Haren …
I efterhand har jag funderat på vad som gjorde detta "close encounter" möjligt och det måste, utöver att jag stod blickstilla, ha berott på att jag hela tiden hade kameran för ansiktet så att haren aldrig såg ögonen på mig.
Därmed uppfattade den mig inte som något levande. Det som istället fick haren att dra sig undan var ljudet från kameran.
Det verkar som du har ett särskilt avtal med naturen då du alltid kommer väldigt nära de olika djuren och de till och med springer rakt på dig. Jag ser knappt några djur när jag är ute fast jag är omringad av stora ängar och skog.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Att vara tyst och stilla är en konst som inte alla behärskar. Jag har många gånger erfarit att folk tror att de är stilla fast de inte är det.
De kliar sig på näsan och de vrider på huvudet med mera. När jag förklarat för dem att man helst inte ens ska blinka, så svarar de ofta att det är omänskligt.
Ja, omänskligt eller inte, det är ofta vad som går åt för att man ska få djuren inpå sig.

Jo jag förstår ju det… att man måste vara blickstilla och ha vinden emot sig men ändå, jag ser dem inte ens på längt håll.

#10 Det behöver man "jägarblick" för 
De enda gånger jag kunde se dem var på ängen nedanför grannarna, men där har växt igen nu så jag ser inte ett dugg tyvärr.
Det var ju synd att kamerann förde väsen, hade varit intressant att se hur nära och länge haren kom.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Bilderna i 3 och 4 var jättebra.

Härligt att få dom vilda djuren så nära Peter, ja kanske inte om det var en björn eller ilsken älg
Fina bilder! Sällan man kommer en hare så nära, det har väl hänt nån gång på jakt att de har nästan sprungit på stövlarna, men då har de ju haft en hund efter sig längre bak i sina spår.
Men så här och så länge, är ovanligt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tack för att du visar den fina bildeserien av haren. En fråga: Jag såg en hare förra veckan som var svart, hur kan det komma sig? Någon som vet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 0 - # 7 Vilken härlig berättelse om haren, Peter! Du borde skriva artiklar i någon tidning 
Som vanligt jättefina bilder! 
#17 Är du säker på att det var en hare då? Folk släpper ut många kaniner. Nerer vid Klara Strand i Sthlm finns en fast koloni kaniner.
Annars kan harar precis som alla andra pälsdjur få melanistisk avkomma förstås, även om det är ytterst ovanligt.
#18 varsågod 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 19 Tack!! 
När haren och andra djur är riktigt blöta så ser de ofta mörkare ut i pälsen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Häftigt! Fina bilder.
#19 Tror du att det var en kanin? Vad dumt av folk att göra så 
#19 Om du tänker på hur många katter som överges och som föds ute av tamkatter utan ägarens insikt - så dubblerar du det. Då får du ungefär så många kaniner som släpps eller rymmer.
De flesta klarar sig ingen längre tid eftersom rovfåglar och rävar tar dem, men det är ändå ganska ofta man ser kaniner, särskilt inne i städer och då menar jag inte vildkaniner som finns i södra Sverige.

#24 Det är inte roligt att läsa det du skriver men jag borde inte bli förvånad