Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 678 ggr
Cristine
0

Den första känslan

När man möter någon via nätet som här eller irl så känner man av varje individ, bra, dåligt eller man känner inget särskilt.

Består den första känslan eller brukar ni ändra er.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

ja det tycker jag är lite underligt. Hur man kan fastna för vissa..

O vist har jag ändrat mig i mitt tyckande, efter ett tag åt bårda hållen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[walkinbeauti]
0

Jag tror vi som jobbar andligt med intution har väldigt lätt att känna in och ibland visar den känslan oss även fel.Mötte vid ett tillfälle en ny medlem som jag tyckte kändes lite fräck i ordval osv men visade sig vara en riktig djuping och tänkare kring allt möjligt så där fick jag ändra mitt första intryckGlad

Maria
0

Visst kan man ändra sigGlad

#2 Kan man verkligen känna in på ett formun där man bara skriver?

/Maria

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är nog lite avvaktande i början, tills jag ser vart det bär hän..sen bestämmer jag mej för känsla. Glad

# 3  På ett forum är det nog lätt att lura sej på folk! Förvånad

[Ming]
0

Har alltid varit lite avvaktande/blyg för att få kläm på mina första känslor inför nya möten då jag vill "komma i samklang" öppna mitt hårda skal och våga vara/bjuda på den jag är.Den första känslan stämmer ofta.

Det fantastiska med forum är att jag tycker mig känna medlemmarna mer på djupet..trots avsaknad av kroppspråk tonfall och ögonkontakt….man kommer varandra nära ändå känns det.

[MargaretaA]
0

vissa människor får man kläm på direkt, andra kan ta lite längre tid….

men jag kan inte påminna mig mer än enstaka fall där jag fått omvärdera den första känslan. Det händer inte ofta.

flisan708
0

Oftast tycker jag den första magkänslan man får om folk stämmer. Men ibland kan man ha fel. När träffar någon på nätet så kan man säkert dölja en del saker som sen i verkligheten är en annan. Man får ha det med sig att så kan vara fallet. Men oftast stämmer magkänslan.

Karmatarerskanise
0

Det är nog lätt att dömma fel här inne. Har blivit bra vän med flera st som jag inte drog jämt med alls i början.

I verkligheten är det lättare att känna av en människa tycker jag.

Karmatarerskanise
0

Kan av någon anledning inte lägga till mer i mitt andra inlägg så jag gör ett till.

Det har även funnits folk som jag först tyckt om, men efter ett tag insett att jag inte alls gillar, pga hur den skriver och beter sig.

Fridaaaa
0

Oftast brukar min första känsla hålla i sig, väldigt få gånger jag har ändrat mig ang en person jag har träffat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

penke
0

Intuition eller magkänsla..
  vill jag oxå skriva om
liksom i en grupp av mäniskor IRL
 eller bara via en avatra på nätet
 ..vissa står ut mera,lyser,skiner..lockar på min uppmärksamhet
 (även "skriker VARNING" ) !

oftast består första känslan.

då jag haft "fel"
 är det mina egna förhoppningar som lurat mig
 gjort mig "blind"
 inte ..mot mitt "förnuft" bara mot min känsla
  kan jag erkänna. Obestämd
det är ju misstagen,som ger oss lärdommar
 de andra…belöningar :- )
(när jag lärt mig fatta,varför jag *ser* vissa)

penke

AnnL
0

Min första känsla brukar vara rätt. Har träffat en del från fokus och har inte misstagit mig så här långt. Tvärtom. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Brukar stämma, men någon har jag ändrat uppfattning om efter ett tag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

ANNIA
0

När det gäller i verkliga livet så har jag nån sorts inbyggd radar som ger "utslag" direkt jag träffar en person och som har tre lägen. Lita på. Inte lita på. Sen ett mellanläge som inte säger nåt alls, dom hamnar så att säga i bekanskapsgrupp eller vad jag ska kalla det. Inte nån man ger förtroende men ändå kan trivas med, men får räkna med att man kan bli sårad. Den radarn har vad jag vet hittills inte slagit fel även om det kan tagit ett tag innan det verkligen visat sig att första känslan var rätt.

När det gäller nätet. Där är det väl inte första känslan direkt, men märker rätt snart vart jag har personer. Men det har ju hänt likt det hera skriver i # 9 att jag först tyckt om nån som sen visat sig inte vara den jag trott. Men det händer inte så ofta. Har dock inte ändrat mig åt andra hållet, har jag fått en dålig känsla från början så har jag inte ändrat mig och börjat gilla personen. Så visst "känner" man av/in personer även på nätet.

zabelle
0

Första känslan brukar stämma, även om det är svårare att bilda sig en uppfattning när man inte träffat personen.
De jag har träffat från focus irl, har varit precis så goa som jag hoppats!

Här vet man inte vem som läser så de flesta håller nog igen lite…

Zabelle   

Denna kommentar har tagits bort.