Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 700 ggr
Cristine
0

Flytt

Tänker på Lucy och vad hon har framför sig.

Hur gjorde du när du flyttade?

Hyrde du hjälp eller var det vänner?

Vad börjar man med att packa?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ettlitetalias
0

Jag bar alla mina lådor själv.. Blev många vändor mellan husen, och trötta ben och armar. Tog mig nog ett par veckor att flytta helt. Började med att packa böcker och prydnadssaker.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi började att rensa ut sånt vi inte skulle ha kvar.
Det mesta flyttade vi själv, men tog hjälp av barnen på själva flyttdagen. Det gick smidigt när vi var många och bar de tunga sakerna.

Alltid kul att flytta till något nytt Glad

Zabelle   

AnnL
0

Har ju precis flyttat så jag vet vad Lucy har framför sig.

Började sortera sådant som jag inte skulle ha kvar. Tog dom flesta lådorna själv. Sen hyrde jag två släp. Två kompisar på brukshundsklubben flytta alla sakerna o körde släparna.

Men det är roligt o känns skönt när allt är på plats. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

flisan708
0

Det var längesen jag flyttade sist men jag gjorde upp en liten plan som jag följde. Gjorde det mesta själv men fick hjälp att bära möblerna.

[LucyInTheSky]
0

Ja, det ska bli tungt med själva flytten men det brukar gå bra.. Har flyttat massor i mitt liv så kan det här nu. Rasmus och jag flyttade till denna lägenheten för 2 år sen så det är inte så jätte längesen.

Men brukar rensa och köra till återvinningen så man blir av med sånt man inte vill ha. Onödigt att köra det vidare till nästa ställe. Sen plockar jag ner det jag inte behöver först typ böcker och prydnads saker (en och annan katt packar ner sig själv i lådorna oxå ;) )

Det som kommer bli svårast att flytta är akvariet på 300 liter.. Urk.. Tungt som attan, flytta vatten och fisk är svårt men det ska nog gå.

Sen är jag lite orolig för min skyggis. Har aldrig fått in den katten i en bur så vet inte riktigt hur man ska göra där. Kanske måste vara lite elak och använda lite skrämsel metoder.. =/

Cristine
0

Ställ fram buren redan nu och lägg in en mjuk kudde med kattmynta på så vänjer sig katten med att ligga där.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Ja det är smart, skulle kunna ställa fram den så den blir deras "mys koja" istället.

Ska göra det med en gång.

Anders 50
0

#7  Svep en stor handuk om honom och in i buren sen. Om det är svårt att få in den i buren.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[LucyInTheSky]
0

Sist vi försökte flytta Sigge med hjälp av buren.. Slutade i ett besök på akuten för Rasmus med en tumme stor som en ballong.. Stelkrampsspruta och pencillin. Härligt ;) Men katten är mycket lugnare nu så jag hoppas vi kan lura in honom i stället.

han är så rädd för häftiga rörelser. Han blev slagen och sparkad i sitt förra hem.

Men i nödfall får det bli handuk, men som sagt det gick våldsamt till sist då han blev så rädd..

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det var nog aningen kaotist när jag flyttade senast..
 eller ostukturerat
 jag kunde tömma llgh lite pö u´pö
 jag hade plats på min tidigare jobb-lokal,som mellanlager

ett gammalt/klassiskt råd är:
 tre högar Släng ! skänk,spara/packa
 alla prylar du hitta på vinden/källarföråd
och inte saknat på flera år…………….. ja,du fattar!

jag fick hjälp och gjorde mycket själv,sparade bara en uppsättning porslin in i det sista och en X-tar säng plus några städprylar för sista natten,lastade in det sista i bilen.i garaget..
 innan jag gick till mäklaren o de som köpte min brf/lgh
 lämnade nyckalr o sa Hej !
 det hade jag gjort innan,till det som då,var mitt Hem

*skratt*
 sedan efteråt,fick jag be en ..F.D granne att släppa in mig i garaget ..

trots jag slängde o skänkte mycket och flyttade till dubbelst stort
 var det svårt att få plats !!!
 det har jag inte fattat,var möblerna SÅ an/inpassade i tidigare boendet(?)

penke

[peter54]
0

Jag engagerade ett tre kompisar, hyrde en femtonnare med skåp och två släpkärror med häckar på. Vi fick med allt på en vända, ganska precis 15 mil enkel resa från lägenheten där vi bodde till huset där vi nu bor.

Vi packade allt som vi inte måste ha dagligen, kläder och toalettgrejer sist. Nu har jag flyttat klart i livet.

Glad