Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 2148 ggr
Cristine
0

Kriminellt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det mest kriminella du gjort i ditt liv?

Jag har smugglat en av mina söner genom flera länder.

Han kom i dåligt sällskap med punkare från Paris, så det var bråttom att få honom därifrån för de höll på med droger. När min morbror kom och hälsade på bestämde jag att vi skulle  åka med honom i bilen.Sonen hade inget pass så jag lånade min väninnas sons pass.

Sonen var 12 och min var 15 den enda likheten var att de var båda mörka. Vi placerade sonen i baksätet med en massa mattor han fick över sig vid gränserna och en serietidning i händerna för att han skulle se mindre ut. Det värsta var att det var otroligt varmt den sommaren. Morbrodern blev också kriminell eftersom vi skaffade 3 tabletter som skulle hålla honom vaken så han kunde köra dag och natt. Huuvaa… och så körde han ju sonen. När vi var i Sverige gick vi på darrande ben till ett hotell och tog en stor Conjak.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag smugglade några ormar från Danmark och England under införselförbudet under första halvan av 80-talet. Annars är det väl ett par trafikförseelser. När vi flyttade till Gbg 1981 körde jag med för tung släpvagn för B-kort.

Nä vänta förresten, jag har ju en dom. Det var i mitten av 80-talet när tullen tog fast en kille för smuggling av reptiler (massor av reptiler) och alla som fanns i hans adressbok kontaktades av tullen.

Jag hade köpt en kungssnok av honom, så en dag kom tullarna och knackade på dörren och skjutsade mig till förhör. Jag blev dömd för varusmuggling till 30 dagsböter á 20 kr för att jag borde ha förstått att djuret jag köpt var smugglat.

Glad

Anders 50
0

Inte vågar jag tala om det! Förvånad Men jag var i rätten häromdan…Haha!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haft för mycket sprit i resväskan och gått genom tullen med det!TystOskyldigCool

Mitralis
0

Jag har försökt att förtränga det så gott det går men jag tror att det var 12 km för fort på 50 väg Obestämd 1800kr blev det i alla fall och det sved rejält i plånboken.

[walkinbeauti]
0

Har nog vart för snäll men den värsta förseelse jag gjort var jag runt 12-13 år och knep ett bugg på konsum vilket man kom på hemma och det blev en lektion i hur man beter sig.Så en buggtjuv men det är det värsta också .Annars har jag aldrig haft såna hyss för mig nåja palla äpplen men det tycker jag liksom inte räknas.

Minns vilket dåligt samvete jag hade efter det bugget så det var aldrig tal om att göra något liknade och känslan kan sitta i än idag.Skäms

[LucyInTheSky]
0

Internet är väl det som kan få mig att vara olaglig.. Äckligt stora böter man kan få om de knackar på och tar min dator. =/ Ischa.

Cristine
0

Kul att läsa om er kriminella sida*fniss* hoppas fler vågar berätta.Skrattande

Anders..fegis!Tungan ute

Bybo
0

Åhh…det enda jag kommer på (måste ha förträngt en del) att då när jag var 7 år, så snattade jag en nickel på Konsum. Fick så dåligt samvete så jag gav bort allting då jag kom hem. Och bekände för mamma.

Jag fick åka med mamma till konsum och berätta vad jag gjort för en kassörska, som berömde mig för att berättat om mitt tilltag, och så fick jag en ny Nickel (godis)

Bra gjort Crissan, tycker jag…*S.. och förstår om du var nervös.

Ska filura lite, så kommer jag säkert på något mer…Meeeh, jaaa, det jag berättade om sjukhusrökningen är väl inte så ra neee…

Cristine
0

Lite oskyldig krim!Skrattande

Mitralis
0

Cristine, har du någon tråd där man kan få läsa mer om din händelserika resa?

Cristine
0

Nej Mitralis jag har inte skrivit mer om det, men jag kan tala om att den drogande sonen fick stanna i Sverige med sin äldre bror och mina föräldrar, började studera( på engelska, han kunde inte ett ord Svenska, bara Franska och Spanska)och blev till slut forskare. Men just nu jobbar han som lärare i avancerad matte och kemi!

Mitralis
0

#11 Härligt med lyckliga slut Glad

Cristine
0

Glad