Ledsen..
Min lilla katt Ewan är på djursjukhuset..
Han är familjens katt så han bor inte hos mig men han är så mycket min ändå.. Han fanns ju där när jag behövde en gosig kattpäls att borra ner näsan i när jag bodde hemma hos mamma och pappa.
Han kunde inte gå på framtassarna i morse och han andades jätte tugnt. =(
Jour-veterinär röntgade och såg att han hade både blod i lungorna och att hjärnan var svullen.. Propp, hjärnblödning eller slag/ fall på huvudet trodde dem. Är så ledsen och orolig så jag snart går sönder. Det är ju inte bara en katt. Det är ju en familjemedlem.. Och han är så ung, bara 5 år gammal.
De har kvar honom och hoppas medicin ska ta ner svullnaden och han då kan använda benen igen.
=(
Så tråkigt. Känner med dig. Vet alltför väl hur det är att oroa sig för en kär familjemedlem. Håller tummarna för att det ska sluta lyckligt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Hoppas allting går vägen! Vet hur det är, djurmänniska som man är…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Å nej…. Håller tummarna för att det ska gå bra. Känner med dig! Min älskade hund Kelly blev ormbiten igår och jag har haft ett helvetiskt dygn… Vet hur det känns att vara orolig över sitt djur.
Styrkekramar
Å så tråkigt
både för katten Evan och hunden Kelly. Hoppas att det går bra!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Känner med er Lucy och Maja, förstår hur det känns och håller både tummar och tår för Evan och Kelly.
Kramar om er allihopa
Vi håller tummar och tassar för er här hemma!
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Lucy…Ja den lille är ju inte gammal..Går bra skall du se Vet är så duktiga…
""Klart att det går bra"""
Maja..Huva mig…Men tror även där att det går fint o alla blir nöjda o friska..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Maja, usch vad hemskt! Så jobbigt när det händer något med ens små bebisar..
Vi får besked om Ewan om några timmar. Veterinären skulle ringa mellan 11-12. Blir galen av att vänta och oroa mig dock.
Har lägenhetsbesiktning nu vid 10 som jag förut innan Ewan var jätte orolig över men just nu känns det som skit samma. Vill bara veta om min katt är okej. =(

Kan det vara så att han blivit ORMBITEN?
Är hundvakt åt kompisars 4 schäfrar och i fredags em märkte jag att nosen på en började svullna.Det var bara att sätta sej i bilen och köra 10 mil till akutsjukhuset. Under tiden svullnar hela ansiktet upp.
Detta är typiskt för hundar. Att bli biten i nosen.
Katter, berättade veterinären blir bitna i tassarna, för de leker med ormen.
Kommer man inte direkt till veterinär, kan blod "läcka" ut i kroppen fick jag veta pga ormgiftet förstör "saker" i kroppen på djuret.
Du ska se att allt ordnar sej.
PS Jag får kanske hämta hunden idag. Hon fick andra komplikationer så hon blev kvar längre än väntat.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Håller andan. tummar och tår!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

För min del får jag vänta minst en dag till på Grytan. Vet. funderade på om hon var skedräktig eller hade en livmoderinflammation.
Känns hemskt att sitta här och inte veta nåt och matte är i USA.
Ewan ska vara kvar ett dygn till.. Han var klarare i huvudet i dag men kan fortfarande inte använda tassarna.. =(
Hoppas på bra nyheter i morgon om älsklingen.
Då hoppas vi på goda nyheter från båda imorgon!
Kramar från mej..till Er båda! 

Lucy In The Sky!
Veterinären har inte nämnt om det är ett ormbett din katt fått?
Det tycks vara ormgiftet som var så kraftigt att det blev komplikationer för Grytan. Nytt besked mellan 11-12 imorgon.
Lucy, även jag önskar att kissen blir frisk igen. Tröstkram.
Inget ormbett, de har kollat detta..
Ewan kan fortfarande inte använda sina ben. =( Det känns så hemskt att se honom så här. Han vill, det ser man verkligen i ögonen.. Men något gör så signalerna inte går fram, benen lyder honom inte.
Han har känsel i benen, han har inte ont någonstans så som veterinärerna kan se i allafall men han kan inte röra sina ben ordentligt. Stackarna försöker och ramlar, försöker och ramlar. Det gör riktigt ont att se. =( Men eftersom han inte är förlamad och han har lite styrka i benen så vill vi avvakta lite och se om han får tillbaka förmågan att gå.
Får han inte det då har vi inget annat val, vill inte ens tänka på den utgången… Men han kan inte ens ta sig till kattlådan eller maten själv.. =( Lilla älskade kisse. Jag bara gråter och gråter. Varför Ewan?
Å herregud, stackars dig Lucy… För min lilla Kelly är läget oförändrat än, men det är då inte sämre då. Hon ligger fortfarande med dropp och smärtstillande… Jag hoppas och ber hela tiden. Oj så fruktansvärt jobbigt det är !

