Vårkläder!
Nästa punkt i "trådserien" om påklädning blir vårkläder!
För nu strömmar ju vårkollektionerna in i affärerna.
Säkert har du lust att införskaffa något nytt. Eller struntar du i det?
Det enda jag vet om vårens mode är att det är pasteller och blommigt och lite flower power-inspirerat, men är det inte alltid det…??? 
Jag har kläder så jag klarar mig och pasteller och blommigt låter inte riktigt som min stil
/Maria
Jag gillar blommig men vet inte om jag passar i det nu när jag fortfarande väger för mycket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 Du får provocera lite och ha en STOR solros på magen
/Maria
Jag tänker inte handla något fören jag gått ner mer i vikt. Har kommit halvvägs till gränsen där jag unnar mig nya kläder.
Jo, är lite sugen men jag väntar tills det blir vår, för tidigt än så länge. Jag har tittat lite och sett orange (de kallar det apelsin), brunt och grönt och de färgerna är inte mina, hoppas på bättre längre fram.
Jag söker en svart denimkjol som är lite snäv, dvs, en denimkjol inte en helsvart färgad kjol. Dels för att det är passar till mina andra kläder dels för att den typen av tyg inte drar åt sig katthår så som färgat tyg gör. Det är inte roligt att ha ett lager av kattludd över allt. Skogkatter släpper inte enstaka hår som borrar sig in i tyget utan ett tunt luddlager
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har inte funderat så mycket. Kommer det orange i vår så lär jag också hugga till på något. Jag får be att återkomma i frågan.
Jo skulle allt se snygg ut i något sådant huuu
Orange är även min färg hihi. Men vi får se vad som dyker upp i affärerna! Babyrosa och ljusblått och beige samt senapsgult och vinrött blir helfel på mig istället…
Babyrosa är inte min färg heller. Däremot gammelrosa och varmt vinrött fungerar bra. Inte den kalla vinröda dock. Det borde fungera för dig också Bergspuman om du passar i orange?
Orange och blommigt är inte riktigt jag. Såg i någon reklam på tv att de kombinerade orange randig röja och rosa blomiga byxor. 
Militärgrönt, brunt, beige, svart och vitt gillar jag.
Zabelle
#9 Ja, vissa nyanser av vinrött går bra. Och starkare nyanser av chockrosa.
Jag ska oftast ha kalla och starka färger för att inte förblekna.
Har du gjort färganalys månne?
Jag hade en mycket snäv orange klänning på 60 talet. Den hade 40 små svarta knappar i ryggen så den tog en evighet att ta av. Fniss..jag behövde ingen pepparspray.
#11- för hundra år sen eller så. Jag har inte resultatet kvar dock.