Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 562 ggr
[Sisa]
0

Lyssna!

Fåglarna kvittrar..humlorna surrar. Ljuv musik i våra öron.

Sen finns det massor av ljud som är mindre ljuva, som kanske får oss att rysa i hela kroppen.

Vilket är det värsta ljud Du vet ? Skrikandes

KaiPon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har två ljud jag har svårt med. (Jag är dessutom smått ljudöverkänslig, så höga/mycket ljud sammtidigt har jag väldigt svårt för utan att få huvudvärk)

Det första är.. in lack of a better word, fjortisar när dom skriker för full hals. Fast det är nog mer vad dom skriker än att dom skriker som stör mig, för dom har en tendens (I alla fall som jag stött på) att skrika de mest trångsynta saker efter folk.. <.<

Sen har vi det där extremt gälla ljudet tåg gör då dom bromsar in. Inte ens min musik kan dränka det, och jag brukar oftast i alla fall få ont i öronen efter jag hört det ljudet. <.<

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[MargaretaA]
0

Bortsett från klassikerna med kritan på tavlan och kniven på tallriken så har jag enorma svårigheter med ljudet av bomullsvadd när man kramar det mellan fingarna.

Cristine
0

När någon smackar eller tuggar hårdbröd eller suckar efter varje fras de säger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Högljudda snarkningar. Hua….Tyst

[MargaretaA]
0

instämmer. Sedan håller jag med om att fjortisar är rätt outhärdliga att lyssna på också Skrikandes

[walkinbeauti]
0

Är också ljudöverkännslig men det värsta ryyyyset är ju getingen som varje sommar gör livet surt för mig med min getingfobi Flört hualigen,,,,,

chik
0

Det som jag bara inte klarar är Högmusik..Jag blir Skogstokig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Skvalmusik som är så där på gränsen att man både hör och inte hör är väldigt störande tycker jag.

Antingen ska det vara ordentliget eller annars tyst.

/Maria

[Sisa]
0

Ryser av tandläkarborren..

ANNIA
0

Sisa jag håller med dig fullständigt, det är väl det värsta ljud som finns, tandläkarborr.

Bumbleboo dig säger jag emot. Jag har "skvalmusik" (p4) på hemma dygnet runt, även när jag sover. Fast det beror på att jag har lite av tinnitus så "skvalmusiken" tar så att säga bort lite av det ljud jag hela tiden har i ena örat.