Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 782 ggr
[Sisa]
0

Åldras

Tänker Du mycket på din ålder..hur tänker Du ?  Cool

Emo
0

Positivt: Man bryr sig allt mindre om mycket. Färre krav. Mer tid att göra roliga saker.

Negativt: Jag kommer inte att hinna med allt som jag skjutit upp till senare. Mycket tar längre tid nu. Behöver fler vilopauser. (Det är anledningen till att jag kan skriva här så ofta. Orkar inte jobba jämt). Rädsla för att inte dö snabbt utan åldras med problem. Önskar fysisk hälsa som min far hade och alla själsförmögenheter kvar in i det sista, som min mor hade.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tänker mycket sällan på min ålder! Vad skulle det vara bra att tänka på den för?! Det skulle bara sätta begränsningar tycker jag FlörtTungan ute

zabelle
0

En gång om året tänker jag på min ålder. Då summerar jag året som gått och ser fram emot nästa Skrattande

Zabelle   

[Sisa]
0

Jag tänker mycket på min ålder..mest på vad jag vill hinna med i livet, eftersom framtiden krymper alltmer.Obestämd

ettlitetalias
0

Jag tänker ofta på min ålder och hur jag måste skynda för att hinna med allt man "ska" innan det är för sent.

[MargaretaA]
0

ja så tänker jag också att framtiden krymper. Det blir viktigare och viktigare att ta till vara på tiden och inte slösa bort den på ovesäntligheter. Jag försöker att leva här nu - det som har varit kan man inte ändra och framtiden vet man inget om.

Cristine
0

Bara när jag ska någonstans och måste snygga till mej

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Det här med åldern, framtiden och döden har ju blivit ganska påtagligt för mig nu det sista…så visst tänker jag på åldrandet.

Men det är mer som Maggan skriver, att leva här och nu och ta tillvara på varje dag.

/Maria

penke
0

..Nää,
 ibland iofs,men det är ju bara en siffra
 jag är ju som jag är,iallafall :- )

Jag har fått påminnelser om att jag ..är dödlig
 men,vad hjälper det då
att stressa för att hinna med..allt
 är det inte då,man springer ifrån alla *nu*

penke

[Sisa]
0

Våra kroppar åldras, men vi fortsätter tänka samma tankar..tror jag. Vissa saker i livet kan man ju inte stressa fram..det är dessa saker jag inte vill gå miste om! Oskyldig

Anders 50
0

Tänker inte så mycket på den, mer än när jag ser jämnåriga och tänker på att jag inte alls är lika gammal!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

ja precis. Jag glömmer aldrig  när någon hojtade till  mig på en parkeringsplats. Vem är den flintskalliga gubben undrade jag - det visade sig vara en gammal klasskompis FörvånadSkäms

Anders 50
0

#12  Ja är det inte märkligt vad de ser gamla och slitna ut? Glad

[peter54]
0

Jag samlar på åren och varje ny "pinne" är en seger. Skrattande

Min pappa sa ju att jag inte skulle bli 25 och läkare har dömt ut mig som hopplöst förlorad två gånger. Första gången var jag bara 32 och andra gången var jag 36 nånting.

Nu är jag 56 på väg mot nr 57, så jag ser min ålder som en "major victory" Glad

[MargaretaA]
0

ja dem ja! Förvånad

[Pirkkolino]
0

Det är nu så här, att en snigeln har fullt upp hänga med i livet och uppleva på varje stund. Hinner inte tänka på ålder. Det är endast siffror på min pass. Det räcker, att jag kollar ibland, att jag vet när det är dags att skaffa en ny pass. Glad

[Sisa]
0

# 16 Låter underbart..att vara snigel! Kyss  Kramis!

[Pirkkolino]
0

#17 GladKyss

[MargaretaA]
0

snigelpigan har rätt som vanligt Kyss

Cristine
0

När jag bodde utomlands så visste jag aldrig hur gammal jag var men när jag kom hem till Sverige blev jag ett nummer liksom kossorna och så fort du åker taxi eller gör något blir du påmind. Eller om du går på en fest..det första folk frågar efter är din ålder.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

#20  Och då säger dom: "Det kan man inte tro!"    Flört

[Pirkkolino]
0

#19 GladKyss