Vårfej!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fönster ska tvättas, gardiner bytas och blommor planteras om. Garderober ska vädras, sommarkläder fram. Vi förbereder oss inför lata sommardagar..
Vad och hur mycket förbereder Du ?
Min man tvättar alltid fönster.
Våra garderober är ganska glesa så det jag har får ligga kvar på samma ställe. Byter bara mina två varma jackor mot något svalare i gareroben i hallen.
Tar fram mina sommarsandaler.
Däremot är plantering och växter "mitt bord" och han hjälper till med det tunga.
Annars städar han som vanligt. Han gjorde en riktig röjare nu när jag låg inne på sjukhus.
/Maria
Det där med vårstädning, är inte det något som gjordes mera förr? Vet egentlgen inte om jag själv gjort det ordentligt någon gång. Jag var med mamma när jag var liten och hjälpte till att vädra garderoben. Då tog vi ut kläder som aldrig användes och vädrade dem och hängde sen in dem igen
.
Jag hänger undan varmare kläder och t-shirts med lång är. Tar undan vinterstövlar (putsar och stoppar papper i - men ibland glömmer jag bort det och då är de som de är när de ska tas fram igen
)
Igår bytte jag gardiner och dukar i köket, till vårlika gardiner - det blev snyggt! Vi har så höga stora fönster så för första gången i fjol kom det fönsterputsare till oss i maj och jag hoppas att de kommer även i år.För övrigt städar vi lite nu och då när vi hinnner…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Eftesom jag ska flytta blir det vårstädat av allt. Måste sortera bort en massa då jag inte får plats med allt i lägenheten.
Men vad det är svårt att göra sig av med vissa saker även om jag vet att jag inte använt det på åratal. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag brukar putsa fönster o städa lite extra noga när solens strålar tittar in. Allt som gömts i mörker syns så väl nu
Hänger också undan vinterkläder och skor. Byta gardiner är också ett måste.
Anser att det är bättre städa till våren än ha storstädning till jul, då är det ändå så mörkt
Har inte börjat med det än. Men jag brukar se till att köpa lite nya gardiner och annat kul till så det blir roligiare att fixa med allt. Något jag längtar efter att få fixa till balkongen med blommor osv, då får man ett extra rum att njuta av. Dock lite tidigt än hos mig.
Kanske borde gå i genom garderoben, har lite som borde tas bort. Fönstrena vill jag inte tänka på.. blir det fint varmt väder nästa helg så.. kanske.
# 1
Vilken underbar gubbe Du har! 
#7 Ja, han är guld värd.
/Maria
Vår och sommar kommer på varje år trots att man tar det lugnt även i städningen och dylika. Så gör jag, sakta men säkert. 
Jag har en väldigt arbetssam dotter som tog ut de stora mattorna i snön och först trampade på dem upp och ner och sedan skottade snö över och sedan borstade ren dem medans jag skurade golven och gjorde ren möblerna i köket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 9 Precis som en snigel ska göra..
# 10 Vilken härlig dotter Du har!