Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 4339 ggr
[Sisa]
0

Aj!!

Förutom att föda barn..vilket är det mest fysiskt smärtsamma Du varit med om ? Skrikandes

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Njurstensanfall för fyra år sedan. Det var värre än att föda barn. Hade jag inte varit fastspänd i ambulansen så vete sjutton om jag inte försökt hoppa ut i farten och gjort pinan kort!

[Sisa]
0

#1 Ja..det har jag sett dom som haft..huva! Skrikandes

Lolivia
0

Återkommer med svar på söndag kväll då jag har tatuerat båda hälsenorna… Det blir mina första tatueringar och jag har nu läst till mig att hälsenorna är det mest smärtsamma stället på kroppen att tatuera. Kan bli intressant.

Annars är det mest smärtsamma följande i nämnd ordning:

1. Tre olika ryggskott varav det värsta i februari. Drabbades tydligen av "bäckenvridning med inflammation i båda bäckenlederna" och det går knappt att beskriva den smärtan. Blev buren till akuten där jag anlände skrikandes. Det tog ca 40 minuter för mig att kravla mig till telefonen när det small till och jag bor i en liten etta. USCH!

2. Mina käkar brukar hoppa ur led varpå jag får göra en Bruce Willis-grej och trycka tillbaka dem med handen. Inte skönt.

3. Har tinnitus och är ljudöverkänslig. Om någon tutar eller busvisslar så gör det fruktansvärt ont. Ännu mer irriterande är folks oförstående inför denna smärta. När ljudöverkänsligheten var som värst gjorde det ont när jag stoppade mynt i kassan när jag jobbade i butik. Fick det när jag var 17 och spelade på en festival men det är MYCKET bättre nu! =)

Lolivia
0

Usch! Njursten! Det opererades min mamma för flera gånger när hon var ung - tydligen en fasansfull smärta.

Maria
0

Huvudvärken jag haft innan operationen och ett tag efteråt är nog det värsta.

/Maria

Cristine
0

Artrosen jag fått nu och ska opereras för. Jag har haft flertal nätter då jag fått sova stående.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Lolivia
0

Sova stående! Stackars dig!! Jag som trodde att mitt senaste ryggskott och sviterna efter det var bland det värsta man kunde uppleva i smärta! Hoppas verkligen att du blir bättre!!!

stina63
0

Fick tarmvred efter en bukoperation, Tog bort en systa som satt utanför livmodern. Men där systan satt där började tarmen växa fast.,

Efter en vecka blev jag opererad igen.. Då hade tarmen nästan sprucket.

[Sisa]
0

Vad Ni råkat ut för! Förvånad

Fridaaaa
0

Hmm… När jag trillade av en häst och stukade axeln tror jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JereMina
0

Jag tycker nog att ha magsår är den värsta smärtan även om jag har haft mycket ont annars som jag lärt mig leva med.

Njursten hade min man för många år sedan så det kan jag föreställa mig hur det känns…

[MargaretaA]
0

Akut smärta så är det nog inte värre än getingstick och tandläkarbesök. Annars så har jag under några år haft molande smärta i nacke/axlar. Men tack och lov har det gett sig nu.

Cazzos
0

Den enda smärtan jag kommer ihåg idag är när jag åkte nerför en backe under vintern, sen helt plötsligt så åkte jag baklänges med huvudet före och jag kunde inte stanna eller vända på mig, och det var ett metall"staket" i slutet av backen som jag krockade med.

Det ekade i huvudet i minst 2 timmar, men jag fick bara en bula som tur var.. Det gjorde förbannat ont! Har inte varit med om så mycket faktiskt.

Men ett brustet hjärta är nog det smärtsammaste som finns.

[MargaretaA]
0

Men ett brustet hjärta är nog det smärtsammaste som finns.

ja det har du rätt i! Gråter

Lolivia
0

NÄmen usch!!! Aj, aj aj!!!!!

Kommer nu ihåg att jag har blivit hoppad på nacken. Det var INTE skönt. Satt på huk tvärt under en studsmatta för jag skulle hämta min lilla vovve som ochså satt därunder. Då kom en manlig vän på ca 75 kg och hoppade på studsmattan, rakt på min nacke. (Han såg naturligtvis inte att han satt där). Det var inte så bra för nacken alls. Så vad ni än gör, kryp aldrig in under en studsmatta!

KaiPon
0

Oh, lätt smärtan i höften av okänd anledning. Kändes som nån drog en rödhet kniv och drog längst hela benet. Skrikandes

men håller med #13, inget är mera smärtsamt än ett brustet hjärta.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

chik
0

Lolivia…Lycka till.AJ""

Gunilla..Stackare..

