Kaffebrödsfällan.
Vi är många som fastnat där.Just över sommaren är det värst du måna kommer och hälsar på eller tvärtom. Varje gång så säger jag till mej själv att jag inte ska röra fatet..det gör jag inte heller..men det som ligger på kan jag ej låta bli.
Kan du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är tvärtom. Det blir mindre fikabröd på sommaren än annars.
Jag tycker att kaffebröd är ren ögonfröjd, det ser gott ut, men egentligen är det inte gott, så jag tar knäckebröd när alla andra äter konditorivaror.

Tala om hur du gjort för att inte tycka det är gott, jag vill också äta knäckebröd istället.
Jag brukar fråga mina gäster om de vill ha kaffebröd eller skorpor om jag känner dem väl , men de väljer alltid kafebröd (jag med då).
#3 Jag vet inte om jag gjort något annat än att konstatera att jag blir besviken varje gång jag äter något från ett kondis, det ser alltid mycket godare ut än vad det är.
Dessutom blir det snabbt alldeles för sött i munnen och halsbrännan kommer som ett brev på posten, sen blir magen däven och tung.
Mitt favoritfika har därför blivt en kopp Twinings Earl Grey och Wasa Sport+ (inte vanligt Wasa Sport), med ost - jummie 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är inte heller mycket för kaffebröd..om det inte bjuds på Jordgubbstårta förstås! 
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i kaffebröd.
Är jag på kondis tar jag hellre en fralla eller någon annan macka.
/Maria
De är så gott tänk goa winerbröd med hallon på, Jättegott. Goa bakelser, Mumms.
#7 De ser goda ut, men nä, de slår inte en knäckemacka med ost 
Tårta och bakelser är jag inte så förtjust i men ett rån eller knäckrulle slinker lätt ner och klenäter också för den delen.
*8 Knäckemacka med ost de är mumsigt de med,,
*9 Rån jösses så gott. jag har ett rånjärn men har inte lyckats ännu göra några
#7 Visst Stina! Gott är det! Och Napoleonsbakelse….ojoj….
Kaffe och kakor, smarriga sådana…..gott! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nu blir jag sugen på bakelse, Synd att affärerna är stängd. Kanske tur de
Hmm jag var sugen på något sött, så jag gjorde färgade bollar (förr niggerbolla
r) men nu ska jag byta till öl för nu är tunnan full.
De kommer jag ihåg när man inte fick säga negerbullar när man skulle köpa i affären eller på konditoret.
Man såg dom innanför att dom hade, Men dom sa bara Tyvärr vi har inga med de namnet,
jaaaa, jag kan (otroligt nog) Jag slutade med socker för kanske 2-3 månader sen…och, har inget sötsug!!
har bestämt mig för att äta en glass i sommar :))
Kaffebröd!!!Mums gott.jag är mycket för fikabröd…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Är inte mycket för fikabröd. Men däremot blir det lite mycket god mat o dricka under sommaren.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Finns det så äter jag, måttliga mängder. Försöker äta så veganskt som möjligt så är det vanligt fikabröd så äter jag kanske 1-2 bitar. Är det däremot veganskt så äter jag tills jag är nöjd (vilket iofs inte behöver vara mer än en bit), men jag har väldigt sällan sug efter sånt längre. Har faktiskt mer sug efter att baka godsakerna än att äta dom :P
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
De känner jag igen sen innan Namiko. När jag var yngre kunde jag bli så sugen på något gott. Goda bullar eller annat, Sen när jag hade bakat de så var suget borta.. Räcker kanske ibland att bara baka de