Avskytt ämne
Vilket var ditt mest avskydda ämne i skolan?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det var matte…För stod aldrig grejen där…
Stavning..Får inte i hopp det…
Vi diskuterade det på Alex avslutning. Hans chefer var med (Alex har haft praktik 3dagar i veckan) På studenten. O det var intressant, För bägge hade haft problem i skollan o nu var dom egna företagare o även deras galna vänner från skolåren hade det gått bra för..Intressant med tanke på att skolan trodde det skulle bära rätt åt fandesr.-Behöver det inte göra.-nä..
Matte!!!Jag kan räkna ute det jag har användning för..Så som Löner till de anställda o kv meter pris på jobb…Men skolböckerna var rena kinesiskan för mig…
Gick på komvux för Svenskan. Men det slutade med att den pedagogiska läraren stod o skrek """Det är bara så!!
Men vad då..Livet har en plats till alla…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Matte, helt klart.
Jag kan gångertabellen och är bra på läkemedelsräkning
men mer avancerad matematik går bara inte in i mitt lilla huvud.
/Maria
Matten helt klart,kunde men hade noll intresse så då var det stopp
Jag förstår chik så väl när hon skrev: "Gick på komvux för Svenskan. Men det slutade med att den pedagogiska läraren stod o skrek """Det är bara så!!"
Så kände jag det med tyskan. Tyckte den var så jobbig, men jag klarade mig bra när jag talade tyska med tyskar. Skolans sätt var obegripligt - då.
Senare började jag läsa tyska på universitetet och då äntligen förstod jag VARFÖR det är så. Tänk om någon klok lärare hade förklarat det på ett begripligt sätt redan i realskolan. Det var ju det ologiska i språk, som jag inte fattade då. Matte var mitt favoritämne.
Nu trivs jag så bra på Språk i Fokus. Där finns så många intressanta och roliga trådar.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Slöjden var det värsta. Vi som inte kunde något fick ingen hjälp. Det var genomgående alla år. Det var en oändlig tid av tid som jag inte visste vad jag skuille göra med. Jobbigt. Det var också stökigt under dessa timmar och läraren hade inte så mycket koll på¨vad eleverna gjorde. Tråkigt. Jag lärde mig i istort sett igenting.
Jag har själv lärt mig att sticka, virka, sy och annat och jag tycker då att själva hantverket är roligt. Men ämnet har jag aldrig och fortfarande inte förstått varför det ska finnas i skolan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Matten…jag grinade varje kväll när jag skulle göra hemläxan.
Tyskan hatade jag och har så gjort sedan dess, ändå lärde jag mig den under de tre månader jag var tvungen bo i Hamburg.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kemi gillade jag inte.
Matte, engelska och NO-ämnena (utom biologi)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Matte helt klart, hemskt när vi hade hemläxa också, mamma skulle hjälpa mig och det slutade oftast med att jag grinade
Kemi var ingen höjdare heller men övriga ämnen gillade jag
Idrotten var väl det jag gillade minst under hela skolgången. Dels för att jag började få problem med mina leder när jag var 12 vilket gjorde att jag inte kunde springa så mycket eller ens röra mig normalt vissa dagar. Under gymnasiet hade vi dessutom en så opedagogisk "lärare" (han var inte ens utbildad lärare då) och han litade inte alls på sina elever så det blev ännu värre.
Franskan var inte heller särskilt roande. Jag älskar språk men det var fel lärare.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Religionskunskap.
Matte och idrott.. Fattar inte att jag blev godkänd i någon av de ämnerna men det blev jag på någevis..
Kemi!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Matte, Kemi och fysik
När jag gick i skolan tyckte jag att historia var väldigt onödigt. Alla gamla kungarna var ju redan döda för länge sen. Bättre att intressera sig för det levande..
Nu tycker jag det historiska är väldigt intressant.
Sen var det nog biologi och teckning som var tråkigt. Språk tyckte jag var svårt. Men ville lära. Lite berodde det på vår lärare i mellanstadiet som inte lärde oss grunderna.
Matte o fysik o gympa var kul.
Var rädda om varandra
Utan tvekan Matte. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Nu blir jag nyfiken. Varför var matte pest för många av er. Det är lite som att lösa korsord, lägga pussel. Lite funderande , men till slut hittar man biten. Mycket beror nog på läraren man hade i början när man lärde sig.. Sen har vi ju olika lätt/svårt
Rita kommer jag aldrig att kunna. . Sticka är inte min grej. Baka o laga mat, räkna eller ta hand om människor är mer min grej.
Var rädda om varandra
svenska
har ju en släng av dysläxi och kan knappt någon gramattisk formel
Jag har fortfarande väldigt ..slarvig handstil
..hellre slarvig är dum (oläsligt syntes inte alla stavfelen)ville jag då
penke
# 17 Svårt för att lösa korsord o kan knappt lägga ett barnpussel. Inte konstigt att jag hade svårt för matte.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Kemi 
Jag tyckte egentligen inte illa om något ämne i skolan, men jag blev befriad från kristendomsundervisningen som var ren propaganda under låg- och mellanstadiet.
När jag kom upp i högstadiet ändrades det till religionskunskap istället och då tyckte jag att det var kul att läsa om andra religioner och religionshistoria.
Fysik, kemi och biologi gillade jag mycket och matte var kul ända tills den blev abstrakt. Då tappade jag intresset. Jag var alltid bäst i min klass i huvudräkning och det är inte många som slår mig på fingrarna i det idag heller.

Huvudräkning är jag också ganska bra på om det bara gäller att summera.när jag gör storköpså räknar jag ihop varorna eftersom och jag brukar alltid ha rätt när jag kommer till kassan.
Men gillar fortfarande inte matte.
Jag hade tidigare (i grundskolan) problem med i stort sett alla ämnen förutom möjligtvis engelska. Men, det berodde till stor del på att jag fick min diagnos (ADHD) extremt sent i min skolgång (gick tredje året på gymnasiet tror jag).
Nu, det sista året jag gick på skolan, hade jag inga som helst problem med nåt faktiskt. Inte ens matten var tråkig eller svår. Men det var för att mina lärare tog reda på hur jag lärde mig lättast och använde det sättet att jobba på vad gäller alla ämnen.
Då jag lär mig lättast via muntliga genomgångar, att jag får prata och rita och så, då jag behöver se allting framför mig och har svårt att hålla kvar det i hjärnan, så var alla ämnen där det var mest bara skriva och inget prat (som tex matte) väldigt svårt för mig i grundskolan.
Men jag har nog aldrig riktigt avskytt nåt ämne, för att vara ärlig. Har mer varit dfrustrerad på mig själv, eller bara inte gillar läraren (tro mig, jag har haft hemska lärare). Så säga nåt ämna jag avskytt kan jag inte riktigt säga..
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/