Mobbing på internet!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni blivit utsatta för mobbing på nätet? Jag var själv inne på ett annat forum tidigare, blev väldigt påhoppad på mycket jag skrev men här tycker jag det verkar vara bara trevliga o snälla människor …
Finns tyvärr många som inte mår bra och det går ut över andra
Jag har tack och lov inte blivit utsatt för någon mobbing på sajterna. Läser väldigt noga en tid på olika sajter innan jag går med. Ser jag att det är påhopp går jag inte med.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Påhopp för att man säger som man tycker finns väldigt mycket på vissa iFokus sajter och jag har blivit utsatt för ett par..
Mobbing vet jag inte, men visst har jag råkat ut för människor som lever i sandlådan :) Ibland bli man chockerad över hur människor faktiskt beter sig, och över hur lite självinsikt de har.
Men som tur är är det flesta bra människor och vet hur man ska bete sig på ett forum :)

Ja så tråkigt, känns som vissa vet bäst vad än man skriver….
Men sen får man tänka lite på att man själv ibland missförstår saker också. Ibland kanske man tar åt sig fast den andre inte menat något illa.
Ord är lite lömska i skriven form.
Jag har sett mobbning och ren förföljelse av vissa personer på andra sajter, men själv har jag klarat mig.
Här på LK håller vi stenhårt på att man ska kunna säga sin mening utan att behöva bli påhoppad och vi har heller inte behövt se mycket av det under de två år sajten har funnits.
ja chockad har jag också blivit några gånger 
Nej jag har aldrig blivit mobbad på nätet, men påhoppad visst. Det händer alla som säger vad de tycker. Sedan har jag fått min identitet kapad på nätet en gång, men det löste sig snabbt när jag tog kontakt med nätoperatören som tillhandahöll förövarens IPnr.
#7 Sånt är riktigt obehagligt!
Nä jag har inte blivit Mobbad…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mobbad är ett starkt ord och det har jag inte blivit. Påhoppad, javisst men det kan jag ta. Jag har t.om haft skrivförbud på en sajt
/Maria
Nej, jag har inte blivit utsatt för det. De personer som jag inte kommer överens sett till våra åsikter, undviker jag att läsa o svara på. Skulle någon ge sig på mig o jag känner att vi aldrig kommer att enas kör jag helt enkelt härskarteknik o "ser inte" den personens inlägg.
Är medlem på ett annat forum (inte iFokus) o där finns funktionen "ignorera inlägg". Markerar man det nick man inte vill läsa så ser man bara ett tomt inlägg. Ganska praktiskt då där finns en hel del…tokar…
Bara en gång på alla dessa år och det var av en skeptiker från Ön.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, jag har inte blivit utsatt för mobbing.
#5 Håller med dig, det kan vara svårt att få fram nyanser. Det man skriver med "glimten i ögat" kanske inte uppfattas så.
Zabelle
Har inte varit med om det. Tycker mycket om denhär tråden livskvalitet, håller med #0, alla verkar så trevliga. Kram på Er alla!!!
Nej..inte!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Politik och religion är 2 trätoämnen….så…vi som är med i sådana forum får smaka ett och annat okvädningsord.Sticker man ut hakan får man vara beredd på en smäll.Jag har inte känt mig mobbad trots nedlåtande toner och insinuationer som spelar på låg nivå. Starka energier skapas på vissa sajter och jag är med som medspelare. Det viktiga är att man vågar stå för sina åsikter och samtidigt respektera andras.En bra sätt att lära sig argumentera och ta "skit.