Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 686 ggr
[LucyInTheSky]
0

Är detta lagligt?

Ramlade in på denna sidan genom en länk.. Men är det verkligen lagligt att sälja sprit på det här viset i Svergie? Även om nu spriten kommer från Tyskland.

Har vi inte monopolet kvar på sprit och vin?

http://www.tegalob.com/

Eller undgår de lagen på något sätt? Inte reggade på svenka servrar eller nåt? Någon som vet?

Cristine
0

HAR INGEN ANING!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det funkar iaf Oskyldig

Cristine
0

Har de inte kunnat hitta på ett bättre namn än bolaget avigt. Men billigt är det!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Så här säger de själva sin FAQ;

Måste jag betala svenska punktskatter om jag beställer frakt själv?

Domen i juni 2007, i det så kallade Rosengrensmålet, gjorde det lagligt att som privatperson köpa alkohol via nätet från ett annat EU land. Skatteverket har ingen invändning mot att du som privatperson handlar alkohol på nätet, men försöker tolka domen som att svenska skatter trots allt skall betalas i Sverige, detta trots EG direktivet om att dubbelbeskattning är förbjudet inom EU. Det innebär att Skatteverkets vilja att privatpersoner skall betala dubbel skatt strider mot fördraget om den inre marknaden och därmed uppstår handelshinder. Det är ej heller möjligt för privatpersoner att få tillbaka tyska alkoholskatter. Därför uppstår det ett tillstånd av dubbelbeskattning vilket enligt gällande EU-lagstiftning  inte får ske. Enligt vår mening är det därmed klarlagt att du som privatperson har rätt att inhandla dina alkoholhaltiga drycker i vår webbutik med leverans fritt vårt lager i Tyskland utan att erlägga svensk punktskatt. Du ombesörjer sedan själv hemtransporten genom egen upphämtning eller av dig anlitat transportombud. Du har sedan enligt vår mening inte laglig skyldighet att även erlägga alkoholskatt i Sverige. Alltså dubbelbeskattning. Anser du dig själv vilja betala dubbel alkoholskatt är det ditt eget beslut och måste anmälas till Skatteverket av dig själv då vi inte rapporterar ditt inköp hos oss till någon myndighet.