Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettegna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 3252 ggr
Mammzing
0

Lite less.

Hade möte med Rehabläkare och Försäkringskassan igår.
Mår rätt hyggligt efter stroken i september. Har svårt för att sova och problem med blodtrycket. Mycket problem med ork och uthållighet. Medicinerar mot det och blev fortsatt sjukskriven till 18/3.
Efter det vill FK att jag ska börja jobba, 25 % sådär.
Men då jag haft flera olika jobb som tagit slut då jag fick stroken så har jag egentligen inget "fast" jobb. Det är mitt företag då, som jag har F-skatt för. Företaget är i princip omöjligt att lägga ner då det är knutet till en jordbruksfastighet som jag äger. Då är man momsskyldig och ska ha F-skatt för det är en näringsfastighet! Läkaren tycker det är olämpligt att jobba med det, lätt att det blir för mycket och jag har svårt att komma igång med nåt. Bästa är att jag får åka till en arbetsplats och arbetsträna. FK menar att då får jag leta på ett jobb med 2 timmar om dagen själv. Kan inte få nån rehabilitering eller arbetsträning från dom. Jag är ju egen företagare.

Nu är jag ute i kylan!

Värst är att inte bli trodd!

[MargaretaA]
0

Man blir helt förstummad!

och det värsta är att dessa historier är så vanliga. de kan lika gärna lägga ner FK! Skrikandes

Kan bara hoppas att det löser sig för dig Mammzing. Sedan tycker jag det låter konstigt att man tvingas ha F-skattsedel för att man äger en jordbruksfastighet. Väldigt konstigt - ska man inte kunna en äga en fastighet utan att bli egen företagare av tvång? Obestämd

chik
0

Du har så rätt #1.

Försäkringskassan lägger ned alla sina lokalkontor och serviceställen dit allmänheten tidigare kunnat vända sig. Enda sättet att nå myndigheten blir via telefon och internet. Ett sparkrav på 600 miljoner kronor innebär att personalstyrkan kommer att minska med runt 1 000 personer.

Går o läsa om här.

Lena.P är jag i verkliga livet.