Alla här inne har ju haft smärta o Har..AJ…

Jag har nog haft tur..Eller dåligt Minne..För tänker jag bakåt så vet jag inget så. Utan det är väl då när jag låg på sjukhuset o fick kramper.Dett gjorde sabla ont..Aj..

Studsmatta..Du Det kunde ha gått illa. så har jag aldrig tänkt. Att man kan bli skadad om man sitter under..Har jag lärt mig det..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

När jag skulle få kontrastvätska injicerat av en sorts maskin vid en röntgen. Sköterskan stack igenom blodkärlet med nålen så att vätskan kick in i muskulaturen istället för i blodomloppet.

Jag är smärttålig annars, men gissa om jag skrek innan de fattade vad som hänt. Sedan hade jag en svullen vänsterarm som hade alla regnbågens färger i en vecka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Ja brustet hjärta gör med riktigt ont (hänt mig en gång), även riktigt mensvärk är inte heller höjdare direkt :/

Farwuq
0

Tandrots och käkbensinflammation

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lolivia
0

Käkbensinflammation!! Fy fan!! Mina käkar brukar hoppa ur led (skrev det innan) så jag får trycka tillbaka dem. =(

Farwuq
0

Ja det var inte kul på något sätt.

Rynkar på näsan

Lolivia
0

Hur fick du käkledsinflammation??

Själv har jag gett upp vad gäller mina käkar… Kan inte gapa så mycket som innan och har ofta ont… Har magnetröntgat och jag har börjat bilda ny brosk… Får bara ont av bettskenor och grejer så jag försöker bra förtränga hela företeelsen…

Farwuq
0

Gud vet hur.

Det låg lokalt kring visdomstandens rot och gick sedan ner vid nerven.

[peter54]
0

För min del var det en gång alldeles efter amputationerna av underbenen. Jag hade en gammal rullstol på övervåningen som jag fått låna på vårdcentralen, så att jag skulle slippa släpa min egen uppför och nerför trappan varenda dag.

På övervåningen finns en 10 cm nivåskillnad och en morgon när jag skulle ta mig upp där, tog jag i så hårt att stolen tippade över framåt.

Av ren reflex sträckte jag fram fötterna, som inte fanns, för att ta emot och landade på oläkta amputationssår.

Jag svimmade av smärtan och sedan låg jag mer eller mindre rörelseförlamad av smärta i 3 timmar innan jag lyckades ta mig upp på sängen där jag sedan låg ända tills min fru kom hem från jobbet.

Lolivia
0

#25! Jag tror just att du "vann" smärttävlingen! Det där lät ju rent förjävligt!!

Påminner mig om en dråplig historia som min vän berättade… Han hade både amputerat ena benet och gjort en stor axeloperation (skelettcancer) och hade hela armen och nacken i gips då han ramlade i trappen. Han skrattar åt det idag men det kan inte ha varit kul då det hände…

Efter denna läsning så känns det som att det kommer att gå lätt att tatuera hälsenorna på söndag… =)

Fridaaaa
0

#25 AJ! Låter inte bra :/

[MargaretaA]
0

Jag glömde faktiskt det värsta av allt jag upplevt i smärtväg (värre än att föda barn faktiskt) och det är öroninflammation. Inte roligt alls! Skrikandes

stina63
0

Peter Ajajaj de kändes inom mej när jag läste de.

Maggan öroninflammation hade jag för två år sen i båda öronen. Men om det var de vet inte dom ännu, för tabletterna hjälpte inte. Men ont som tusan gjorde de. Helst när trummhinnan gick sönder. jag var på vårdcentralen en gång iveckan fyra gånger.

[MargaretaA]
0

som jag minns det gjorde det ondast innan trumhinnan gick sönder…..

stina63
0

Ja De gjorde de också maggan.. var som om någon hade en hammare inne i örat stod där och hamrade hade sej, inte roligt alls

[MargaretaA]
0

nej inte roligt alls Skrikandes

stina63
0

Mina öron har inte blivit bra sen dess,,

[MargaretaA]
0

Inte mina heller Rynkar på näsan

stina63
0

Min läkare sa att jag skulle ha vadd i öronen när det regnade och när jag duschar, Jösses tänkte jag,. ska jag behöva ha vadd med mig ut, Men de har jag inte med mig. Kommer inte ha med mig heller. Skrattande

Namiko
0

Kan inte riktigt välja mellan mensvärken som nästan fick mig att svimma och ledvärken som hindrade mig från att gå, räknar man bara ett enstaka tillfälle så är dom ganska lika, räknar man ihop alla tillfällen så vinner ledvärken som fått mig så van vid smärta att jag inte längre haltar förrän jag knappt kan gå och som jag dragits med sedan 12 års ålder.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Toyan
0

Gallstensanfallen var inte roliga men njurstensanfallet för 5 år sen var det värsta och jämställt med det var smärtan av en cysta som slingrat sig runt höger äggledare och klämde åt.

