det kan jag inte uttala mig om och Lidl tycker jag har mest skräpmat det skulle säkert finnas ett fåtal produkter man hade kunnat köpa billigare men då hade man fått handla på 2-3 olika ställen  och vi hinner knappt handla på ett därför blir det Maxi när vi väl storhandlar.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Coop Forum, ibland Willys! Dom affärer jag har närmast.  Ica Maxi om jag åker till stan.

Kvalitét går före pris och det jämnar nog ut sej på sikt ändå, vart man än handlar. Coop är bra..då får man lite återbäring! Glad

Fridaaaa
0

#3 Fast coop är ganska dyra, så blir ungefär samma sak i slutändan fastän man får återbärning ;)
Har man ica-kortet så får man lite procent billigare osv :D

Karmatarerskanise
0

Netto är den sämsta affären enligt mig. De har aldrig de varor de annonserar ut och grönsakerna är alltid ruttna och mögliga i den butik jag gått till. Affären används bara i nödfall.

Willys är en tråkig affär och har inte tillräckligt stort sortiment.

Ica Maxi är favoriten. Stort utbud och normala priser.

Coop inte lika bra som Maxi men ok, ofta lite dyrare.

Citygross helt ok.

ÖB bra när man vill komma undan billigt. (förutsatt att man inte överdriver när det är så billiga varor ;)

Ofta handlar jag i de affärer som har extraerbjudanden på varor som jag behöver.

Maria
0

Har en ICA kvantum i närheten där vi oftast handlar.

Den allra närmsta butiken där vi bor är en liten Hemköp. Den är dyr men bra att ha när man glömt något eller inte ska ha så mycket. Dessutom vill jag ändå gärna gynna småhandlare också. Det vore ju trist om affären försvann.

/Maria

[Sisa]
0

Här bytte man ut Hemköp mot Willys..Hemköp verkar försvinna mer och mer. Synd..en bra affär, om än lite dyr!  Skrikandes

zabelle
0

Det ska byggas ett nytt Coop Extra hemma inom kort, det ser jag fram emot. Handlar det mesta på Coop och en del på Lidl.

Lidl har jättegod rökt skinka och salamikorv och deras frukt / grönsaker är bra. De har även lägre pris på mejerivaror från skånemejerier än de andra butikerna.

Vi har en jättedyr liten Konsum butik och en Hemköps butik som även den är jättedyr och har dåligt sortiment. Undviker att handla där.

Zabelle   

Toyan
0

Handlar på alla 4 affärerna, kollar in extrapriser men mest blir det Ica och Lidl, på willys som inte liger i stadskärnan  blir det storhandla varnnan månad.

Laktosfria mjölken och grädden är billigast på Lidl. även den ost jag gillar.

stina63
0

Handlar på ica eller coop.. Blir så för jag har ingen bil, Men man får kolla på priserna för dom är lite olika. Den del affärer är billigare med en del varor än andra är.

Karmatarerskanise
0

Glömde resensera Lidl.

Lidl har ibland bra och fina varor, men i det stora hela så är det ett väldigt litet sortiment och det täcker inte mina behov på långa vägar.

KaiPon
0

Blir mest ICA eller Coop, då det är dom två affärerna som ligger vid gångsavstånd (ca 15-20 minuter) och vi har inte bil. Visst, man kan boka taxi för 20 kronor här, men är det bara jag som går och handlar så går jag helst, pga min sociala fobi.

Lidl går jag till ibland, då det verkar vara enda affären som har persiko nektar (då jag inte hittar persiko juice här i Sverige Skrikandes) Men det ligger lite längre bort så det blir inte så ofta att man går dit, då jag har problem med mina leder och så också..

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

skogis Tiger
0

Glömde nämna att jag gillar ICAs egna märke och köper mkt av deras produkter tycker  de har bra kvalité till bra pris och urvalet bara växer :) (har ica kort) .

Wand
0

Nu för tiden blir det handlar'n eller ICA. Förr var det coop nära (f.d konsum), men vi flyttade ju för ca 2 månader sedan, såå.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Branneli
0

Handlar mest på Willys. Lagom storlek på affären, bra priser.

