Häll
Visst är det väl en lycka att ha en häll istället för de vita Spisarna med plattor som var så svårrengjorda!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet inte för jag har en vanlig spis med plattor. Jag tycker inte att det är så svårt att hålla den ren faktiskt.
Jag är väldigt tafatt när det gäller städning tycker det var jättesvårt att få rent runt plattorna när något kokat över och bränts. Det blev ju en brun kant där.
Ugnarna har också blivit mer lättstädade särskilt när de är i huvudhöjd!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Häll får tummen upp av mig!!
Gillar också min häll..och min ugn som är högre upp! 
Häll är superbra! Men se till bara att inte bränna socker på den, för det går aldrig att få bort.
Den vanliga spisen på torpet ser fördj…. ut fast den bara är två år. Det är omöjligt att få rent runt plattorna 

Jag har också häll, tycker den är mycket lättare hålla ren. Använder specialmedel för rengöring, avsett för hällar
Jag har vanlig spris med plattor jag med.
Jag har haft häll nu i 9 år och jag älskar att kunna reglera dom steglösa plattorna från 0 och uppåt. Men nu när jag flyttar till nya lägenheten får jag gå tillbaka till gamla plattor igen. Spisen är nästan inte använd heller eftersom det har varit hemtjänsten som varit där innan, så det lär ta evigheter innan den går sönder. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vi har vanlig spis med fyra plattor och visst är det svårt att hålla riktigt rent runt plattorna. Där finns alltid en bränd yta som inte går att få bort alls om man inte tar till stålull, men då sabbar man emaljen.
Spisen köpte vi ny när vi kom hit för 16 år sedan, men nu börjar den bli trött, så det blir väl en häll snart skulle jag tro.

Jag har ingen häll, men en vanlig spis med ugn och keramikhäll istället för plattor. Bra!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!