Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 625 ggr
Cristine
0

Gåvor

ofta när man köper något på katalog får man gåvor med, men än har man inte kommit sederna de har i en del sydamerikanska länder där det är påklistrat prylar på en del paket. Jag var in i en affär och köpte en burk med kakor och på undersidan satt ett par herrsandaler nr 40.

En fattig kille i 12 års ålder står utanför butiken och stirrar på burken så jag undrar om han ville ha några kakor.

Nej men han ville gärna ha skorna och det fick han naturligtvis, så han chippade iväg lycklig med ett par för stora sandaler.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mysvensk]
0

Det var fint gjort. Jag förstår inte varför inte fler kan göra sådana saker:/

Emo
0

Min man röker pipa men råkade ha ett öppnat cigarettpaket i fickan när vi var i Stockholm. Utanför en tunnelbanestation kom en luggsliten man fram och frågade artigt om vi hade en cigarett att skänka honom. Det var roligt att se hans glädje när han fick paketet med så många cigaretter i.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cristine
0

#1 Hej My Svensk!

Det blir en vana att ge i sådana länder.

#2 Ja det kan jag förstå.

[MargaretaA]
0

Det var en märklig sed, men den kom ju väl till pass där Skrattande

Cristine
0

Ja visst är det eller var jag vet inte om de gör det fortfarande På flingpaketen var det ofta små barnböcker..det tyckte jag var bra.

Fanns det inget barn i närheten, så lade man dem på en parksoffa!

Pialinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tigare lyssnade jag på böcker på CD. Spelaren gick sönder så jag köpte en ny. Tyvärr visade det sej att den fortsatte inte spela där jag stängt av. Det var jobbigt att leta reda på var jag var i boken. (1 CD=1bok).Den har legat flera år i husbilen.

I vinter har jag sett en ung man gå förbi där jag stått parkerad. Han brukade stanna och sjunga melodierna han lyssnat på. Han fick CD-spelaren + alla batterier jag hade kvar.

Han blev glad för min gamla hade "skakfunktion", vilken hans inte hade.

Många gånger har jag haft "delar" till husbilen som jag inte behövt. Dessa har då blivit gåvor till andra husbilsägare. Slottet har då blivit lite lättare.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[MargaretaA]
0

Hej pialinn - kul att se dig igen! Skrattande