Coca cola
Olika sätt att använda den..
1. Rengör en bränd kastrull genom att hälla cola i den och koka. Detta tar bort alla fläckar.
2. Det är lätt att göra ett modernt fotografi att se ut som ett gammalt sepia . Bara borsta lätt fotografiet med Coca Cola och torka snabbt. Blöt inte det för mycket . Fotokopiera svartvita bilder för att göra snygga "antika" tryck om du behandlar dem på samma sätt. Kartor kopieras och behandlats på detta sätt, ser fantastiskt ut i antika stil ramar.
3. Om du färga ditt hår och resultatet blir för intensiv, kommer urvispad Coca Cola hjälpa till att lätta den.
4. Ge gamla mynt en blöt i Coke. Detta ger en strålande glans för samlingar och dekorativa föremål.
5. Häll Coca Cola i din vattenkokare och lämna hela dagen. Detta tar bort kalkavlagringar och lämnar den ren inuti.
6. En burk cola hälls i toaletten som kommer att rengöra den. Syran i drycken fungerar direkt.
7. Gör en utmärkt barbecuesås genom att blanda cola och ketchup hälften-hälften. Marinera kyckling, kött, etc. med detta innan tillagning. Det är aptitretande.
8. Uppvispad Coke blir ett bra balsam. Häll det över ditt hår, skölj och torka.
9. Sätt Coke i skålar i trädgården och det kommer att hjälpa till att befria dina växter från sniglar. De lockas av den söta doften och när de faller i kan de inte komma ut.
10. Rostiga bultar kan lossas genom att blötlägga en trasa i Coca Cola, och vira den runt bulten. Låt stå i några timmar och det blir lättare att flytta.
11. Rengör dina smycken i ett glas cola. Borsta med en tandborste och skölj väl. (Rekommenderas ej för värdefulla föremål eller med ädelstenar i dem.)
12. Uppvispad Coca Cola hjälper till att lösa upprörda magar. Använd inte färsk, kolsyrad cola eftersom det kan irritera. (fräs ut genom att lägga i lite socker, om du behöver.)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
För allt i världen, drick den inte!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
He he he jag gillar inte coca cola.
Jag minns en dokumentär jag såg från Amerika där hade en ungflicka blivit beroende och det var som att få henne sluta med kokain..hon låg instängd i ett rum i 3 dagar och bara rullade runt och skrek..det var hemskt att se.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Iskall avslagen cola är gott, men jag gillar inte kolsyran. Dricker nästan ingen läsk alls.
Zabelle
Inte jag heller..tycker läsk är för söt och har aldrig förstått hur man kan dricka en sådan till maten.
#4 Inte jag heller, då vill jag ha något att "blanda i"

Zabelle

Är inte förtjust i läsk och cola allra minst.
Duger att vispa och dricka småklunkar vid magsjuka.
Har aldrig gillat cola, har sååå svårt för kolsyra. LOKA funkar ibland men annars är vatten och mjölk perfekt dricka =)
Men det fanns ju massa spännande saker man kunde göra med colan i stället då ;)
¿ heter det Ajax när det är ofärgat ? :- )
mot-tips,tvätta INTE gamla samlarmynt över huvudtaget
lorten/..patinan är o ger ofta dess värde
om det inte är mint mynt ..(ocirkulerade/utan en skråma)
..bara funderar,cc i vattenkokaren/kaffebryggaren
upplöst kalk .. men allt sötslisk då ?
penke
Dricker aldrig läsk jag heller. Men att det ska vara bra med avslagen cola för magen har jag hört talas om.
Dricker/köper aldrig Coka cola. Varför?? När det finns öl? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Dricker massor med cola/pepsi, blir nog 1-3 liter om dagen beroende på vad man gör. Kall och massor med kolsyra ska det vara det ska vara burk om man vill lyxa till det =) Köper aldrig flaskor större än 1,5 liter, för det blir avslaget mot slutet vilket jag då slänger.
Coca Cola och Pepsi i kylen är livskvalitet för mig =)
/Fridaybrew
När det gäller kolsyrat överhuvudtaget så sällan jag dricker det.
När det gäller coca cola två saker. Antar att det första går lite ihop med hur man fixar bulten. Men har man tex hänglås eller bygellås som är svåra (omöjliga) att öppna, lägg dom i cola ett tag så funkar det.
Sen när jag har rejält ont i halsen så jag har svårt att svälja så bästa medlet är ljummen avslagen coca cola. Det lägger sig som en hinna över det onda så jag kan svälja vad det nu är. Och då går det åt många liter på några dagar.
coca-cola
Jo ett glas kan jag ta om jag vill ha något som river i halsen eller om magen känns orolig.
Fasten jag vet att cola är rena giftet.
Någon som vet??? Är jag ute o svävar.-Men var det inte kokain i från början??
Lena som helst dricker vatten eller Öl.
O ett Glas kall mjölk kan vara så gott.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tänk vad man kan göra med Coca Cola, hade inte en aning om det. Får nog ta och köpa hem och prova något av förslagen till användning.
Dricker sällan cola, men loka eller kolsyrat vatten dricker jag gärna. Är lite glad i soda streamern jag har. Innan den så handlade jag loka på affären jämt.
#13 Jo det var det Lena..från början var det ämnat som magmedicin.