Annars Netto (nära) eller Maxi….

Sen har vi en lokal butik, som är dyr (förutom mjölk, 8 liter 48 kr)

flisan708
0

Handlar mest på ICA Maxi för det är närmast, men handlar även på Willys, konsum, lidl. Allt lite beronde på erbjudanden och annat.

Lojs
0

Jag handlar för det mesta på vår stora ICA-affär, billigast matkasse där. Om det är extrapriser så handlar jag på Willys, passar såklart på att köpa annat som är billigt då med, när jag ändå är där.

Schampoo, balsam, tvål, rengöringsmedel och liknande handlar jag på Gekås i Ullared, billigare där än hemma och det tar bara max en halvtimme att köra dit. (Är där ca en gång i månaden.)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fridaaaa
0

#17 Vilken tur du har som har så nära! Oss tar det några timmar att köra:)

Lojs
0

#18 Ja, det är väldigt tacksamt. Fast egentligen tror jag inte att jag sparar så mycket på det, det blir så mycket annat smått och gott i vagnen när man går där och plockar… ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Karmatarerskanise
0

#19 Tänkte precis säga det, det kanske inte är så ekonomisk korrekt att handla på Gekås ;) Blir ofta mer än det man ska ha har jag sett ;)

HAr själv aldrig varit där trots att det bara är en eller två timmar dit.

Anders 50
0

Handlar där det passar för tillfället, dock aldrig på Lidl!

Skulle jag råka åka förbi en lanthandel på en mindre ort så handlar jag där, och tankar bilen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[aammE]
0

Det mesta köper vi på ICA supermarket/ICA maxi, typ grönsaker och kött (bara svenskt) och på Willys köper vi skafferivaror då jag inte har bra erfarenhet av deras grönsaker, köper även fyrkornsblandning till mössen och fröer där. Ibland köper jag kött där, svenskt, men det är ibland billigare på ICA.

Handlar rengöringssaker/vissa hygienartiklar på ÖoB, men bara vanliga märken och inte massa hokuspokus. 

Tycker att priserna är bra på alla ställena, man får vad man betalar för.

AnnL
0

Handlar sällan på netto 0 och Coop. Men både Lidl, ICA o Willys besöker jag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

signemo
0

Handlar på Närbutiken  och ICA i Ullared. Är  bra båda två.

Rengöringsmedel o schampo på Gekås.

Är jag  i Falkenberg blir det ICA eller Willys

Jag  tycker däremot inte ett dugg om när butikerna har egna märken som ICA eller Coop. Undviker deras varor i möjligaste mån. Jag vill veta var varorna kommer ifrån. Inte bara om det är svenskt eller inte.

Finns det närproducerat väljer jag det i första hand.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4027&artikel=4650613

Var rädda om varandra

[peter54]
0

Vi handlar mest på ICA eftersom det finns här. Vi handlar aldrig på Lidl eller Willys helt enkelt för att det känns fel att inte handla från svenska kedjor hellre än utländska, vi vill i möjligaste mån gynna svenska bönder.

Jag är mycket kritisk till prissättningen och de många mellanleden. Jag är också oerhört kritisk till nedmonteringen av svensk matproduktion och tycker att det som ett land kan producera själv aldrig skulle få importeras.

Fridaaaa
0

#25 Är willys utländskt då?

[peter54]
0

#26 Nej det har du rätt i, det är svenskt, jag tänkte mest på Lidl. Glad

Däremot tycker vi att de lite udda märkena som Willys säljer inte är så goda. De kör mycket konserver i gammaldags bleckburkar som ger smak åt innehållet. Det lägre priset uppväger inte den sämre kvaliteten.

Vi provade att handla på Willys ett par gånger för några år sen och vi var båda överens om att inte fortsätta med det.

Fridaaaa
0

#27 ok tänkte väl det hehe :D Jag handlar med sällan på willys :)

JereMina
0

Vi handlar på ICA och Konsum då vi åker till närmaste samhälle. Då vi åker in till stan blir det Willys, ICA Kvantum, Lidl oftast Flört