Sommarplågor
#0 Gäss som håller till inne i samhällen borde kommunen se till att ta bort. Alla kommuner har speciella kommunjägare som har till uppgift att ta bort eller åtminstone ta ner antalet fåglar som kan utgöra sanitär olägenhet i samhället.
I vanliga fall brukar det handla om "stadsduvor" och kajor, men när gässen "tar över" på det där viset måste kommunen se till att ordna problemet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 De plockade ägg förra sommaren och då var det lite bättre.
I år glömdes det nog bort.
Borde kanske skicka bilderna till kommunjägaren? 
Zabelle
Oj dom var några i den gäss familjen 
Sommarplågan är getingen,sån rädsla för dom att jag förlorar kontrollen när en geting kommer för nära,ryyyys !
Haa. Vet de vistas ju på badstranden, o lägger stora gödselstackar som bara är så äckliga.
Men det blir ju lite fel..För dom har ju också rätt o vara..
Fast inte där jag är.
Tycker det är lite komiskt med ""Hundförbud..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chickan, du är rolig du :))
Och Beauty, jobbigt. Jag är inte rädd för dessa. När jag var barn satte sig en geting på min marmeladmacka, och jag såg den inte och tog enrejäl tugga…och dett surrade till i munna, och så stack den mig i gomen. Som tur var, så verkad jag inte vara ett dugg känslig, men ont gjorde det :))
Själv, blir jag äcklad av fästingar och flugor! Är det någon som vet varför fästingarna finns, ja vilken nytta de ska ha i näringskedjan?
Sommarplågor. Jo jag har sådana små små larver på äppleträdet som äter upp alla bladen. De gillar jag inte alls.
Ryser när jag ser dom. Men i år har det varit väldigt lite av de. Tur de.
De undrar jag också bybo varför festingar finns. 
Jag försöker komma på några plågor när det gäller sommaren men det är svårt. Vintern är så mycket lättare
Det enda jag kan komma på just nu är mördarsniglar och fästingar.
Tack och lov så har vi inte haft så många sniglar och jag har heller inte sett någon fästing.
/Maria
*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
de där kanadick invandrarna kommer jag ihåg från det jag var yngre
de ..gödslade något förfärligt,fridsamma som en hockey-goon på anabola
"minns" att det nästan blev medborgargarden innan kommunen äntligen kom till ..skott(?)
den flocken häckade vid promenadvägar för ungarnas bad
"mitt i" samhället
fästingar gillar jag inte..
men de gillar inte mig hellre (tarIträ)
hmm…måste jag komma på något som stör mig…
kanske,de där röda/rosa maneterna
men,bara när vinden blåser "fel"
oftast brukar jag inte ha så svårt av dem,här i inlandet *skratt*
penke

#7: Fästingar finns för att det fanns en nisch att besätta, någon nytta gör dom inte, parasiter gör sällan nån nytta
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det där med nytta eller ej utgår ju alltid från oss själva. Det är bara vi som betraktar annat liv som nyttigt eller inte nyttigt.
Ur naturens eget perspektiv finns inte den funktionen, det stannar vid det att det finns en tom nisch och då fylls den.
Allt liv är nyttigt för ekosystemet, även fästingar. Vi människor utgår ifrån individen - hur jobbigt det blir för mig om jag får fästingburet TBE.
Naturen funkar inte på individnivå och att ett antal människor blir sjuka och dör av diverse farsoter bevisar egentligen ingenting annat än att ekosystemet fungerar trots allt vi gör för att stoppa det.