Älg!
Mycket vackra älgar. 
Så häftiga och mäktiga djur!!!
Hur har du kunnat få fota på så nära håll?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättefina bilder! 
#4 Jag har fuskat Cristine 
Vi var till Gårdsjö älgpark mellan Heby och Morgongåva i lördags. Där har en familj byggt upp ett älghägn på 3500 ha med totalt 14 älgar, varav 4 är årskalvar.
Den stora tjuren heter Gunde och är 6 år. Han är hämtad från Lappland som nyfödd kalv efter att ha mist sin mor i en trafikolycka. Just nu är han en god +20-taggare, men Leffe som driver stället, gissar att han kommer att vara en 30-taggare på 700 kg om 4 år.
I kafeet har de satt upp hans fällhorn och de är riktigt imponerande. Jag kan säga att jag aldrig har sett så stora ettårshorn i hela mitt liv som Gundes. Här brukar ettåriga tjurar som mest ha cykelstyre med handbroms, men Gundes ettårshorn var grova 4 taggars.
Detta är Gundes son Jack, 2 år gammal.
Älgparken är mycket välskött, jag blev mycket imponerad, och älgarna är ganska "tama". Så här års när kalvarna blivit 2 månader, har korna släppt lite på beskyddarivern.
De har 3 turer ut i parken per dag och som mest kan de ta 130 gäster per tur. De har långa vagnar som dras av gamla "grållar" - Ferguson bensintraktorer från slutet av 50-talet.
Det kostar 165 kr för vuxna och 80 kr för barn, vilket kanske låter dyrt, men det är värt varje krona, man får mer än valuta för pengarna i form av närkontakt med älgarna och rolig underhållande information under en timme.
Man får känna på älgarna, smeka mulen och känna på basthuden över hornen, vilket var nytt för mig som har jagat älg i 35 år, jag har aldrig känt på basthuden på en levande älg tidigare.
På den här bilden klappar min dotter och hennes kusin den mellanstora 4-åriga tjuren Holger.
Wow!1Vilka bilder o vad dom är fina.
En upplevelse o få känna på…….
Dyrt tycker jag inte att det är.
Måste ju kosta stora summor o driva ett sådant här ställe…
Min fråga???har dom jakt i hägnet sedan???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Här finns också en älg-park, men jag har aldrig varit dit! Men visst skulle det vara värt, att få komma så nära 
Det är ju inte skogens konung för inte. Härliga bilder. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Låter tryggt..Bra att andra parker får tillgång av fina älgar.
Vit älgko hade vi en i Gunnillse..Ovanlig vad hon…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vilka fina ståtliga djur. Kul att få komma så nära inpå dem.
/Maria
Häftigt.
Fina bilder 
#16 Vilken söting..
Har korna längre ansikten än tjurarna Peter?
Vilken underbar park och en stor upplevelse både för barn och vuxna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#25 Nej det har de inte, men det ser så ut för att korna är så mycket smalare runt nacken än vad tjurarna är.
Kan tro att Du och Din Familj njöt av detta, Peter.
Fantastiska bilder!