Vilda djur
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi ser nästan dagligen vilda djur här. Älgar, rådjur, harar, rävar..ja, dom mest vanliga. Det är härligt att ha dessa djur så nära..och lika roligt varje gång vi ser dom.
Igår hade man sett en björnhona med unge, bara två kilometer från där jag bor..och jag har även hört talas om varg. Vet inte om jag vågar promenera i skogen längre..
Vad gör man om man stöter på en livs levande björn..eller en varg ? 
Sannolikheten att du gör det är mycket liten även om de finns där. De kommer att flytta sig så att du aldrig märker att de ens befunnit sig där du knallar fram.
Både björnen ocj vargen uppfattar dig som större eftersom du är högre från marken och därför är de inte benägna att angripa dig om du inte hotar dem. Har du kommit för nära så stå still eller backa långsamt ut ur deras närhet.
Man ska aldrig försöka springa undan ett rovdjur, det går inte av två skäl, dels finns inget större fyrfotadjur som springer så långsamt som en människa och dels triggar man jaktimpulsen genom att fly.
För oljud!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra tips..gäller bara att komma på dom just då. Impulsivt tror jag ändå att jag skulle springa..
Björnen som fanns här upptäcktes av en ung kille som kom cyklande. Han hoppade av cykeln, klättrade upp i ett träd. Björnhonan med ungen försvann in i skogen, men kom tillbaka..vankade på vägen nedanför.
Men jag tror som du Peter..sannolikheten att få träffa på en björn är nog liten, även om känslan finns där under min promenad i skogen!