Dittan & Dattan
Eftersom Sisa Jobbar natten så lägger jag in en av hennes brukliga trådar.
Kan börja med att tala om att det där med att byta kosten till glutenfrittt är ingen höjdare precis. Jag vet inte vad jag ska äta på morgonen. På bacon och ägg mår jag illa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
..lurigt det där med/UTAN gluten..
nu kommer jag inte ihåg om gammla sädesslag
som spält/dinkel var bättre eller värre
man måste tänka sig för,även "köttbullar" kan vara farligt
skorpmjölet ! …eller (?)
jag har några ..i närheten som är glutenintolleranta
till de bakar jag inget själv,har några frysta köpta(lusse)bullar
Jag gillar nötter,det är oxå en graj,
väntar jag besök blandar jag INTE alla i en skål
valnötter i en,cachew i en annan osv
penke
Testa fet turkisk yoghurt med hallon och hackade nötter 
Nötter kan jag inte äta de växer i munnen och yoghurt *suck* har jag ett väldigt "fy farao" till sedan jag låg ett år på sjukhus i Granada.Jag kunde inte med sjukhusmaten så jag bad att få en yoghurt i efterrätt och det var den jag drack upp och maten åkte längst ner i papperskorgen.
När jag fick främmande hade de med sig något ätbart som sedan sparades i klädskåpet. Men efter ett år med nästan bara yoghurt så …..jag haaaaaaatar yoghurt.

Då återstår bara att äta kvällsmaten till frukost. en handflata kött, fisk eller fågel med lite grönsaker och en gräddsås eller kryddsmör. Det står du dig på hela dagen.
sedan kan du alltid fuska med några matskedar ekologiskt kokosfett (inte det vanliga som säljs i alla affärer - det är äckligt) under dagen. Du kommer att bli glatt överraskad över effekten.
Kött fisk och grönsaker äter jag mycket av Maggan
Smör och grädde går inte(laktosintollerans) Buhuu jag som alltid varit frisk som en kärna.
kokosfett Cristine. Stek med det i stället för smör och använd det i kaffe/the i stället för mjölk.
Jag använder det ibland ( gör ju mycket asiatisk mat) men jag använder mest olivoljan. Smöret använde jag till att röra ihop med oljan till smörgåsarna,nu får det bli bara oljan.
Äsch det får bli som det blir, jag lär mej nog annars kan jag ju äta skaldjur som jag älskar.
Det blir säkert bra med räkor till frukost men det låter ovanligt! 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag får väl göra som de riktigt rika, äta ostron och rysk kaviar. Det är ju ganska vanligt.
Nu känns det skönt att vara ledig igen..hinna med att gå in här och prata om " Dittan & Dattan " 
Bra tråd, Cris! 
Om du gillar tonfisk så kan du göra en god röra med majonäs/créme fraiche och lite finhackad rödlök. Salta, peppra och avnjut med en ätmogen avokado 
#11 Har lärt mej utav dej Sisa!
# Maggan du beskriver nästan Ensaladilla Russa där majonäsen ibland blandas ut med lite creme fraiche, men där är alltid majonäsen hemmagjord och röran används mest till Tapas som på Baskiska heter Pintxos.
Jättegott..
Här tärnar man kokt Potatis, sedan har man i ärter, tonfisk(i olja)röd paprika, oliver och kokt ägg. man häller över majonäsen/blandningen och rör om för siktigt.
#14 Nähä du..jag har lärt mej mycket utav dej men det har jag inte talat om.
Det låter jättegott, men jag tycker det blir lite för mäktigt med bara majonnäs. Créme fraichen gör det hela lite…. fräschare 

Hallå Cristine!
Det finns ju mjölkfritt smör/margarin och även mjölk och grädde, faktiskt många produkter du kan köpa, nackdelen är att dom är dyrare.
Är överkänslig mot laktos och har provat det mesta.
Fuskar lite i bland, har upptäckt att vanlig vispgrädde går bra i viss mängd.
Finns ju Lactrase-tabletter på apoteket om man nån gång vill äta ute eller om man är bortbjuden.
Tack Toyan för info och tabletterna är redan uppskrivna.
Du kan blanda Maggan, skulle skicka några bilder men kopiatorn funkar inte.
tack Cristine men jag behöver inga bilder - jag kan se det med min inre blick 
Här bor särbon och en av sönerna, på alla dessa ställen har jag gått runt och ätit Pintxos= Tapas. Man äter ungefär 2-3 st på varje bar så man går runt för varje bar har olika. Jag har boken och det var den jag skulle skanna ur men här på vidoefilmerna syns de jag talar om och så får ni se var jag höll till. Jag har för mej att det fanns 280 barer 
Jeeesus vilket spännande och kul liv du har haft Cristine! 
