Framtiden
Många talar nu om hur det var för inte så länge sedan, gnäller om hur det är nu, och är väldigt rädda för framtiden..behöver vi vara det??pp
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror att det är normalt att oroa sig för framtiden om man tror sig förlora något på utvecklingen. För min del får gärna diktatorer oroa sig. och dem som tjänar miljarders miljarder på att förstöra vår miljö exempelvis. Listan kan göras längre.
Själv är jag inte orolig alls. Offra gärna fem minuter på Hans Roslings film om utvecklingen i världen de senaste 200 åren - den inger hopp 
Tekniken Är för Mig på både gott o ont.
Arbeten försvinner på löpande band.För att maskiner tar över. Bra eller dåligt.Är upp till var o en o tycka.
Vi har blivit mer stressade.För att vi har mob o kan hålla koll på allt.Ingen mentalvila..
Vi är mindre sociala.var o en sitter o pratar med en maskin..Men det är upp till var o en o tycka..
Slit o släng som påverkar vår miljö..
ja vi har det bra nu…
fast i min värd så är vi förlorare.bara ett fåtal som sitter o mår bra..Men det är i min värd det…
Lena…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Men chik vi pratar inte med maskinen - vi pratar med varandra med hjälp av maskinen. 
Jag känner som chik tyvärr

#2 #4 Så känner jag det också, tekniken är nog bra när den funkar men vårt samhälle är så sårbart, hur länge kan den här utvecklingen hålla på, när är det nog
Tror inte maktmissbrukarna ger sig förrän det är för sent :-(
Känner också som chik o mossquinnan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag kan tycka som chik men också poängtera det Maggan skriver att vi pratar med varandra genom maskinen 
_E glad att denna maskin finns *L* :-)))
_
Ja hellre sitta vid datorn och prata med sina vänner än att sitta passivt och slötitta på TVn 
Datan passar mig som handen i handsken.
Men jag tänker på våra ungdomar, som bara sitter o spelar online spel.Har en här, som kan sitta hur länge som helst o bara skuta, med o mot andra i värden…
har hört om föräldrar som inte vågar stänga av datorn för sina barn.För då får barnet ett anfall. O jag tycker att barn skall röra sig o träffa så mycket olika människor så dom får erfarenhet o lär sig bra saker…

Lena.P är jag i verkliga livet.
ja det kan givetvis vara ett bekymmer. Men jag tror inte man ska lägga skulden på tekniken när föräldrar inte vågar sätta gränser för sina barn. Men det är förståss bra att ha något att skylla på 
Min yngste son är likadan, men han är 21 så det är inte mycket jag kan göra åt det. men som tur är så är han "periodare" och kan varva med annat också.