Inget jag vill uppleva igen.

stina63
0

Ajajaja vad det gör ont i mej när ni beskriver de ni har varit med om

Mandusius
0

måste nog säga att det smärtsamma jag ahr varit med om är när doktorn satte droppet fel.

Han satte den i muskeln istället för en blodådra…..

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Anders 50
0

# 39 Liknande mitt värsta då….

[Sisa]
0

Ont gör det i mej med, att läsa allt Ni varit med om!

Tandvärk säger jag..aj..aj..aj! Skrikandes

Mandusius
0

# 40

Japp :P såg inte att du hade skrivit det;P 
Men ont gör det!

Mvh Amanda

Anders 50
0

#42  Ja fy….och det tog en bra stund innan de förstod, och kunde stänga av pumpen…..

Mandusius
0

Jag var bara nio år när det skedde. 
Hade gjort öron operationer innan.
Min mamma reagera på att jag grät. Men det enda doktorn sa var att jag var lite känslig bara.
Då fick min mamma ett utbrott för hon visste ju att jag hade klarat av sådant förut. Då såg dom svullanden -_-

Mvh Amanda

KaiPon
0

Uh, har en ny värsta nu.

Okej, detta har med konserten med Gackt att göra. Trycket från folket runt om var helt galet mycket, så jag försökte göra allt jag kunde för att inte krossa mina kompisar, som var ganska små, som stod framför mig.
Halvägs/två tredjedelar in i konserten kan jag inte längre göra det. Jag är överrörlig, så mina leder hoppar lätt ur led. Så, vid den här tidpunkten hade båda fotleder, handleder, höfter, axlar och ett knä hoppat och det enda som höll mig ståendes var trycket från folket runt om. Det gjorde så jävulusiskt ont, sen kände jag mig även tvungen att fläkta mina kompisar så att dom inte svimmade av värmen, och det var inte det trevligaste jag gjort precis..
Sen när konserten var över så ramlade man ju omkull och säkerhetsvakterna bar en till sjukvårdaren.. Och dom visste ju inte att allt på mig var ur led i stort sett, så dom bar mig på ett sätt som var mindre skönt >.o

Men jag fick tillbaka lederna på plats i alla fall, men ont gjorde det.. Skrikandes

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Sisa]
0

# 45  Huva Förvånad

Cristine
0

# Men stackars dej!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Något som de värsta jag har varit med om var år 2000 Då jag skulle bli operad för en systa. Men där systan satt utanför livmodern där växte tarmen fast. Jag fick tarmvred. Gick med detta i en vecka på kk. såg hur jag svällde upp och hade fruktansvärt ont.
Dom gjorde en konstraströntgen ville göra de en gång till. Dom trodde att de skulle lösa upp fixa sig.
Men jag krävde att dom skulle öppna mig igen. Kirugen fixade detta såg då att mina tarmar var vädligt uppsvällda nära att spricka. Den satt fast på livmodern och en ny systa hade börjat växa fast där. Så istället för tre dagar på sjukhuset som var meningen så blev det tre veckor istället.

Branneli
0

2009….riktigt ont i ryggen, när jag vaknade en lördagsmrgon.

Det tog 40 minuter att komma ur sängen, trappen ner, toalettbesök & ner i soffan.

Framåt em, efter att ha försökt komma ur soffan i flertal timmar, fick sambon ringa ambulans.

De tryckte i en massa stesolid, för att "mjuka till" musklerna. Han som skötte sprutan var febrig & förkyld, det droppade i ansiktet på honom Rynkar på näsan. Han tryckte in saltvattnet fel & märkte inte det…ajajaj….

Den andra ambulanskillen brydde sig om min sambo, som vid tillfället var drabbad av en förkylning Förvånad.

Kom till akuten, läkarna tryckte i mer smärtstillande, trots att jag hade full dos av min vanliga medicin i kroppen….framåt midnatt kom jag till en sal & fick äntligen besöka "damernas" Oskyldig.

Jag har aldrig svettats såpass, som vid detta toabesök !! Det tog 2 dagar innan jag kunde duscha….Skrikandes

Fick stanna en vecka på sjukan innan de släppte hem mig, med ren morfin som jag levde på i 5 månader…..

stina63
0

Ajaj Branndini Gör ont i mej när jag läser de du varit med om

Maria
0

Jag spräckte mina blygdläppar och skadade mig ganska rejält i underlivet när jag var 14 (tror jag det var) i en mopedolycka.

Det gjorde så ont att jag svimmade.