Nu har jag fått hem Grytan. Fortfarande svullen både i ansiktet o vänster framben.
Tack o lov kan hon hålla våra andra 3 vildbasar borta så hon får lugn o ro.
Bara 13 dar tills husse o matte kommer hem.
Tack för alla hållna tummar!
I dag har han varit så slö. Han vill inte ens försöka. =( I går var viljan stark. Han försökte till och med fly från veterinären och klättra upp på mig. Men benen lydde ju inte.. Han ålade och kravlade sig fram.
Hur ska man veta när det är nog? Inte mitt beslut att ta.. Mammas katt, men hur ska man veta när man väntat länge nog. Han är så arg och ledsen över att han inte kan.. Är så rädd att han bara kommer ge upp och bli apatisk. =(
Älskade, älskade, älskade katt.. Det gör så ont att jag vet inte vad jag ska ta vägen..

Oj vad jag lider med dej. Vet hur svårt det är.
Håller i alla fall tummarna……
Fy så hemskt, jag lider med din stackars katt. Hade inte veterinären någon aning alls om vad det kan vara.(jag såg i #0 att de tänkt på propp, hjärnblödning..) Jag tänkte meddetsamma på borrelia.
Lucy!!vad har vet föreslagit?? Käns som en hjärnblödning..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Uch vilken jobbig situation,som kattmamma till fem förstår jag din oro.Hoppas hoppas innerligt han blir bra igen .
Hur går det Lucy?
Jag fick hämta hem min Kelly från djursjukhuset igår. Hon är lite piggare och behövde inte intensivvård. Det märks att ormgiftet orsakar blödningar, för hennes hud är blodröd, ögonen blodröda… hennes urin ser ut som kaffe och det beror förmodligen på blödning i urinblåsan. Nu är det bara att låta henne vila och återhämta sig, för att om ca en vecka ta blodprov för att kolla lever och njurar, samt lyssna på hjärtat.
Håller tummarna för Ewan
I dag när jag var borta hos Ewan så smet han.. Jag öppnade dörren skulle krypa ner och säga hej och swisch var han ute i hallen.. Han hade sprungit 5 meter + tagit sig ner för en liten trappa på 3 steg och satt vid dörren när jag sprang efter och han ville ut.. Sen ramlade han omkull igen.
Men det måste ju vara super posetivt! Han använde benen för att fly!
I kväll var han ganska trött men det tar väl på krafterna att vara dålig. Men det känns inte lika nattsvart i dag då jag såg vilken vilja som finns i denna lilla katt.
Veterinären är ganska säker på hjärnblödning nu. Han äter kortison så svullnaden ska gå ner.
Skönt att din Kelly fått komma hem! Läskigt med ormbett..
#26 Skönt att höra. Hoppas det blir allt bättre nu.
Men får ett djur hjärnblödning får den inte funktioner tillbaka igen. Det sa en veterinär till mig i alla fall, så jag tror personligen inte på hjärnblödning. Men hoppas han blir bra igen :)
Till oss sa de att om det var en hjärnblödning så kunde han få tillbaka sin förmåga att gå elller så kunde han det inte. De vet inte, bara avvakta och se.
#29 Okej konstigt att veterinärer kan säga så olika saker.
På brukshundklubben, där min dåvarande vovve tränade agility, fick en äldre bordercollie hjärnblödning och kunde inte vara med mer (trodde alla). Hon fick tid på sig, ingen trodde att hon skulle göra något mer utan bara finnas till. Hon kryade på sig, såpass att hon kunde träna som i unga dagar. Därför vet jag nu att man ska inte ge upp hoppet för tidigt.
Min förra katt fick hjärnblödning när han var 13 år gammal, vinglade och visste inte vad han gjorde,detta var 15 jan 2005, då sa veterinären att det inte fanns något att göra vid hjärnblödning, så min morfar tog bort honom :(
Men beror kanske lite på var hjärnblödningen är i hjärnan?
Men hoppas på det bästa med din kisse!
Ewan ska vara hemma över helgen! =) Och vad glad han blev! Han traskade ur buren, en aning vingligt dock och promenerade till kattluckan. Där fick han dock inse att han inte fick gå ut. Detta surar han fortfarande över.
Men oj det går framåt fort. Han går långa sträckor på benen i huset men det är vingligt och ibland måste han lägga sig och pausa.
Tog lite bilder på honom sötisen idag när han myste över att han var hemma.
Oj vad härligt att höra, och se att Ewan verkar piggare :)
Så glad man blir av att se honom!
Visst är det massa livsvilja i de fina runda ögonen?
Härliga bilder. Hoppas det blir lika bra med honom som med hunden jag berättade om.
Meeen vad roligt att han är bättre,så glad jag blir och visst finns en stor livsvilja i hans ögon
'Lycka till nu,vilken go katt 
Värmer att höra att Ewan mår bättre!
Kramis till Er!