Tänderna
Jag skulle velat ärva efter pappa de starka tänderna, han lagade bara en tand på 98 år, men nej..jag fick ärva mammas dåliga så nu blir det till att lägga ut en stor summa pengar på dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har haft väldigt dåliga tänder som barn.. Fick dra ut en massa tänder, laga varje gång man var där men efter högstadiet har jag inte haft några problem med mina tänder alls. Tandläkaren tittar på dem och säger nöjt att de är fina =)
Så det är skönt. Jag avskyr tandläkare och hyperventilerar varje gång jag måste dit..
Jag har en smärre förmögenhet av guld och annat? i munnen. På den tiden jag gjorde allt detta så fick man mycket i bidrag som tur var, och under tiden allt detta gjordes så försvann min tandläkarskräck.
Så nu är det bara kul att gå till tandläkaren!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har redan ångest, fick min årliga kallelse till den 27/5.
Jag Fluxar och "tandtrådar" och brukar klara mig utan hål.
Men gamla fyllningar kan ju börja spricka…
Zabelle
Jag ska också på mitt årliga tandläkarbesök nu den 19e maj. Jag har hyfsat bra tänder för att ha haft diabetes nästan hela livet.
Alla tänder kvar utom tre visdomständer som drogs ut när de äntligen kom fram tidigt 80-tal, då var de redan trasiga.
Jag har lagat ett litet hål under de senaste 10 åren, men jag har rätt mycket lagningar från 80-talet då jag inte hade varit till tandläkaren sedan 9an, alltså ett hopp på drygt 10 år.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänder ska man vara rädd om..och tandvärk är det värsta som finns. Tur att det finns tandläkare! 
#5 Ja det är ingen höjdare. Jag fick tandvärk då 1981 när jag inte hade varit till tandläkaren på mer än 10 år.
Jag var väktare på nätterna under tiden jag pluggade och en natt mitt under ronden på i Skandiahuset på Sveavägen i Sthlm, tuppade jag av någon sekund av ett smärtanfall och vaknade till stående på knä.
Det blev ett akutbesök på morgonen direkt efter jobbet. Rotfyllning 
Jag tror inte jag varit hos tandläkaren "på riktigt" sedan sonen var liten (han är 27)
Två tänder har jag dragit ut under tiden med mycket övertalning. Det räckte med att laga, sa tandläkaren. Sista gången var dagen innan morsans begravning som jag fick tandvärk. (6 år sedan) Ville dra tanden men tandläkaren vägrade så det var en enkel lagnnig, sa han. Jag vann….
Så jag hopppas att jag har bra tänder.
/Maria
Ja det är en hemsk värk, jag hade det en gång i Madrid i flera dar, jag fick var så hela ansiktet svällde opp.Conjak var medicinen.
Jag hade början till tandlossning på en en tand - det kallas tandficka tror jag,. Det betyder att tandköttet drar sig uppåt och tandhalsen blir synlig. I flera år har tandyhgienisten bedövat och rensat i "fickan". Men sedan jag bytte till kolhydratfattig diet har problemet lösts av sig självt. Tanden mår numera lika bra som de andra friska - utan tandläkarhjälp.
sluta äta socker/kolhydrater folks! Det är verkligen inte bra för tänderna!
Jag får inte i mej kaffe utan socker..helt omöjligt..har försökt i ett helt år.
sök på nätet efter stevia eller sukrin. naturligt sött men helt ofarligt för midjemåttet.