Blev akutopererad i Uddevalla och låg inne en tid. SkitsommarSkrikandes

Det lustiga är att jag minns att jag var så himla arg på mina föräldrar som hade tjatat om hur viktigt det var med hjälm, men vad hjälpte det mot den skadanSkrattande

/Maria

Andina
0

Fysisk smärta: Ögonoperation under väldigt svag bedövning. "Vi behöver veta när det gör ont ifall vi kommer åt nå'n nervtråd…" Det är den absolut värsta upplevelse av smärta jag varit med om… När de vände på ögat, "såg" jag dessutom det som jag uppfattade som det som fanns inuti mitt huvud…
(Alla andra smärtor jag upplevt kan jag återuppleva hur många gånger som helst, bara jag slipper denna…)

(Känslomässig smärta: När någon som har en plats i ens hjärta lämnar en, av vilken orsak det än vara må.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

stina63
0

Ajaj humlan gör ont när jag läser de

Andina jösses vända ögat när man är vaken under lätt bedövning, Jsg tror att jag aldrig gått med på de.

Andina
0

#53 - När du ligger på operationsbordet säger du inte så mycket… mer än Aj… Man vågar inget, jag lovar, Stina. Hade de berättat i förväg hur det skulle bli, hade jag aldrig gjort det, då hade jag föredragit att bli blind.
Men det vet de… så de säger inget. (Turligt nog…)

#51 - Aaj!! Näe, fy, Bumbleboo… jag kan bara föreställa mig smärtan…
Näe, jag håller med dig, dina föräldrar borde ha talat om för dig hur viktigt det är med suspensoar också!!! Skrikandes

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maria
0

#54 Haha, ja man ska nog helst se ut som en hockeymålvakt om man ska vara helskyddad.Skrattande

/Maria

[Sisa]
0

På ett sjukhus kan dom nog göra en riktigt illa..där vill man inte hamna i onödan..eller, tur man inte vet nåt i förväg!  Förvånad

AnnL
0

När jag hade en inflamation i en visdomstand som dom den var tvungna att operera ut. Det var värre än att föda barn så ont jag hade efter den operationen.Skrikandes

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 57  Ja..tandvärk är nog bland det ondaste man kan ha!! Har precis påbörjat två rotfyllningar, efter att jag såg ut som en fotboll i ansiktet! Skrikandes

stina63
0

Ajaja så har man ont i en vecka efter ha varit hos tandläkaren,,,

[peter54]
0

#56 En gång när jag skulle operera en ny dialysaccess, vilket inte är något jätteingrepp, men det tar ganska lång tid, så vaknade jag upp helt blåslagen.

Dagen efter var jag blå på hela vänster sida, från axeln till knäet och jag hade blåmärken på högra underarmen också. det värkte i hela kroppen och jag var helt övertygad om att de måsta ha tappat mig i golvet under narkosen.

Jag tjatade i flera veckor om det där och till slut var det en uska som berättade att när operationen var klar och de skulle lyfta över mig från operationsbordet till min säng så gjorde de det i lakanet som brast och jag tappades i golvet.

Moa-16
0

Var nog när jag hade opererat foten, dagarna efter var hemska!

[Sisa]
0

# 60  Oj!  Kan sånt verkligen hända på ett sjukhus ?  Förvånad

stina63
0

Jösses peter.., sådant ska man anmäla om inte nu sjukhuset har anmält de lex sara. Förvånad

Fridaaaa
0

#63 Heter den inte Lex Maria? Eller det finns olika varianter? ^^,

Fridaaaa
0

#65 Man lär sig något nytt varje dagSkrattande

zabelle
0

Hu vilka hemska saker ni varit med om.
Jag är lyckligt lottad och har sluppit lindrigt undan.

Tandvärk efter en utopererad visdomstand där benhinnorna låg helt bara är nog det värsta jag varit med om. Fick gå till tandläkaren i 2 veckor och få bedövning innan det läkte ihop. Men i detta sammanhanget när jag läser om era hemska upplevelser känns det lite "fjuttigt". Men just då var jag ynklig och grät över smärtan. Tur man har snälla kollegor på jobbet som tröstar Glad

Zabelle   

Ketang
0

Jag får nog säga att det värsta efter min dotters förlossning var min inflammation i höften. Dom första 6månaderna känndes det som jag gick, stog och låg med en kniv i höften. Nu är det mycket bättre, 3år senare ;-)

Min man har haft en axel som hoppat urled 5gånger och efter operationen hade han fruktansvärt ont. Sen slet han sönder sitt knä och ska operera det den 30/8… Rynkar på näsan Har hört att den operationen ska vara värre än axeln.

[Sisa]
0

Har ju varit till tandläkaren idag!  Att rotfylla en tand, efter det man haft tandvärk, känns verkligen skönt och befriande!  Skrattande