Storstäder
Jag avskyr storstäder!
När jag bodde(tidvis) och arbetade i Madrid så var det bara asfalt man såg, de små träden som stack upp ur hål i asfalten räknade jag inte med, ville man se lite grönt så var det retiroparken som gällde. En gång i månaden så försökte man åtminstonde komma ut ur stan, men Madrid är så stor till ytan att man aldrig kom ur den tyckte man.
När man till slut kunde sätta sig i solen på någon taberna så fick man så mycket ren luft i sig att det nästan blev en shock..man blev yr.
När man snöt sig inne i stan så blev näsduken svart av alla avgaser man fick i sig.
Jag minns att de gjorde på tv en skratt show om tre vänner som aldrig varit utanför stan. När de kommit ut på landet blev de så dåliga att de fick lägga sig under avgasröret och andas för att bli normala igen!
Det fanns faktiskt folk som aldrig varit utanför stan på den tiden.
Madrids yta är 604,3 km kvadrat och 5,8 miljoner människor bor där.
I hela Sverige är vi 9,4 miljoner
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

De enda riktigt stora städer jag varit i är London och Rotterdam. London var fint men jag skulle aldrig vilja bo där. Skulle inte vilja bo Stockholm heller fast det är fint på sommaren. Typisk lantis är jag 
Jag gillar inte att ha människor runt mig på det viset.. JAg vill kunna vara ifred och det känns inte som man kan få det i en storstad.
Skulle inte ens tänka mig att bo i lilla Kalmar. =)