Museum
Om Du skulle göra ett eget..vad skulle Du visa oss då ? 
Om jag haft dem kvar har jag kunnat visa gamla sedlar från flera platser i världen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Då skulle det nog bli ett museum som visar saker från mitt jägar, tävlingsskytte och hund-liv. Jakttrofeér, priser och plaketter, diplom från hundutställningar och jaktprov och en massa bilder rörande detta och från naturen.
För ca 20 år sedan var det ett sådant museum här i huset,
nu är det mesta undanplockat och nedpackat.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Mina konstverk! 
Detta:
http://parlkonst.se/utstalln/roeke.aspx
och mycket mera med smyckespärlor, som nu finns i andra lokaler.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Vilka fina museum vi skulle kunna få..Om ni förverkligar era idéer.
Själv så skulle jag ha med Gamla goa ting både i lek o hushåll o arbete..Gamla tider var dom så uppfinningsrika för att överleva. o det har vi glömt. lätta saker som hjälper till..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Går aldrig på museum, inte hittat något intressant ännu :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bara älskar museum både i Sverige och utomlands.
Eftersom jag är fachinerad av Egypten så skulle vilja visa er alla (som inte varit där) Kairomuseét. Helst fantastiskt.
För att inte tala om Tutankamons guldmask och hela fyndet från hans grav som rymmer flera salar.
/Maria
Jag skulle vilja visa matens historia, och bjuda på lite av den också :P
Ops. Såg att jag missuppfattat frågan om att det skulle vara ett eget museum.
Jag skulle vilja ha ett "antikvariatmuseum" med mängder av gamla böcker. Gärna förstaupplagor och speciella verk.
/Maria
#9 Där ser man
tyckte väl att det skulle bli alltför svårt att göra det som du ville. Så dyrt, så utrymmeskrävande, så arbetskrävande men så storstilat 
Har du varit på de museer i Berlin, som visar sådant?
#10 Tyvärr har jag inte det.
/Maria
#11 Åk dit. Det är så imponerande och Berlin är ju så nära (åtminstone för oss).
Det som ligger i det forna Östberlin är helt otroligt och det du hittar i det forna Västberlin är också värt en resa.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter spännande! 
Ett museum med gamla leksaker från förr skulle vara kul. Men det finns nog det oxå! 
#12 Ska tänka på detta om jag hamnar i Berlin
#13 Jag var på Peter Plunktys leksaksmuseum på Mariatorget i Stockholm tror jag det var…men det ska tyvärr inte finnas kvar. De hade en hel avdelning med gamla vackra positiv och andra "musikmaskiner" som jag blev väldigt fachinerad av.
/Maria
# 14 
Brio i Osby visar leksaker, sen vet jag att det finns leksaksmuseer i Tyskland, men tyvärr kommer jag inte ihåg var.
Det finns ju även tekniska museer på olika håll. Det danska i Helsingør är helt fantastiskt trevligt. Där har jag varit många gånger och även tagit dit många bekanta. Münchens är naturligtvis mycket intressant men kräver mycket tid om man vill se allt eller åtminstone det mesta. Londons tekniska museum har en fin barnavdelning, så där finns mycket att studera. Om inte Stockholms tekniska museum har blivit bättre på senare år, så är det inte så roligt. Malmös tekniska museum kan man också besöka, men min favorit är ändå Helsingørs.
Missuppfattade det med! haha
Skulle med ha ett natur/djur museum :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#13 I Vadstena finns ett leksaksmuseum 
# 18 Har Du varit där ?
Förutom leksaker..Vadstena är en vacker plats! 

Ähmm…tror minsann inte att jag varit inne, endast i cafeet.
Bor i grannstaden Motala.
Vadstena är en underbar sommarstad.
Man får ett lugn, när man strosar där
Varje onsdagskväll samlas det en massa gamla fordon där, bilar/mopeder/mc. Det är alltid ett band som spelar & sjunger.Mycket folk & stor trivsel.Allt utomhus & inget inträde som kostar.
# 20 Var där för några år sedan..en stor hundutställning i närheten. Många små fina affärer och härliga områden att strosa runt på. Har alltid varit nyfiken på, hur det skulle vara att bo på Vadstena Klosterhotell..känner Du till det ? 

Jag har inte hört något negativt om något boende i denna lilla stad. Vadstena inbjuder till strosande & lugn
.
Sen finns ju underbara Omberg i närheten.
Vilket naturområde !!
# 22 Värt ännu ett besök alltså! 
Kul att se Dej här, Branneli! 

Tack Sisa
.
Absolut värt ett besök.
# 24 
Hmm, museum för mig handlar om saker som varit och då har jag svårt att komma på vad jag skulle göra museum av.
Jag tycker att muséer är roliga och intressanta att gå på och jag har nog varit på de flesta i Stockholm utom etnografiska muséet.
Viktigt för allmänbildningen tycker jag och det blir alltid någon ny aha-upplevelse varje gång. Dinosaurieutställningen på Naturhistoriska riksmuséet skulle jag inte vilja vara utan.
Nu sist var vi på tekniska muséet. Rymdutställningen var kul att se och även Christofer Polhems industrimaskiner.