Bröllop
Ska på bröllop om några veckor och är väldans förväntasfull
Mitt första bröllop sedan mamma och pappa gifte sig när jag var 6.
Vad tycker ni om bröllop? Roligt, stressigt eller ganska meningslöst? Är/har ni varit gifta, eller är det något som känns oviktigt för er?
Själv har jag enorm beslutsångest över vad jag ska ha på mig 
Anser att bröllop är fint men nödvändigt för min del :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker bröllop är mysiga. Man firar ju kärleken tycker jag. HAr bara varit på ett i kyrka. Det andra var i rådhuset.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker varken eller. När vi gifte oss så var vi i tingsrätten och hade en jätte kort lite cermoni och med oss var vår dotter. Efter åt åkte vi hem och hade det lite mysigt bara vi i familjen. Våra föräldrar "tvingade" oss att ha lite fest en kväll, men vi gjorde verkligen ingen stor sak av det. Mest för att ingen av oss gillar att stå i rampljuset. Sen hade vi troligtvis inte gift oss om vi inte köpt hus ;-) Inte just då i alla fall.
Jag tycker att alla får göra som dom vill. Och det måste man acceptera. Vi har fått höra massor med gånger att det var "dåligt" av oss att inte bjuda in alla vänner till vigseln eller ha en riktig fest efter åt. Dom har svårt att acceptera vårt sätt…
Själv ska jag på mitt första bröllop nu på lördag. En av mina närmaste vänner ska gifta sig och jag och min man är dom enda vittnena. Det är en stor ära att vi får vara vittnen när inte ens deras föräldrar får komma. Dessutom ska jag agera fotograf och även det är en ära. Så jag är nervös nu ;-)
#3 Självklart bör alla ens vänner och familj respektera och acceptera det val man gör angående sitt giftemål. Det är ju inte för någon annans skull man gifter sig. Tråkigt ni fick höra sånt.
#0 Bröllop är mysigt. Jag var på dotterns förra sommaren. Det var verkligen blandade klädstilar och det är skönt att det inte är samma strikta synsätt som det var förr.
Ta det du känner att du är ledig, fri och fin i. Nått "sommarlätt" för det blir oftast för varmt. En liten kofta eller nätt jacka kan du ju ha med dig om kalaset drar ut på småtimmarna.
Vi gifter oss den 16 juli.. Blir borgerligt men släkt och vänner är välkomna på cermonin och så blir det fest efter.
Är en aning stressad över allt nu, så mycket som ska klaffa. Men hoppas allt blir som vi vill =)
#6 Hur går det med klänningen? 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Inte super bra.. Har dock gått ner från mina då 81kg till 75kg.. Men kan fortfarande inte röra mig bekvämt i klänningen.. Sitter jag ner så känns det som den ska spricka. =( Får väl ta det som det är när man beställer från tradera då kan man ju inte byta storlek.
Har en back-up klänning om jag inte kommer i den innan den 16:e.
Spännande saker detta! =)
Inte är det ofta man går på bröllop, men då det händer är det alldeles underbart! 

Jag är livrädd för att böla mig igenom hela dagen! Jag som ska aggera fotograf å allt….
Bröllop är vackra, underbara och oftast våldsamt dyra.
Jag gifte mig som 18 åring första gången, i kyrkan med endast föräldrar och syskon närvarande. Precis så som vi ville ha det med en mindre fest bara med våra familjer. Vi hade inte råd med något dyrt bröllop då. Tyvärr gick vi skilda vägar efter några år.
Mannen i mitt liv (på riktigt den här gången) gifte jag mig med för 3 år sen. I rådhuset med 2 vänner som vittnen, en god middag efteråt och sen reste vi till Grekland och firade bara vi två.
Alla har ju sin "dröm" om hur de vill ha sitt bröllop och vissa vill inte gifta sig alls. Håller med Hera #3 att man ska respektera andras val.
Zabelle