En isande kall promenad
Jag blir lät rastlös nu när jag har vänsterhanden i paket och inte kan göra så mycket. I söndags på första maj bestämde jag mig för att ta en liten promenad neråt sjön Tämnaren.
Det var ganska fint väder, men det blåste en fruktansvärd nordan som skar genom märg och ben, så jag vände innan jag ens kommit till brevlådan och gick in för att sätta på mig vinterjackan och drog kapuschongen över skallen.
Blåsten vrålade i trädkronorna och jag såg nästan inte ett levande väsen, men växtligheten tycks inte bry sig lika mycket om temperatur och vind, bara det är soligt.
Häggen till exempel, är snart i blom …
Ytterligare kanske 200 meter uterfetr skoterleden kom jag inte längre trots att det är ytterligare kanske 200 meter kvar ner till öppen vattenspegel. Skogen här är ännu så länge ett med sjön och det sista jag såg var den här skylten med pilar som visar skoteråkare vartåt de ska.
Där finns tre skyltar som visar vägen mot Östervåla, Harbo och så en som det står "skoterträff" på. Den skylten sitter kvar sedan vintern 2009-2010 när det var en stor skoteråkatsamling vid Siggefora camping.
Jag trodde att jag kanske skulle komma såpass nära sjön att jag kunde fota ut över öppet vatten, men det gick ju inte, så det var bara att vända hemåt igen.
När jag kom hem var jag helt genomsvettig, men hellre det än att utstå den isande vinden.
Här är en avslutande bild på "ån" fast i riktning västerut på väg hem.
Peter!!! Vilka fina bilder. o vilken Natur du har runt knutarna..
En Tackar för att du visar.. TusenTack.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Som vanligt tackar jag för fina bilder.
Häggen är en av mina favoriter.
Den lilla "grönsaksspegeln" var också fin
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för att jag fick följa på din promenad Peter. Väldigt målande och vackra bilder och text!
Tack för en fin promenad! Mycket intressant att se på! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tack för fina bilder peter. Du är lyckligt lottad som har naturen så nära utanför husknuten. och tänk så mycket intressant det finns att se! 
Jag tackar också för promenaden Peter, det är inte alla givet att se något i de ting du fotograferat, man måste ha ett särskilt öga för det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack för fina bilder!
Zabelle
Alltid lika roligt att följa med på Dina promenader, Peter! 
Tack för en fin promenad med dina fina bilder Peter.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Tack för en trevlig promenad Peter, i naturen finns alltid något att se för den som är "vaken"
Tack för det allihop