Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 860 ggr
Cristine
0

Tryckkokare

är det någon som fortfarande har en sådan.

Förr itiden hade den en lös gummiring som man skulle vara väldigt noga med så det höll tätt.

En kusin till mej var inte det…hon skulle koka spagetti i den (14 år) och när mamma kom hem så hängde den i taket

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KinaSylejmani]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har två tryckkokare (4 och 4.5 liter) och skulle gärna vilja ha fler. Jag använder dem regelbundet.

[MargaretaA]
0

nej har aldrig haft en sådan. Ingen annan jag känner heller. Vad har man dem till egentligen?

[KinaSylejmani]
0

#0. Den lösa gummiringen finns kvar;åtminstone har mina två gummiring. Och så skall man vara  noga med att släppa ut ångan (låta trycket sjunka) innan man öppnar locket när man använt den.

#2. Maten smakar mycket bättre när man tillagar den i en tryckkokare (tycker jag). Man bevarar i stort sett all näring (och  även smak) med en tryckkokare och så går det fortare också.

[MargaretaA]
0

aha det visste jag inte. Men kan man köpa såna fortfarande? jag trodde det var en gammaldags och omodern matlagningsmetod Skäms

[Pirkkolino]
0

Min förste ex hade en tryckkokare. När han togs fram den, försvann jag från köket. Jag vågade inte röra på sådan mojäng. Men maten vad han lagade i den var go.Tungan ute

[KinaSylejmani]
0

#4. Visst kan man köpa såna fortfarande. Glad

Jag beställde mina via nätet. Jag vet inte hur det ser ut i andra kommuner om det finns affärer som säljer just tryckkokare. Tror det har funnits en affär här i Ske-å som sålt tryckkokare men affären finns inte kvar, så därför beställde jag mina via nätet. För 1,5-2 veckor sedan gjorde jag gulasch och min man tyckte det var hur gott som helst.

Cristine
0

Hur mycket tid vinner man på Gulaschen t.ex?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

jag tror aldrig jag har sett någon i en vanlig affär.

[KinaSylejmani]
0

#7. Jag vet inte hur länge det tar att göra gulasch utan tryckkokare då jag "bara" har gjort gulasch i en sådan. Det receptet jag har så är det 25 minuters tryckkokning.

Sedan brukar jag göra Thailändsk kycklinggryta och den är på 15 minuters tryckkokning.

#8. Den affären jag tänkte på, jag är inte helt säker på att de hade tryckkokare men jag har för mig det.

MaMaMade
0

Har aldrig testat men är lite nyfiken ur näringssynpunkt. Får fråga runt i bekantskapskretsen o se om ngn i närheten har en, så jag får prova ett par ggr.

chik
0

Vi har ingen.

Men vår granne har o använder den ofta.

Lena.P är jag i verkliga livet.