Det har du förvisso fortfarande men på ett annat sätt 
Jösses vad många nya vänner jag har fått på Facebook i dag. Jag misstänker att det har att göra med att Gunilla kommit hem igen 
Kul! 
#22 Maggan. Jag kan bekräfta, att via Gunilla fick du även en snigeln bland dina vänner. 
haha jag känner mig mycket hedrad att ha en snigel som vän 
#24 Och snigeln är så gärna din vän. 
Det är bra! 
Fast jag tycker det är lite pinsamt för jag vet inte vilka alla är. Här på fokus känner jag ju bara folk med deras nick. PÅ FB har de sina egna namn… jag vet inte allas riktiga namn 
#26 Jag letade en gång dig på Facebook, men inte visste vad du har efternamn. Det bara dök upp en hel massa kvinnor som hette Margareta, men dig hittade inte jag någonstans. 
ja Margareta är ett mycket vanligt namn. Men jag har precis (och lite motvilligt) skaffat ett konto på FB för min dotter i Holland ville det. Nu kan vi lätt prata med varandra varje dag och faktiskt så börjar jag förstå det roliga med det 
Jaså..ni är med på Facebook! 
Här var det tyst och stilla ikväll..undrar vad alla gör ? 
Dom är på FB he he!
Tror du det, Cristine..att dom svikit OSS ? 
jag har bra split vision. jag är både här och där 
Jag är här och har haft ett styvt jobb med att lägga in en massa bilder från resan. Har gjort en tråd..
En jättefin tråd! 
Är så sur på mig själv för att jag slängt i mig massa godis i dag.. =( VArit så duktig och nu i kväll bara för att vi skulle på bio så blev det både glass och lösgodis..
Suck, får väl försöka att starta om på nytt i morgon..
# 35 Du är inte ensam om att ha dålig karaktär..
ja bio är farligt! 
# 37 TV med! 
Tydligen så är det farligt.. =/
Men kan ju inte ramla tillbaka i gamla spår nu när jag gått ner hela 6kg på bara en månad utan att göra något annat än att sluta äta dumheter..
Säger hela tiden ska börja träna i morgon.. Men blir det så nää.. Så trött på mig själv nu. Nu fan får någon jaga ut mig och springa efter mig med piska..
sex kilo på en månad är en stor bedrift. Jättegrattis Lucy! 
Ja, det är det =) Men jag har inte gjort något alls.. Så det känns liksom inte som min förtjänst.. Jag har sett på tv, knappt orkat gå till postlådan osv.. =)
Det enda är som sagt har ätit mig mätt på mat och inte annat "gottis"
Du har gjort de rätta valen 
Ska se till och försöka fortsätta med detta med.. För det är ca. 10kg kvar till min målvikt.. Så mycket jag vägde innan jag träffade Rasmus och hamnade i sambo-fällan, mys kvällar osv..
ja sambofällan är farlig….
Nytt vulkanutbrott på Island! 
#43 Ta godis dagen somen belöning för att du gått ner dessa 6 kilo Lucy.
#45 Åneej inte nu igen.. stackars folk.
fick just höra det av en Isländsk vän på FB. Det finns att läsa i Aftonbladet också.
# 47 Huva..man får visst veta mycket på FB ? 
Frukost för mig är 3 löskokta ägg och samma antal grova knäckemackor, ost, korv och messmör, Därtill en tomat och lite paprika. Till det dricker jag te, T
winings Earl Grey.
Ikväll ska jag titta på " Solsidan "
Någon mer som gillar det ? 
#50 är det en repris av solsidan? För visst har den serien, nr 2, visat det sista avsnittet?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 51 Nu blev jag osäker. Jag såg inte från början förra gången..men det är avslutat.
I dag var jag till ett mysigt ställe. "Mitt ute i skogen" har några Holländare slagit sig ner, några mil från där jag bor och gjort ett mysigt ställe.
En ganska stor tulpanodling bl.a. hade de. nu har det varit så kallt att de inte hunnit blomma än, men om ågon vecka är det säkert väldigt tjusigt där med alla sorter och färger.
Det ramenmärke vi har nu är inte gott.. Det funkar, det går ner, men det är inte lika gott som Samyang Ramen >.o
Fördelen är väll att det här ramenmärket var kryddstarkt :3 Men det var typ allt.. <.<
Måste påminna mamma om att köpa mer Samyang Ramen sen..
