Det ringer..
i Din hemtelefon!
Hur svarar Du ?
Med efternamn, förnamn, nummer..eller kanske annat ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Beror på.
Är det skyddat nummer svarar jag bara hallå. HAr otrevliga upplevelser av dessa "nummer".
Är det ett nummer jag känner igen svarar jag med förnamn. Hemma hos mina föräldrar svarar jag med efternamn.
I hemtelefonen ringer det sällan numera. Men om det ringer svarar jag med namn.Ibland, om det är någon jag känner svarar jag med "restaurang vitlöken" eller så.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
När jag ser vem som ringer svarar jag Susanne..annars hallå..
Hihi måste skriva att förra veckan ringde en kille..jag svarade hallå..han va tyst..då svarade jag hallå en gång till..då sa han..Är det Bengt jag talar med och stammade lätt..inte stammade men lite darrig lät han allt..jag kunde inte hålla mig för skratt utan sa..men det hör du väl att det inte är *fniss* då la den stackarn på luren..å då skämdes jag nästan 

Svarar med förnamn.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag svarar med Efternamnet..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu har jag ingen hemtelefon längre, men jag brukade svara med förnamn.
Jag svarar med mitt förnamn!
Slakteriet Göken.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hihi varför Cristine..? slaktar du gökar? *S*
Efteråt skrev jag att jag skojar *fniss* men det har kommit bort.
Jag svarar med mitt efternamn.
Alltid svarat endast, Hallåå. Sedan får jag veta vem är som ringer. Men nu det syns nummer också, och okända nummer svarar inte jag alls. 
Ok Cristine hihi d tycker jag va kul juuh
Pirrko.om det ringer med dolt nr på min mob så svarar inte jag heller *L*
#12 Moss. Inte jag heller svarar, varken mobil eller hemtel. om det står, okänt eller dolt nr. Om det är någon som vill säga nått. Får de skriva brev istället.
Håller med pirrko..varför så anonym *S*
Jag tycker det är så skönt att bara ha kontantkorts-mobil. Då kan bara dem ringa som jag gett mitt nummer till. man slipper både försäljare och andra man inte vill prata med. 
Ja jag håller med dig Maggan..har iofs abbonemang men har spärrat det numret för nyfikna hihi
Jag har okänt nummer på min hemtelefon därför att jag är lat. Skulle anmält mej till Eniro.
Om jag vet vem som ringer säger jag "hej" och sedan namnet på den som ringer.
Annars svarar jag oftast med mitt förnamn. När jag var yngre svarade jag med efternamnet, men numera tycker jag att den som ringer ska veta vem h*n ringer till.

Hemma hos mor och far blir det efternamn, men här hemma har vi ju olika efternamn än så länge ;) Så nu blir det "Hej det är Emma" när jag inte vet vem det är och "Jehovas" när jag vet vem det är som ringer =)
En gång så kollade jag lite för snabbt på nummret som ringde och trodde det var min syster så jag svarade glatt "Jehovas, vill du köpa en uppblåsbar jesus statyett?"
Ehhmm.. Det var INTE min syster. Det var en människa som ville sälja något men han blev så ställd så han kom helt av sig och mumlade mest tills jag började skratta och då skrattade han med och sa att jag fick ha en underbar dag sen la han på ;)
*S* Det verkade glatt och gulligt tycker jag 
Här svarar vi olika varianter..
Polisen..Kronprinsens badrum..Sisa mitt i maten..