Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 674 ggr
Cristine
0

Hamburgaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har aldrig förstått vad det ä för särskilt med hamburgare då enorma kedjor lever på dem. Jag har nog bara ätit 5-6 i hela mitt liv.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
0

Har du inte förstått vad det är för speciellt med hamburgare bara för att vissa kedjor säljer dom? HAr det inte snarare att göra med att du inte tycker smaken är god? Tungan ute

Jag tycker om hamburgare för att det är gott, inte pga vem som säljer dom FlörtMan kan variera dom hur mycket man än vill, är lätta att ta med och dom är så goda när man gör rätt Skrattande

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gôtt!Tungan ute

Cristine
0

Nej jag är inte särskilt förtjust i dem och har svårt att förstå när man ska ut på restaurang att en del föredrar att gå på MC Donalds. Nog sitter jag hellre med en lång meny  där jag har flera tallrikar att välja på än att få en bulle med hackat kött i ett papper. Eller så gör jag hellre en wallenbergare hemma.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
0

#3 Ja, jag går ju också hellre på en restaurang om jag ska "ut och äta".
Men en hemmagjord hamburgare går inte av för hackor. Sen är ju smaken som baken, delad.

aggeelin
0

Nä, utehamburgare är inte gott, men det luktar ganska gott

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag gillar inte hamburgare och har aldrig lyckats få ner en hel.

Det finns ingen mat på de där snabbmatskedjorna som jag gillar, så när ungarna vill äta chicken macnuggets på resturang "gyllene måsen", så sitter jag bara med och tittar på.

Men … jag äter inte pizza heller. En kokt korv med mos på Sibylla kan jag fördra, men inget annat.

[walkinbeauti]
0

Oj många år sedan jag åt en hamburgare,särskilt goda är dom ju inte men nödlösning om man är ute och blir riktigt hungrig.Men det sker så där vart tionde år eller så Skrattande

Föredrar den hemmagjorda varianten,man vet aldrig vad snabbmats ställen har i sin mat.Gör man den själv med hembakat bröd vet man vad dom innehåller .

För många år sedan åkte MC Donalds vid Slussen på en rejäl propp.En leverans med burgare hade anlänt en varm sommardag och personalen hade glömt ta in dessa,köttet blev lilaaktigt och någon Medarbetare anmälde sen att dessa tillagats och serverats Obestämd undrar hur många som blev sjuka den dagen.

chik
0

Walkinbeauti..Huva mig vad läskigt..Ja jag har ju städat restaurangkök..""Det man inte vet!!Har man inte ont av""""Stämmer bra..

Snabbmat.Gott….

Lena.P är jag i verkliga livet.

starhawk
0

#7: Inte särskilt många om ens några, stekningen är en effektiv bakteriedödare

Äter hamburgare ute väldigt sällan, dom bästa är nog McDonalds, mest kött. Hemma blir det i princip aldrig hamburgare, det finns så mycket annat roligt att göra av köttfärs, baconsköldpaddor t.ex.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

chik
0

Baconsköldpaddor..Hur låter det??? sköldpadda som är så söt…..

(skoja..vissa namn på mat får mig o äta sallad. Så som ""varma hundar""ja vad blir det på Engelsa??

Namiko
0

Jag har börjat få väldigt svårt för snabbmatsställen. Som vegetarian finns det inte många valmöjligheter så man blir snabbt less på att äta samma vegburgare på alla ställen. Många klarar inte ens av att fritera den tillräckligt så det man får i handen är inte mer än sörja med sallad i bröd. Ibland är det gott ändå, men McDonalds har jag aldrig klarat av. Maten där är vidrig och ger mig magkramper.

Tacka vet jag hemlagade bönburgare, eller hemlagad pizza om man är på det humöret :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

starhawk
0

#10: Där har vi nog en felöversättning! Många tror att "dog" bara betyder hund men det är även benämningen på en krampa, ungefär som en extra stor häftklammer men gjord av rundjärn, används bl.a. för att koppla ihop två stockar, när den är nedbankad i stockarna ser den precis ut som en korv

Baconsköldpaddan är väl inte så farlig? hur skulle du då reagera på en hand av köttfärs? Det var en tjej som uppfann den som en lämplig Halloween-rätt blev visst riktigt lyckad, fast naglarna av mandelspån blev rätt vidbrända har jag för mig

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anders 50
0

Jag är heller ingen älskare av köpta hamburgare, har aldrig varit på någon hamburgerrestaurang, dock två gånger på drive in, men då blev det chicken nuggets. Köper väldigt sällan s.k.snabbmat ute.  Någon gång har det blivit korv med mos.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaybrew
0

Jag fullkomligt älskar hamburgare av alla dess slag =) JAg passar på att äta snabbmatsburgare när jag är utomlands speciellt på Sonic som har underbart goda burgare. Men även de vanliga kedjorna i sverige gör helt ok burgare, men jag byter kedja i perioder, just nu är jag inne på Max hamburgare, annars Burger king.

jag föredrar hamburgare över resturangmat, visst det är helt ok med att käka 3-4 rätters men tycker inte de konkurrerar med varandra. Är man hungrig och vill ha något omgående ja då blir det hamburgare. Har man dejt och tid ja då kan man köra på resturang.

Själv vägrar jag äta fisk eller skaldjur. All mat passar inte alla helt enkelt, inget fel i det, och man blir inte bättre människa för att man låter bli en viss mat.

/Fridaybrew

chik
0

Starhawk..En tackar för beskrivningen…Skrattande