Måndag snart (tektiskt sett om fyra minuter då jag skriver detta). Japanska <3
Jag ska btw försöka sluta röka!! Wish me luck! 
Har köpt mitt sista ever (förhoppningsvis) ciggpaket ever, på Lidl av alla ställen. Dom är bland de västa cigg jag någonsin rökt, så förhoppningsvis klarar jag av att sluta röka denna gång. x3
Nu visar min dator midnatt.. MÅNDAG~ =D
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Crash and burn..
VArit en underbar dag. Solsken, grillat på stranden och myst.. Och nu? Känns som jag ramlat långt långt ner i en avgrund och slagit hårt i marken. =(
KaiPon Önskar dig lycka till med att sluta röka..
Lucy..Fin dag…Men "har du ramlat ur sängen?? -Rätt ner i avgrunden**
Fin dag här i min del..Men vet inte vad det är men känner mig så Uttråkad..fasten jag har så mycket som jag kan pysla med. ""Surt sa Räven…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack chik ;3
Försov mig i morse och fick kuta till bussen >.o Så har inget bälte, och har inte tagit medecinen idag >.< Duktigt, KaiPon, duktigt. Min hals var död efter att ha kutat till bussen >.o
Men jag muntrar upp mig med att lyssna på Gackt <3 Taggar till tusen, redan nu x3
Men jag borde nu försöka fokusera på psykologin, men har för mycket shiney stuff.. Ooh, Gackt 8D ooh, iFokus! 8D
Fu.. .__.
kaiPon Haaaa
Inte skall man springa efter bussar o karlar.Hiiii. ja du fick då ett uppvaknande….bra dag på dig med…..
Med tanke på att jag har två bussar in till skolan, med en timmes mellanrum och jag börjar 8 idag, så var jag så gott tvungen att kuta till bussen i morse.. Lagom kul när man känner att benen nästan viker sig och händerna domnar lite lätt >.o Plus att jag höll på att tappa byxorna, då jag just nu är bälteslös <.<
Byxlös
vad tror du om denna upphängning?
Ahaha XD
Jag hade faktiskt hänglen fär jättelänge sen, med döskallar på.. Men tror inte jag använde dom XD
Men aja, jag slutar kvart i två, så jag har inte så läng tid kvar.. Plus att jag kommer vara ganska stillasittande fram tills dess, sen kommer jag sitta ca 1 timme på bussen också, så det ska inte vara några större problem 
Lunch! 
#63, jag har redan käkat lunch x3 tog en ca 10 minuter för mig haha XD Men skolmaten var faktiskt god idag, för en gångs skull.. Tyvärr kunde jag inte äta så mycket, i vanlig ordning.. Vet inte varför, men de senaste månaderna har jag haft väldigt svårt att äta utan att må illa
Sitter och kollar på Mirror Ball videon nu, för att muntra upp mig x3 Har inte lektion förrens halv ett 
#64 Du kanske stressar för mycket så det är därför det tar emot att äta?!
#65 tycker inte jag stressar mer än jag gjort de senaste åren, men med tanke på att jag flyttat till ett annat län och går kvar i skolan, så kanske.. Sen att jag är dålig med att ta min medicin regelbundet (Concerta för ADHD för dom som undrar) hjälper väll inte precis 
#66 Försök komma ihåg din medicin och var rädd om dig!
#67 när man ska hinna gå en sträcka som vanligtvis tar 20 minuter på ungefär 10 minuter hinner man bara ta på sig kläderna och dra. Därav min stressfulla morgon i morse. Men jag år vaktiskt mer än jag brukade idag :3
Jag har också dålig karaktär… Var ju såååå duktig och tappade 9 och 1/4 inches (tum) första månaden på gymmet, och nu har jag helt plötsligt tappat all kraft. Känner mig helt orkeslös, armarna känns som bly och jag orkar knappt lyfta dem, nacken är stel och öm, huvudet bultar och istället för att ta mig ut på en promenad för att få lite frisk luft så har jag bara suttit inne och ätit godsaker dagarna i ända 
Det är svårt att vara duktig hela tiden.. =/ Har även idag slarvat och fått i mig massa skräp..
Ja men vist kan det vara så. Inte för än man har svalt det. Sen kommer man på att det där var nog inte så bra o tugga i sig..
Men!!Det som inte dödar!! Det stärker…….

Huvva, vågen visade på +2,5kg i morse!!! 
För övrigt så har jag sovit skitdåligt och ska snart iväg och jobba.