Tidsresa
Om ni fick åka tillbaka i tiden.
Vart vill ni åka då?
/Maria
Om jag visste att jag inte skulle råka illa ut så skulle jag åka till varenda historiskt viktigt vägskäl, både för oss och annat liv.
Exempelvis skulle jag vilja se hur det såg ut för 65 miljoner år sedan innan dinosaurierna började dö ut och sedan skulle jag vilja se megafaunan för 30 000 år sedan och samtidigt kika in på de tidiga människorna.
Mötet mellan Cromagnon och Neanderthal skulle vara intressant och vilka som är den verkliga urbefolkningen här i Norden, samer eller inte?
Vad som egentligen hände under Jesu tid skulle jag också vilja se och sedan allt som inte står i historieböckerna, dvs vardagsmänniskornas liv istället för kungligheternas dito under varje århundrade fram till nu.
Jag har tre resor jag skulle vilja göra.
1. Woodstockfestivelen i augusti 1969. Jag var visserligen 7 år då men jag hade gärna varit med. Vilken upplevelse och vilken musik.
2. Vill också vara med under Jesus tid och se vad som verkligen hände och vad som är sant.
3. Egyptologi tycker jag är intressant och hade gärna bevistat Faraonernas tid. Helst då Ramses II levde.
/Maria
Ca mitten av 1800talet. O så skulle jag villa till höra medelklassen.Tänk o rida runt.O dessa vackra kläder som kvinnorna hade.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag glömde att jag skulle vilja se när det byggde pyramiderna och när de flyttade jättekolonnerna i Sydamerika, som man idag inte har någon utrustning kraftfull nog att flytta.
Till Siam när Chulalongkorn var regent där.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skulle nog nöja mig med att kunna åka tillbaka till speciella tidpunkter i mitt liv då jag gjort fel val så att jag kunde "göra om och göra rätt".
Jag känner mig ganska fascinerad av många epoker i tiden, men samtidigt så känner jag att jag nog inte skulle ha sån enorm insikt i vad som hände och hade sig om jag befann mig där då risken är stor att man är på fel plats vid fel tidpunkt, man känner inte rätt personer osv osv. Som "åskådare" genom böcker osv känner jag att jag har en ganska bra uppfattning ändå.
#6 Tyvärr är det ju ofta så att litteraturen sällan återskapar vardagsmänniskornas liv som Peter skriver utan ofta är det kungligheter, storfolk, krig, stora händelser osv.
Jag skulle gärna vilja veta vem som "reste" Sfinxen vid pyramiderna också.
Sedan skulle jag gärna vilja veta vem det riktige "Jack the ripper" var. Det har ju spekulerats om än idag. Inte så att jag skulle vilja bevittna brotten utan bara få vetskap.
/Maria
#6 Något sånt skulle jag aldig våga göra. Det skulle hur lätt som helst kunna innebära ett ändå sämre val som rentav leder till att jag dör istället. De val jag har gjort må ha varit dåliga, men jag lever än …
Jag skulle nöja mig med att gå tillbaks till 1643 och se hur Bänkt och Elsa hade det när de bodde här, och vad som hände Bänkt eftersom Elsa var ensam 1644.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
..oj
jag tycker det var svårt att ..hitta på ngt resmål
NU är nog så spännande
jag har fått o tänkt frågan tidigare
då var det lättare att rabbla upp några --ögonblick
några lite med självklara,en titt på Josefs pöjk o likn.
"alla" ska ju dit,så vilken trängsel *skratt*
och de är ju ganska kända/väldokumenterade
¿ är inte det som att besöka de filmat på tv
Skaftö eller hotell i Thailand känt från TV
aldrig vågat vilja förändra historien,smussla ngt P-piller till mamma Hitler eller mer direkt "hjältedåd" med deras onge..
..nu har kuggarna snurrat fram några mål :- )
en repris:
40-talet..den fredliga värld som finns/fanns i flera filmer
skön dansant o rytmisk musik,vackra former på bilar o kurvor på..
eller.menar ju
*skratt*
det nya resmålet vore,lokalt några tusen år
när de byggde/reste några av alla de monument som finns i bygden
dels för att kolla "tiden" och varför,och hur
jag är intye riktigt ense med museefolket
de är för fantasilösa o låsta av dagens rutiner o tänkande
(som de kopierar till dåtid)
bla Askeberga "skeppsättning" o "hövdingagravar" vid Karleby
vägen där lär vara ca. 5000 år gammal
oki,asfalt på 1900-talet,menar såklart vägsträckningen :- )
penke
Pyramiderna. Ja tänk o få veta hur dom har bygt dom.
Penke..Hövdingagravar..
Lena.P är jag i verkliga livet.