Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2781 ggr
barnbarnen
0

trött när man ser allt som måste göras.

Solen skiner vädret är underbart!

Men vad man ser allt inne när solen skiner,man får "ångest" fönstrerna måste tvättas, golven skuras,ja storstädning är vad som behövs.Önskar att någon kommer och jör det åt mig,

Jag vill så gärna men orken finns inte.Hemma hela dagen men det blir ingentig gjort.

Brukar ni ta hjälp tex med fönterputs?el har ni städhjälp,många tar ju hjälp nu när man får rut/rot avdrag.

Cristine
0

Nej jag tar ingen hjälp  och när solen tittar i så tittar jag tillbaka för då slipper jag se det som borde göras. Jag gör det när lusten faller på i stället.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
0

MAmma o pappa har ett gäng killar som kommer o putsar förnserna på utsidan ett par gånger om året. På insidan gör dom det själv.

Om man verkligen inte orkar själv så finns det en förening i den här staden som anlitar pensionärer som utför sådana jobb för billig peng.

Kanske kan vara något för dig tills du orkar ta tag i sakerna själv?

Det blir ju lätt så när man bara går hemma att man tappar lust och ork till allt. Man behöver komma hemmifrån och göra något meningsfullt.

Anders 50
0

Nej..tar ingen hjälp till sådant, fast det var nära i höstas när jag insåg  att fönstren skulle behöva putsas!

Har starka planer på att "anställa" en Rut….Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Då solen tittar in tittar jag ut!!

Bättre att ta en promenad i solskenet, än att stanna inne och se ALLT man skulle behöva göra! Flört

Maja2
0

Jag har helt slutat  se på saker som att de MÅSTE göras. Varför MÅSTE fönsterrutor vara så blanka att man inte ser några mönster? Varför MÅSTE golv vara så rena att man inte ser att någon gått där?

Jag har börjat ifrågasätta alla dessa måsten, och ser det på ett helt annat sätt. När jag VILL så putsar jag fönstren, när jag VILL så skurar jag golven… nu blir det rätt ofta jag vill eftersom min senaste hund inte är rumsren… men ändå :)  

NJUT av solen, livet,  alla möjligheter som ges :) :) Man är själv kung över sin dag, man behöver inte belasta sig själv med måsten :)

Anders 50
0

Har man en hund på 70 kilo som kutar ut och in…fäller….är så hög att han står och dreglar i fönstren….katter som sitter på fönsterbrädorna och sätter nosavtryck i fönstren….då har man ett bra alibi för att det är lite ostädat! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#5  Kloka ord Maja!

#6 Det ska synas att man bor i ett hem Anders!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Min man är den stora städaren här hemmaGlad. Det har han alltid varit. Huset var skinande rent när jag kom hem från sjukhuset.

Förra våren var jag på resa med jobbet och då hade han vårstädat. Då menar jag verkligen allt från väggar till golv, kylskåp, lådor, garderober.

Jag har aldrig fattat var han får all sin energi ifrånObestämd

/Maria

Mammzing
0

När man ser till stroken är jag trött över lag!

Har massor jag borde ta tag i!

En annan dag……..

Nu väntar jag mest. Barnbarn nr 2 ska komma vilken dag som helst!