Nya växter i alla fall
Som ni säkert vet så har vi en pytteliten trädgård som är helt överbelamrad med växter och varje år säger jag att nu får det inte plats mer
I år har vi utökat odlingslandet en aning och så har min man byggt en pergola längs altandäcket där sovrummen ligger. Dels för att skydda för värsta solen och dels för att del blev så fint.
Så idag har vi handlat två vinrankor. Blåa och vita druvor. En Eldkaprifol och två plantor med Amerikanska björnbär. Dessa blir stora men smakar ändå ganska gott. Växer så det knakar och har inga taggar. Vi hade sådana i förra huset där vi bodde.
Tur att vi inte har någon insyn….men vi gillar det i alla fall
/Maria
Så roligt att höra humlan. Jag har en vinranka som jag glömt bort alldeles så jag vet ej om den lever.Måste titta imorgon. hade jag en liten trädgård så skulle den se ut som en <djungel!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Djungel var rätta ordet
/Maria
Jag köpte en björnbärsbuske förra sensommaren men den är puts väck!
Var det den som du trodde någon stulit? Det verkar ju konstigt att en buske bara försvinner
/Maria
Det låter mysigt med en egen djungel! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Nu får det inte plats mer"..kan förstå att ni inte kan motstå detta! Kanske får vi se en bild så småningom ? 
Jag ska absolut skicka bilder när allt är planterat.
Just nu så ser det inget ut för världen och grönsakslandet är bara spadvänt. I uterummet står alla träden nedklippta med nästan inga blad.
Tomaterna har däremot stuckit idag. Chiliplantorna har väl blivit en 20 cm höga och är omplanterade en gång.
Härkommer en bild från "djungeln" i ett hörne från förra året med katten Moritz i mitten.
/Maria
Fiiiint Bumbleboo
Gåtan med min bärbuske är löst(jädras tjyvar) grannfrun kom med den.
Hägglunds plantskola som ligger några km härifrån hade i höstas planterat en massa buskar och nu finns inga kvar de hade gått under jord…bokstavlingen.När jag tittar på mitt hål så ser jag att det ser ut som en tratt. Sorkarna stal det de drog den helt sonika under jord.
Va!!!!!
Vilka fräckisar. Skönt att gåtan är löst i alla fall.
/Maria
#7 Fin "djungel" 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja det är skönt att veta!
#10 En del blir alldeles förskräckta
men som sagt så har vi ingen insyn så inga grannar behöver bli störda i alla fall och jag älskar det. Även om det blir mycket.
Det gäller att ta till vara på den lilla ytan….
/Maria
Bubleboo..Skriker.."""Så mysigt!!! Bilden ser ju ut som de trädgårdsbilderna som är i Vi i villa.Så fint har du-ni gjort..Skall bli roligt o se bilderna från i år..Kan bara bli bätre.
Tycker det är synd att inte grannarna får se
Cristine!!Dessa glupska djur-Sork…
Lena.P är jag i verkliga livet.