Jag är trött
Jag är just nu så trött på alla måsten. Kan ni känna likadant ibland?
Jag tycker inte om ordet måste utan säger att jag ska, jag måste inte göra något för ingen kan tvinga mej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har i natt kommit fram till just det, har nog varit ganska blåögd länge. Tack Cristine för kloka ord 

Ibland måste jag ha måste-ledigt 
Jag är också fruktansvärt trött just nu Vet inte om det beror på alla måsten eller på min vanliga vårvinterdepp eller något annat, men ibland känns det som att jag knappt orkar stå på benen. Längtar efter att må bra.
#5 Min man och son är likadana denna tiden på året och i år är det värre än någonsin men det tror jag beror på den långa vintern.
Själv har jag sällan haft några problem med måsten. Skjuter gärna upp saker och ting till bättre dagar
/Maria
#6 - ja det är väl förmodligen min vårvinterdepp. Jag tror att min blev värre inte bara för att vintern var lång utan också därför att januari var så mild att man på något vis kände det som vår och så kom februari och förstörde allting igen. Så en kombination av lång vinter och en känsla av att ha blivit lurad på konfekten har nog slagit till.
Ja du Jeremina…Det är ju ord som vi sprider i oss själva.
Jag använder nog det ordet ( Måste) mycket…
Har inga svar. För jag kan ju inte sätta mig in vad du känner o vad du tycker är viktigt för dig..Det är det som är så fint.-vi är olika.
Fast när man skall hjälpa varandra kan det ju bli tokigt. För att man ser det på olika sätt..Ja, ja,
Så ingen hjälp här i från.Mer än glada heja rop…Inte se bakåt. Utan se fram åt…Lät o skriva, Svårt o göra…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Ja många gånger har vvi för många "måsten" på oss. Vi hinner inte stanna upp och tänka utan allt bara måste….och måste och måste, för allt måste vara under kontrol.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har många "måsten" som måste göras ändå sitter jag hellre här.
Men vad är måste,om inte jag gör det, så gör ingen annan det heller.Jo min sambo hjälper gäna till men han är trött efter en arbetsdag.
måste städa
tvätta
ringa viktiga samtal
byta gardiner m,m
är det ett (måste) ja det är det,när det väl är gjort så känns det så skönt…
hur ser era måsten ut?
Är trött jämt, men det beror på stroken.
Den här tröttheten jag får dras med är liksom inte "jag" på nåt sätt!
Stroken kom sej av att jag hade för många "måsten" i mitt liv!
Nu MÅSTE jag lära mej rensa upp helt enkelt!
Lätt att säga otroligt svårt att göra!
Jag har tagit några beslut det senaste dygnet som kommer att plocka bort en del måsten. Och fler lär det bli 
Byt "måste" mot "jag väljer att", det är mindre stressladdat har jag läst. Om något inte är ett tvång utan ett aktivt val så känns det genast lättare, vårat "negativa" självprat gör det ofta svårt att ta itu med saker som behöver göras.
Gör en lista över allt du vill åstakomma och intala dig själv att du "väljer" att göra något på listan istället för "måste". 
så klokt talat Erik!
och välkommen till sajten! Du får gärna dela med dig av fler "klokskaper" 
"Måsten" är något vi skapar själva. Vi har alltid ett val.