Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 6348 ggr
Cristine
0

Elöverkänslighet.

Känner ni någon som har det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Mitt ex kunde knappt ta i en elapparat förren den gick sönder, men det räknas nog inte som elöverkänslighet.

Har läst om folk som blir riktigt dåliga av el, men känner ingen.

Zabelle   

[Pirkkolino]
0

Jag känner en. Hon sitter här framför sin dator trots allt. Har Cool på sig.

(Hon kallas snigel.)

Cristine
0

Min äldste son sålde sitt hus inne i skogen till ett äldre par och hon(stackars kvinna) kan inte bo med mannen i stora huset utan hon har en liten stuga för sig själv. Hon var så överkänslig så hon fick dra ut tänderna för det var amalgam i dem(vet inte sambandet) så när hon var någonstans där folk t.ex bar på en mobil telefon så fick hon en fruktansvärd tandvärk!

[Pirkkolino]
0

#3 Tandvärk vet jag ingenting om. Men på många andra symptom har jag.

Jag ändå vet, att det finns personer vilka ha det mycket värre än jag. (För att jag inte behövt bli en skogs snigeln.)

Glad

[MargaretaA]
0

Nej jag känner ingen. Det låter som en fruktansvärt jobbig åkomma och den är väl inte riktigt erkänd heller?

Cristine
0

Nej det är den inte.

Jag kom ihåg att när Kjell Westerberg hade kurs här  så satt de upp en OLE-Plupp i skåpet där elen kom in i kåtan  och en sådan kvinna kunde vara med.

Han hade också sagt åt henne innan de kom dit att slänga Foppas färgglada tofflor för de var farliga för hon förstod inte varför hon var så sjuk att hon inte kunde stå på benen han hade mätt dem

[Pirkkolino]
0

Vad jag vet, det är inte elöverkänslighet som inte har fått erkännandet. Utom den, att elallergi, inte finns. Obestämd

Allergi och överkänslighet är två olika saker.

Cristine
0

Aha, se det visste jag inte!Tungan ute

[MargaretaA]
0

aha. men hur skiljer man på överkänslighet och allergi?

[Pirkkolino]
0

#9 Maggan. O hjälp, om jag bara själv fattar skillnaden. Jag är snurrig i skallen när läkaren säger. "De ämnen är du allergisk emot, men de andra endast överkänslig". 

I allergin hittar man i prover, tror de heter antikroppar mot ämnet vad man inte tål, men inte i överkänslighet. Ändå symptom är exakt lika. Liksom mediciner är exakt samma. Men på något sätt riktig allergi ändå är farligare än överkänslighet.

Hela grejen är alltså riktig lurifax. Jag har tröttnat att ens tänka på de längre, liksom mina läkares snack. Lyssnat de nu ca. 40 år, och har fått nog. Skrikandes

Skrattande

chik
0

Känner ingen som är elkänslig Nej….

Pirko.När man slår på datan så får man ju att ordet Överkänslig är som allergisk.Det får du ta med din Läk…

Synonymer till Överkänslig…

överkänslig

onormalt känslig, känsligare än andra, hyperkänslig, ömtålig, sensibel, lättrörd, ömhudad, blödig; allegi

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Det låter som en hel vetenskap! Men det kanske det är också Obestämd

[Pirkkolino]
0

#12 Maggan. 

Enligt min känsla, som har haft samma elände hela livet, olika typ allergier och överkänsligheter. Detta är utomordentligt krånglig vetenskap. Orkar inte längre ens försöka förstå.

[Jeremina]
0

Jag känner ingen så väl men jag känner till ett par stycken.

Pirkko..jag är inte allergisk men överkänslig mot vissa parfymer *hm* skillnaden vet jag inte. Elallergi har jag nog inte men jag mår inte bra av att prata i mobilen länge.

[Pirkkolino]
0

#11 Chik. #14 Jeremina.

Så har läkarna försökt "banka" i min skalle, att det rör sig, överkänslighet just t.ex el och parfymer. 

Riktig allergi däremot går att spåra oftast i olika prov och tester, men inte överkänslighet.

Men allmänhet kallas ofta alltihopa, allergi.

Alltså vad jag vet. Elöverkänslighet finns, men inte elallergi. Trots att överkänslighet är lika dum s…t sak som allergi, tycker jag.

[Jeremina]
0

#15 Det är konstigt Pirkko att de kallar det allergi även om man är överkänslig och det inte syns på prov men det känner jag igen.

Mår du bra nu snigeln?

[Pirkkolino]
0

#16 Jeremina. 

Det är så krånglig sak att förstå. Det är väl lättare att kallas alltihopa, allergi.

Tack du. Jag mår bra för det mestadels i alla fall. Glad

Anders 50
0

Jag är superöverkänslig mot el…så fort jag tar i en strömförande kabel så börjar jag att skaka!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

#17 Snigeln

Ursäkte skämtet i #18….jag vet att det är besvärligt med el-allergi.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Heeeeeeehe

[Pirkkolino]
0

#19 Anders, skämta du bara. Skrattande 

Den här snigeln inte har tillverkat av glas eller socker. Inte smälter, inte går sönder, inte ens allergier kan besegra en snigeln.

[MargaretaA]
0

De saktmodiga skola besitta jorden Skrattande

[Pirkkolino]
0

#22 Skrattande