Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 2953 ggr
ettlitetalias
0

Spindlar...

Huvva, nu är det spindelsäsong igen!

Har en liten rackare som springer runt i taket ovanför sängen nu, men den låter jag nog vara.. Värre är det med de stora, tjocka och håriga sakerna! USCH! Är paranoid och kollar under täcket, uppe i taket, under kudden och bakom nattygsbordet så att ingen jäkel lurar där…

Och numer är det obligatoriskt att tända lampan när jag går på toa på natten efter att jag hittade en GIGANTISK en i toan förra sommaren som säkerligen skulle bitit mig i baken om jag inte hade spolat ner honom först!

Maria
0

Av alla djur så är det spindlar jag varit mest rädd för men när jag fick min son och vi var ensamma på landet mycket så fick jag skärpa mig för att inte föra detta vidare och faktum är att det har gått riktigt bra.

Jag tycker fortfarande spindlar är otäcka men fascinerande och jag skulle aldrig ha ihjäl en spindel.

Tar ut spindlarna med det klassiska" papper och glaset tricket"Flört

/Maria

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är inte såå rädd för "vanliga" spindlar. Men när jag stöter på de  jag inte vet hur de är så backar jag.

Den här lille rosa gynnaren låg på min badväska på stranden på Kreta i våras Tyst

[Pirkko,lino]
0

Snälla..kan ni inte skicka alla spindlar till mig. Tar emot alla med..Glad

Cristine
0

Dom som är så gulliga..titta på nummer sju med sin lilla mun

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Pirkko,lino]
0

Den här lilla "sötisen" hittade jag krypande under min tröja. Den hade "liftat" på mig in någonstans. Glad

stina63
0

Spindlar har jag många här i stugan också.. Känns tryggt med spindlar. Brukar säga att där spindlar är finns ingen fukta. Är det inte så? Har för mig de.

AnnL
0

Har också en hel del spindlar här. Men jag tycker inte dom är otäcka.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Toyan
0

Om spindlar tycker jag inte, har fått jobba mycket med mig själv för att komma över värsta rädslan.

Gör som humlan, papper och glas och ut med den genom en i förväg öppnad dörr, kan ju tappa den om jag måste krångla med att öppna dörren.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker inte heller att dom är otäcka! Glad

[peter54]
0

Jag gillar spindlar och ser jag en inne någonstans håller jag det hemligt. Vår dotter har just nu en småkrypsnojja av värsta slag.

Det finns inga bättre kvalsterätare än spindlar och gråsuggor, men de sistnämnda trivs inte inomhus. Därför är spindlarna värda sin vikt i guld.

Glad

Jag har alltid haft svårt att känna rädsla för någonting som bara väger en bråkdel av vad jag själv gör, så rädd för spindlar och andra kryp är jag definitivt inte. I Sverige finns inga farliga spindlar.

JereMina
0

Jag är som Pirkko, gillar spindlar. Min man har en som håller till under hans huvudkudde när han inte ligger där *hihi*

Fina bilder på fina spindlar Tungan ute

[Pirkko,lino]
0

#11 Ja, jag visste Susanne, att du också gillar spindlar. Glad Kram på dig.

I bilden #3 finns en spindel vad min son har målat till mig.