Vad tycker du om...
kameraövervakning på ofentliga platser?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har inget att dölja så mig kvittar det. Bra för att ta hand om buset.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag håller med förre talaren 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En till som håller med!
Så länge jag får vara på dass ifred, så gör det mig ingenting.
…*skratt*
jag kom bara att tänka på en gammal artikel ur Svenska MAD
"Du vet att du är medelålders:
när du blir lättad av att se en polisbil"
Fartkameror efter landsvägar ..avskyr jag
(trots jag är en ..väglus)
men,kameror inne i sta´n o likande är jag av delad åsikt !
penke
…SNART medelålders :- )
Bryr mig inte alls i kamerorna däremot kan jag tycka det är sorgligt att det gått så långt så dom behövs på dom flesta platser.
Haha, håller med Hera
Egentligen tycker jag det är ganska illa att de ska behövas så jag är ganska kluven.
/Maria
Tycker det är ganska bra, men synd att dom behövs. Så länge det inte går över gränsen och dom börjar installera kameror i toaletter och sådär så bryr jag mig faktistk inte så mycket.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Håller med Anders o övriga. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
I Malmö sattes kameror upp på ett av de mest brottsbelastade området för ca 5 år sedan. Kameorna har väl inte fungerat riktigt som det var tänkt, men borttsligheten sjönk med 40%.
Malmös innerstad är den mest brottsddrabbade i hela Sverige, var 3:dje person har blivit utsatt för någon form av brott.
Visst är det bedrövligt att det behövs, men kan folk känna sig lite tryggare tycker jag det är bra.
Zabelle
Javisst är det hemskt att det behövs! Men som man ser i #10 så verkar de göra någon nytta i brottsdrabbade områden.

Tyvärr behövs dom
När mamma ägde kiosken i byn vi bodde på innan så var det ganska mycket snatteri.. Hade skolan nära inpå.. =/
Men de fick tag i en gamal övervakningskamera.. Den var helt paj. Men den såg hel ut. Så de gjorde ett himla väsen om att de skulle sättas upp kameror och de pysslade med detta synligt ett par dagar då det var mest folk i kiosken.. Och det funkade! Snatteriet försvann inte helt men det blev mycket bättre.
Säger som Toyan…
Jag har inget emot kameror, men jag tycker också att det är synd att de behövs. Människan är konstig, en av tio väljer att parasitera på de övriga nio.
Har heller inget emot kameror..där dom behövs!