Gräsmattan
.vem av er klipper den?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sambo :) Fast kaninerrna hjälper till lite med ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sedan jag fick reda på att en av de värsta grejjer jag är allergisk mot är gräs så har min syster kommit och klippt åt mig. I år har hon inte haft möjlighet förrän i förrgår så jag har klippt två gånger själv….ååå, jösses så sjuk jag blev…
Min man klipper oftast
Har ingen =(
Mannen sitter just och klipper här hemma, svärmors och runt uthusen. Tur att svärfar köpte åkgräsklippare.för det tar några timmar om man vill ha det fint runt gamla svinhuset o ladugården också
Var rädda om varandra
..det är inte så många att välja på här.. :- /
allergisk är jag oxå
klippte för många(?) gräsmattor som ..grabb
(dryga ut fickpengen)
den har dock mildrats med åren,och av nässelsoppan på våren
jag har/hade värst från en vecka efter midsommar (gråbo)
penke
Gubben klipper gräset här 
Gör det nått Maggan
. Vill Du klippa halva gräsmattan
. Ibland tror jag vi bekymmrar oss förmycket Bara vi hjälps åt med det som vi båda tycker behövs göras så tycker jag det är okej
Var rädda om varandra
Eftersom vi har ungefär 5 kvadrat gräsmatta
så har jag åtagit mej detta jobbet, hehe
Handgräsklipparen får inte ens plats så det får bli med trimmern.
/Maria
nej det gör inget alls. jag tvättar tvätten i ställen 
Klipper själv så det blir riktigt gjort 
Jag, JAAAG. När jag var med snubbe, så klippte vi båda. Jag gillar att klippa gräset :))
Min fru är gräsallergisk, men det är ändå hon som klipper gräset. Det tar ungefär två timmar att klippa vår gräsmatta.
Vi har en självgående klippare med ganska stora bakhjul. Jag kan inte gå med klipparen eftersom det gör vansinnigt ont i knäna och höfterna att skjuta klipparen framför mig, även fast den driver själv.
Sedan jag blev amputerad 1997 är det alltså min fru som klipper gräset. Just nu är det inte någon klippning dock. Gräsmattan är gul och knastertorr, för här har varit varmt och torrt i många veckor nu.
De flesta åkrar ser för anskrämliga ut och det är att betrakta som missväxt. Till och med höskörden uteblir.
Inge val, så det är jag. Men har under flera år varit så att syrrans söner haft det som sommarjobb så att säga. Så dom tjänat en slant och jag sluppit. Den ena slutat så har den andra tagit över, men nu är den yngsta så stor så han har annat sommarjobb, riktigt jobb så att säga. Så nu är det bara jag igen fast å andra sidan nu blir det inget fusk vilket dom var "duktiga" på.
Har funderat på att skaffa sån där robot som kutar runt på egen hand, men då behöver nog min gräsmatta fixas till lite så det blir lite lite lättare för den. Sen är det ju det där med att man måste fixa ut en elstation för laddningen.
Klippa gräset!
Sambon o sonen o de andra små barna som kommer när det behövs..Men jag står som en Falk o dirigerar hur det skall vara..En jobbig grej för den som åker på detta jobb…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Klipper själv, var femte dag, det växer så det knakar! Brukar ta 3 timmar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag klipper INTE gräset! 
Jag klipper gräset så det blir ordentligt gjort
men vi har ju bara en liten plätt så det är snabbt avklarat.
Zabelle
HAr ingen gräsmatta, och det är skönt!