Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3969 ggr
Cristine
0

Parkeringsböter

har ni fått många sådana. Har ni sett programmet där parkeringsvakterna hukar sig när de tar kortet för att lappen inte ska synas. De måste fylla en viss kvot.

Nu har det gått en månad så det kanske blivit ändring.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Har aldrig fått p-böter och har aldrig sett det programmet.

Karmatarerskanise
0

HAr aldrig fått böter. Kan bero på att jag inte kör ;)

Anders 50
0

Har heller aldrig fått parkeringsböter.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

barnbarnen
0

Har aldrig fått p-böter.Men jag känner dom som har fåt,t 10-dagar har man på sig att betala från dagen den sitter på rutanRynkar på näsan

gatonegro
0

Jag har fått parkeringsböter flera gångerSkämsInte det billigaste heller.

[LucyInTheSky]
0

Aldrig hänt, haft mitt Körkort i 6 år nu. Inga böter alls faktiskt. =) Gutt för det har jag inte råd med.

AnnL
0

Har fått parkeringsböter tre gånger.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

För några år sedan fick mn man parkeringsböter med motiveringen att betalkvittot ej synligt.

Det hade snöat under natten så hade vakten bara borstat rutan så hade han sett kvittot.

Han ringde och klagade och boten "revs"Flört

/Maria

penke
0

Där jag bor nu har vi två mil till närmsta P-lisa :- )

att de duckar sitter nog i automatiska reflexerna,
 där jag bodde förut skulle jag fråga något P-relaterat
 och hon duckade innan hon fattade att jag inte ville SkrikandesSkrikandes
 ang. en lapp ,sedan *skrasttade* vi bägge..

andra frågan:nä

på första: 3 gånger
 en "suring" 
 en "rättvis" 
 och en grisdyr,som jag överklagade och fick rätt eller
 hur vad det de på lättsam och smidig byråkratsvenska
 uttryckte det..inställande av betalningsföreläggande ? :- )

penke

[Jeremina]
0

Jag har bara fått det en gång för många år sedan och vakten för vaktbolaget hotade mig fysiskt men det fanns inga vittnen.

Effie
0

Jag minns en period när det kändes som att bilen drog mer i parkeringsböter än något annat. Bodde i Majorna, och det var gratis parkering på gatorna - men torsdagar udda veckor mellan 02:00 och 05:00 var det städning och därmed parkeringsförbud. Kom man ut på morgonen och gatan var tom, var det ofta läge att svära lite…. Sedan ändrade de tiden till onsdagar jämna veckor.

Det var ju inte alltid så lätt att hitta någonstans att ställa bilen. Den gången parkeringsvakterna kom i en bil med en stor skylt på taket om parkering i gathörn inte tillåtet, och de parkerade den i ett gathörn för att gå runt lite - ja, då var det många som kom ut och fotograferade.

Numera har jag inte bil - men även om jag kör ibland, så brukar jag undvika parkeringsböter.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mammzing
0

P-böter en gång.
Minns att det kostade 300 kronor.
Här i stan har vi p-skiva. Hade tydligen två i framrutan. En från kommunen så och en som satt fast i rutan när jag köpte bilen. Den sista " tänkte" jag inte på när jag parkerade. 
Så får man tydligen inte ha.
Då blir det böter!

[Sisa]
0

Har heller aldrig fått P-böter!

En gång kom jag precis fram till bilen då Lisan skulle lappa den. Som tur var så var just denna Lapplisa en gammal vän till mej. Hon rev sönder och slängde lappen! Glad