Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite otrogen kanske jag är då..trots att vi har gemensam ekonomi! 
Vi har t.om gemensamt lönekonto
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi delar på räkningarna och hushållskostnaderna.
Jag har mina pengar och han har sina. Det funkar för oss.
Zabelle
Jag kan inte dela med min dotter utan tar hyra och mat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har samma konto där pengarna ramlar in.
Jag har bara mej själva..
Jag står för allt! Katterna bidrar dock till sin egen mathållning, hundarna har helpansion! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Vi har varsitt lönekonto och ett gemensamt konto, där lånen dras ifrån.
Vi kollar räkningar & löner ihop en em varje månad. Vad som finns kvar & om det finns annat som kräver pengar.
Finns ju 2 tonåringar (med flickvänner).
När det börjar sina på lönekontot, så kollar jag/han om det går & föra över.
Har alltid funkat med gemensam ekonomi 
Ja vi har en sorts gemensam ekonomi. Vi avsätter ungefär samma procentuella del av inkomsten till det gemensamma kontot som ska driva vårt hushåll.
Men sen har vi egna pengar också för jag kan inte acceptera att min fru ska behöva betala för mina intressen som exempelvis ormarna, jakt och bågskyttet, eftersom hon har noll intresse av det.
Min fru har ju 5 gånnger högre inkomst än jag, så hon betalar barnens kläder, fritisavgifter och sånt. Hon betalar sin bil och jag betalar min.

#7 jag trycker på "gilla" knappen 
Zabelle
Mja beror väl på hur man ser det…
Han har mer pengar som trillar in, och färre utgifter.
Jag har mindre pengar, och fler utgifter, men jag står för all mat då min dricks oftast täcker matbudgeten även om det blir en del tricksande och snålande.
Han står för sin hyra, och jag för min plus skatten på huset. Mina pengar går till mina intressen, och hans pengar till hans intressen.
Däremot så står han för de flesta av våra nöjen så som semester och gå ut och äta/dricka.
#8 Så höll vi på också. Förde över till varandra i slutet av månaden. Därför är det så skönt att numera ha gemensamt konto
/Maria